Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Visa resultat för omröstning: ...
.. 0 0%
.. 1 100.00%
Antal röster: 1. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-04-12, 14:43   #1
Nyman Nyman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 13
Unhappy Pikétröja

Hejsan allesammans!
Jag är i akut behov av att hitta ett mönster på en pikétröja, gärna för pojkar då den är till min lillebror men skulle det vara så att det bara går att hitta i större storlekar får det duga, då får vi lov att ändra lite i måtten bara.
Jag har letat runt, bläddrat bland mängder av mönster i syaffärer, tidningar och sökt på internet men det verkar inte finnas
De allra flesta mönstren som finns är ju för damer och de herrkläder jag hittar är aldeles för gubbiga för en trettonåring, barnmönstrena är istället alldeles för små och lite väl barnsliga i många fall. Han verkar vara i någon slags mellanålder när det gäller klädsömnad och det vore ju tråkigt om det inte skulle gå att sy den här tröjan till honom då vi hittat ett tyg han verkligen gillar!
Nyman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-12, 15:18   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
I ottobre 2/2005 finns en v-ringad pikémodell i strl 110-146 (om man nu kan kalla en v-ringad piké? Men det är samma stuk i alla fall). I Ottobre 1/2005 finns en långärmad i storlek 104-170. Du kan kolla i tidningarna på deras hemsida:

www.ottobredesign.com
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-12, 15:58   #3
Nyman Nyman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 13
Beställa?

Tack Cecilia! Om jag nu skulle vara intresserad av någon av de två, hur fungerar det då? man beställer från deras hemsida eller? Kan man köpa separata mönster eller bara hela tidningar?

Alla ni andra, jag är fortfarande intresserad av tips på var jag kan hitta mönster på pikétröjor till barn!
Nyman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-12, 16:44   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Du kan beställa från deras sida, både nya och gamla nr om det finns kvar. Välsorterade pressbyråer brukar också ha tidningen men bara det senaste nummret. Du får väldigt mycket mönster för pengarna om du nu kan tänka dig sy mer barnkläder förstås.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons