Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-12-22, 07:13   #1
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Det var nog meningen!

Hej alla goa syvänner!
Jag tror inte jag är ensam om att ha massor med ideér och projekt till julen.
Eftersom mitt jobb är att förverkliga andras ideér och projekt så kommer mina lite i sista hand.
Dock har jag sytt mammas sidenblus med broderier i kopparfärgad tråd och så mitt vansinninga
projekt dotterns julgransmatta.
140 000 stygn och 95 trådbyten
(ett stort tack till Barbro.)
Till saken, igår kväll lånade min 17-åriga dotter min brodermaskin. Den kan sy 1cm breda sömmar.
Hon har sytt en badrock till sin pojkvän i tjock frotté, hon sydde ner alla sömmar med 1cm bred trestegssicksack. När hon var nästan klar bara skärpet kvar körde hon på en knappnål.
Det bara small till. Nu blir det inga stygn utan bara trassel, så maskinen måste på service.
Dottern helt förtvivlad.
Fast jag tycker inte det var så farligt, det var nog dags ändå för service.
Men jag kan känna paniken som jag känt om jag inte varit klar. Men jag är klar jag behöver inte brodera på den här sidan nyår.
Till dess har min Symaskinskille fixat det.

Konstigt att man kan känna sig nöjd när något gått sönder. /Bibbi

ps. Har en 2 symaskiner till så jag klarar mig.
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-22, 07:30   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Härligt att Du känner så.
Allt är klart, och Du behöver inte just den maskinen!
Tänk om jag kunde känna likadant! Det "snurrar lite i huvve" ang hundtäcket jag fått i uppdrag att göra, en aning ben, ska träs över huvudet, snoppen ska gå fri!!!! Ja, det löser sig nog, jag brukar fixa till det mest omöjliga!
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-22, 11:02   #3
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Åh vad jag älskar den här sidan. Det är sånt här som gör en glad, att kunna se det positiva i allt. Man får också en tankeställare, kanske borde unna mina maskiner en ordentlig genomgång också men vet inte om jag vågar. Alla maskinerna har gått som schweiziska ur hela tiden (från 3-7 år) och jag syr så gott som varje dag ofta hela dagarna.
Aina du fixar hundtäcket med alla hål och allt. Ser fram emot bilden med hunden i.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-22, 11:13   #4
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Dina maskiner går visst lika fint som mina gör!
Ja, den här sidan är "guld värd", härligt att sätta sig här en stund och titta på nya bilder och kommentarer, och läsa och få lite tips och råd, och kanske ge nåt själv.
Ja, det ska nog, (jag ska) fixa täcket med ben och "plats för snopp", än har jag "bara en grovskiss", men ska rita lite mera idag, (jag ska klippa min svägerska också) sen får vovven ta med sig sin husse och komma och prova lite.
Hade det bara varit ett "vanligt" att lägga över ryggen, hade jag nog inte haft så stora funderingar! Man tror sig ju inte om att göra vissa saker ibland, men ändå "vet jag" att jag kan.
Tack Agneta för Din uppmuntran, Jodå, när det hela är klart så ska jag ta ett foto på vovven i skapelsen, och lägga ut den här.
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons