Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2019-02-25, 13:08   #1
malsjo malsjo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2019
Inlägg: 3
Backmatningsknapp på Singer 7640

Jag är väldigt nöjd med min nya symaskin Singer 7640, förutom en sak. Jag får inte backmatningsknappen att fungera. När jag har raksöm och trycker på knappen piper den bara och fortsätter sy framåt. Vad gör jag för fel?
malsjo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 16:26   #2
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Vet inget om just din symaskin, men ofta måste man hålla in knappen för back hela tiden man vill sy bakåt, inte bara trycka till en gång.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 17:40   #3
malsjo malsjo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2019
Inlägg: 3
Men jag har provat båda sätten, inget funkar😩
malsjo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-25, 18:48   #4
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Ser att det är en typ datasymaskin.
Har du läst i instruktionsboken angående fel?
Där kan det finnas en lösning.


På mammas symaskin la en knapp av.
Jag tog lös fronten och såg att kontakten
till knappen hade lossnat. Satte i den och
sedan har maskinen fungerat UA.

Vet inte hur Singer är gjord. Men det finns att
köpa servicemanualer på nätet.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-26, 07:10   #5
malsjo malsjo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2019
Inlägg: 3
Tyvärr står inget om fel på knapparna i instruktionsboken, och hittar ingen service manual att ladda ner på nätet. Försöker få tag på återförsäljaren, men det går trögt. Verkar ju som att det är något riktigt krångel, vilket ör sytt eftersom jag bara haft den i ett halvår...
malsjo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-26, 07:20   #6
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Det verkar vara fel på din symaskin. Det är inte ovanligt, jag vet säljare som har tagit bort Singer ur sortimentet på grund av att det är så många reklamationer. Om maskinen är ny ska du vända dig till säljaren och reklamera köpet. Beroende på det finstilta i ditt köpekontrakt kan du häva köpet. Mecka inte själv för då förlorar du din rätt. Ta gärna hjälp av en konsumentupplysare.
Så här säger köplagen:
https://www.hallakonsument.se/klaga-...ager/koplagen/https://www.hallakonsument.se/klaga-...ager/koplagen/
Lycka till.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-26, 09:01   #7
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Herregud har du nyss köpt maskinen och har garanti då ska du alltid nyttja garantin oavsett vilken vara du köpt. Aldrig röra någon produkt själv som du har garanti på. Åter till butiken där du köpt varan. Alltid.
Du skrev aldrig att maskinen var ny.

Jag vill minnas att det är först vid tredje felet som du har rätt att häva köpet. Ta till dig allt om konsumenträttigheterna innan du möter din säljare.

Du ska alltid så fort det ät fel på din produkt, vara snabb och lämna in den till säljaren.

Kontrollera i konsumentköplagen om det är möjligt att förlänga garantin med samma antal dagar som den är på reparation. Kolla öven seriennumret på din maskin när du lämnar in den och hämtar ut den. Då att du får tillbaka din maskin.

Vad tråkigt att Singer blivit dålig, Pfaffen är inte heller vad den varit sägs det sedan Husqvarna köpt upp Pfaff Själv är jag Bernina trogen. Än är jag inte missbelåten. Den är tyvärr dyr men ett mycket bra köp som begagnad. Svår att få tag på då den sällan byts in.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons