Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-12-11, 18:29   #16
Magnus47 Magnus47 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 4
Nu är äntligen symaskinsköpet färdig och jag vill tacka alla som hjälpt mig i mitt beslut!!!

Jag tog mig lite tid idag och stack ner till den lokala symaskinsförsäljaren som jag nämnt i mitt första inlägg. Mycket trevlig och kunnig kille som verkar ha jobbat inom branchen ett tag. Han hade både Singern som jag titta på samt en gammal Bernina från -58 (osäker på årtalet). Han lät mig prova båda två och OJ vilken skillnad. Singern gav ett rasslande intryck och lät ganska mycket (dock inte så mycket han först gav intryck av). Däremot berninan gick mjukt och tysst och han öppnade till och med upp den och visade den rejäla mekaniken. Jag kan lova att han har polerat och oljat den väl! Kändes verkligen som en rejäl maskin. Den var alltså servad och det ingick en garanti på ett år och en väska. Inte en enda skavank, kan inte hitta den minsta repan på den och dessutom var den i en mycket snygg färgmatchning. Två nyanser av ljus grön och jämn och fin färg. Så det är kanske inte så svårt att gissa vilken maskin jag bollade för när jag pratade med svärmor...

Så jag vill återigen tacka allas intresse och komentarer och hoppas att denna tråd även kommer att hjälpa någon anna i framtiden med sina beslut.

Nu vet jag egentligen inte alls vad jag köpt för maskin så kommentarer om märket och denna maskin tas glädjeligen emot!

MVH Magnus
Magnus47 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-11, 18:36   #17
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Låter som du "åkt" på en ärlig säljare som verkligen vill att sina köpare skall ha det bästa och inte det senaste. Det är tyvärr inte altid det bästa för försäljare att sälja gamla symaskiner som håller i evigheter, eftersom ja, om man har kvalitésymaskin som håller i evighet köper man inte nytt.

Ja, det jag säger är alltså att jag tycker att du gjort ett bra köp, haha!

Den verkar vara fin också.

Var bor du, förresten? Om det är Göteborg så vill jag veta vem det är.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-11, 18:44   #18
Magnus47 Magnus47 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 4
Nej jag bor i Lund tyvärr. Så lite reklam för affären så kan jag säga att det är Husqvarnabutiken efter Storasödergatan i Lund.
Magnus47 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-09, 17:39   #19
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Jag tyckte att min gamla Husqvarna 2000 med elastiska sömmar + nyttosömmar var en pärla. Det är en rejäl maskin som du säkert får för 1000- 1500:- och den ser inte så gammalmodig ut som många andra maskiner gör.
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
begagnade symaskiner, kvalitet på symaskin, singer, val av symaskin

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons