Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-09, 12:42   #16
farmorsmor farmorsmor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 169
Smile Grattis till din nya maskin

Hej Monika, roligt att du är nöjd och belåten.
Själv är jag lite bättre i armen, men det har något bra med sig, jag har snart läst allt om min egen maskin.... Hälsningar till er alla på listan från Gerd
farmorsmor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-09, 12:59   #17
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Nu har Moncica fått mig att köpa en symaskin där jag med. Jag läste om den som köpt, alla andra me, men det blir en sån som du när det blir dags.
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-09, 17:20   #18
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Jag kan inte stava har jag märkt ber så mycket om ursäkt.Åsa
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 11:51   #19
Karlsson Karlsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 10
Wink Cover pro 1000

Nu har jag också tryckt på knappen och beställt en overlook från England.

Har också tröttnat på att bygga om min Husqvarna 936. Dessutom får jag inte stygnen att funka på täcksömmen, trots många försök och många goda råd.
För övrigt är jag jättenöjd med maskinen
Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 12:09   #20
monitcha monitcha är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 11
Roligt att höra att folk blir inspirerade. Ni får gärna också skriva och berätta hur det går med era beställningar. Finns alltid erfarenheter att ta del av. Jag har själv lite mycket att göra i skolan just nu så jag har inte riktigt haft tid att sätta mig och prova lilla janomen på riktigt, men det kommer.

Janome betyder "ormens öga"...

Monica
monitcha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 12:28   #21
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Citat:
TeknikFreek skrev:
Jag blir glad att höra att länken till sewingmaschinesdirekt i england uppskattades .Det var jag som la in den på sysidan.
Jag skall själv beställa lite grejer därifrån. fick du betala frakten eller ingick den.Ann-Christin.
Jag som trodde det var jag som föreslog den... Nåväl, spelar ingen roll - vi kanske var flera som föreslog den samtidigt.

Jag köpte min Singer därifrån i Januari och den kom bara fem dagar efteråt!!! Jag blev stört tokig när de svenska försäljarna sitter och gnider och gör allt för att undvika konkurrens. Man ser det ju bl a på priserna! England är ju egentligen inte känt för att vara ett billigt land.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 12:41   #22
Karlsson Karlsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 10
England

Jag fick betala 35 pund i frakt. Hör av mig när jag får maskinen.
Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 13:31   #23
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Det är inte England som är värst billigt, utan Sverige som är väldigt DYYYYRT inom det här området!! Jag har handlat i både England och Tyskland istället. Visst känns det löjligt när min enkla svensktillverkade Husqvarna kostar flera tusen (ca.30%) mindre i Kiel, i en vanlig symaskinsaffär allldeles bredvid kajen!! Ingen prisjakt på Internet eller så alltså!
Det har tipsats om flera bra ställen i England att handla ifrån i tidigare diskussioner i ämnet. Och jag blir lätt chockad när jag har läst här på Sysidan om en medlem som köpt samma overlock som jag köpt från England. Hon köpte den i Sverige betalade mer än dubbelt så mycket som jag betalade inklusive frakt!! Och inte har hon fått vidare bra support heller för de pengarna!!
Ett annat ställe med bra priser förresten:
http://www.sewingmachine-sales.co.uk/index.html

Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2006-03-10 klockan 13:33.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 13:47   #24
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Citat:
Asawi skrev:
Visst känns det löjligt när min enkla svensktillverkade Husqvarna kostar flera tusen (ca.30%) mindre i Kiel, i en vanlig symaskinsaffär allldeles bredvid kajen!! Ingen prisjakt på Internet eller så alltså!
Har du eller någon annan tips om siter på nätet där man kan köpa Husqvaran billigare? Jag har kollat de siter som folk har nämnt i England, men där finns inte Husqvaran med. Jag funderar på en Designer och de är svin dyra här!
Tack.
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 14:03   #25
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag är inte säker på att Husqvarna tillåter föräljning via Internet.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 14:19   #26
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Citat:
Asawi skrev:
Jag är inte säker på att Husqvarna tillåter föräljning via Internet.
Nej, gissa varför... Priskonkurrens är svårt att undvika om folk började annonsera priser så att de lätt kan jämföras.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 14:42   #27
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Exakt! men det är inte på något sätt unikt för Husqvarna. De flesta märken ahr regler runt sina toppmodeller där de inte tillåter att priset publiceras/annonseras på Internet. Tyvärr!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 14:58   #28
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Citat:
Asawi skrev:
Exakt! men det är inte på något sätt unikt för Husqvarna. De flesta märken ahr regler runt sina toppmodeller där de inte tillåter att priset publiceras/annonseras på Internet. Tyvärr!
Sverige verkar dock vara värre än andra marknader. Vitvarumäklarna började sälja Singermaskiner till jättebra priser men blev efter en vecka tillsagda av Singer att de inte fick lov att sälja maskinerna över nätet. Och då var det inte de allra mest avancerade maskinerna heller... Har för mig att det egentligen är otillåtet att agera så, men jag är inte helt säker.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 16:23   #29
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Det låter som att det är dags att kontakta konsumentrådgivarna, Råd & Rön och andra som ska stå på konsumenternas sida och meddela att det är mycket bristfällig konkurrens och svårt att jämföra priser mm på symaskiner. En irländsk symaskinsaffär som jag varit inne i erbjöd sig att leverera en svensk modell till mig för flera tusenlappar lägre än vad jag hade fått betala i Sverige.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 19:28   #30
Pialia Pialia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 17
Jag skulle också vilja köpa en maskin i england p.av priset så småningom. Men min engelska är urusel och jag antar att manualer till maskinerna bara är på engelska. Bara att läsa vad som ingår eller ej på försäljningssidorna är ett företag med ordlexikon o.d. Pia. H.
Pialia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons