Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-05-03, 15:12   #16
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
G på bild 2 blir stretchsöm, helt korrekt. Men + och - tecknen på ratten där det också är lila ska du vrida vredet till Den ska den ratten stå på om du ska sy stretchsömmar. Om stretchsömmen inte ser ok ut: för korta stygn: vrid mot +, för långa stygn: vrid mot -.

När jag tittar på mina stretchsömmar så är rekommendationerna så här:

Du väljer den stretchsöm du vill ha(dvs i ditt fall G på bild 2)

Du ställer vredet mitt emellan plus och minus. Justerar när du provsytt på en bit.

Sedan ställer du in:

Trådspänning: 3 (som när du syr sicksack) Eget litet snurrhjul på min maskin

Stygnbredd: Max, men det kan du ju ändra efter vad du vill ha. Kan vara en spak, eller ett annat vred eller hjul som du ska ändra.

Jag tror inte att du har samma märke som jag men jag hoppas att du blir hjälpt av detta. Men som sagt- försök att komma på modell och märke och ladda ned eller köp från återförsäljare en bruksanvisning, det har du nytta av.

Lycka till!
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-05, 17:10   #17
Millutt Millutt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 45
Nu har jag äntligen fått det att funka...Igår var jag iväg till stan och dit där jag handlade min maskin, och jag kände mig otroligt dum när han bara rattade in det på det lila markeringen +SS- och testade och sa att det visst funkade som det skulle (då hade jag inte hunnit se det senaste svaret på det här inlägget)...Jag vet inte om det helt enkelt var jag som trodde att sömmen skulle se annorlunda ut, och hela tiden trodde att det var den andra Gsömmen det blev, eller om det verkligen var fel tidigare...Men nu funkar det iallafall, och jag har redan sytt en kjol+ nästan klar med tightsen och så har jag påbörjat en klänning...Jättekul!!!!

Stort TACK till er alla som engagerat er i mitt problem och som försökt hjälpa mig!
Millutt är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons