Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-04-30, 15:59   #46
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Det som slår mig nu är att det blivit väldigt olika storlekar på den färdiga rosen. Jag har inte ändrat storlek när jag stygnsatt, har ni gjort det?
Janomes rosor (även de i Customizer och EasyScan) är större än de andra.
/Gunilla
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av gunnsan den 2007-04-30 klockan 16:01.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-30, 20:17   #47
Tillan Tillan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 47
Unhappy CLICK`N STITCH EXTRA!

Hej! tänkte att jag skulle vara med å bidra till ert litta test! Tyvärr blev det väldigt uselt resultat med rosen. de svarta linjerna är för tunna för detta program(tror jag)*ler* Men däremot att använda det till Disneys figurer(eget bruk!*skrattar!) funkar faktiskt väldigt bra!Har använt detta program mycke. Huvudsakligen använder jag mig av Hus 3D programmet samt Pe, men det sistnämda å jag har inte ännu blivit kompisar!hehe! Bara synd att programmet inte ville stygnsätta din ros!-Suck! men det känns som om att jag får skaffa mig ett nytt program.*ler* Ha en fortsatt trevlig valborg! Kram Madde
Tillan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-30, 20:19   #48
Tillan Tillan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 47
CLICK`N STITCH EXTRA!

kom ju inte med i första försöket!
Bifogade filer
Filtyp: zip ros test click´n stitch x-tra.zip (2.3 KB, 205 visningar)
Tillan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-30, 21:56   #49
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej Madde!
Tack för bidraget till undersökningen . Tråkigt att konturerna inte uppfattas av ditt program. Här är resultatet av stygnsättningen i Clik'n Stitch Xtra, dvs det blev inga konturer eller strukturer alls. Kan det vara ett inställningsproblem? I mitt program kan man markera en bild och göra konturerna tjockare om man vill det, fast det behövs inte för den här bilden. Är det däremot en jättestor bild med tunna konturer, så måste man "spåra" konturerna och göra dem tjockare.
/Gunilla
Bifogade bilder
 
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-30, 22:07   #50
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej igen!
Fick ett bidrag på mailen, från Maria Tellblom. Tackar för det . Denna ros är gjord i Wilcoms Auto Digitizer, version ES-6.
Den verkar vara ett mellanting mellan Digitizer och Bernina V3 (samma storlek som Bernina). Ser ut att få ett mycket bra resultat, dock inga underlagsstygn. Det blir snygga satin-stygn och "följsamma stygn" på vissa delar. Den har samma transportstygn med röd tråd under det gröna som Bernina V3 gjorde. Inga hoppstygn.
/Gunilla
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av gunnsan den 2007-04-30 klockan 22:10.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-30, 22:26   #51
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
De här röda transportstygnen under de gröna bladen förstår jag mig inte på... hm... varför går de inte under rosens kronblad istället? Finns en liten risk att de lyser igenom när man broderat, i synnerhet om man använder en mörkröd tråd tillsammans med en relativt ljusgrön tråd.
/Gunilla
Bifogade bilder
 
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-30, 22:28   #52
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Annars tycker jag Wilcom verkar vara suveränt på automatisk stygnsättning, här kommer själva ros-filen, det är väl OK, Maria?
/Gunilla
Bifogade filer
Filtyp: zip wilcom_ros.zip (4.7 KB, 187 visningar)
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-01, 06:37   #53
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Det är säkert inga problem att lägga in rosen Gunilla.

Tycker också det verkar tokigt med de röda stygnen under det gröna området. Undras varför det blev så?

Eftersom det inte är jag som har programmet så kan jag inte svara för om det går att få underlagsstygn automatiskt - jag tror att den kan använda sig av de inställningar som man har default för väv- och satinstygn. Jag skall fråga.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-01, 11:42   #54
kaviar kaviar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 173
mitt bidrag gjort i 3D Digitizer

hej,
jag gjorde en snabb ros i 3D Digitizer, borde egentligen deklarera eller vara ute.

Nu har jag läst igenom "instruktionerna" lite bättre. Här kommer min broderfil, Jag har gjort autofil etc, men 3D är inte så automatiserat att det gör hela broderfilen själv.
Bifogade filer
Filtyp: zip rosvp3.zip (4.0 KB, 185 visningar)

Senast redigerad av kaviar den 2007-05-01 klockan 19:11.
kaviar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-01, 11:53   #55
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 305
Hmmm Monica hur gjorde du konturerna.. nyfiken?
Eliza
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-01, 13:07   #56
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Ni får förlåta om jag är lite avslagen och utmattad idag och inte orkar engagera mig i det här experimentet så mycket. Har vakat hela natten med öronsjukt barn. Min 10-åring fick helt plötsligt (utan förvarning) dubbelsidig öroninflammation sent igår kväll och har legat vaken och gråtit hela natten.Inget hjälpte, Alvedon eller inte verkade inte göra någon skillnad. I morse började han kräkas... men han fick komma till en läkare som skrev ut penicillin i alla fall.
/Gunilla (bara så att ni vet..)
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-01, 15:06   #57
Annie Annie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 248
Stackars dig, jättejobbigt verkligen. Jag provar under tiden att göra en till ros. Jag undrar hur jag mailar den till dig...Ska prova att lägga ut den här, måste bara göra klart deklarationen...
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-01, 16:29   #58
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Hej Här kommer rosen som är automat stygnsatt i Digiteizer pro. Jag valde fyllnadsstygn automatiskt och detaljer dubbel running stitch.
Ann-Christin
Bifogade filer
Filtyp: zip ros digiteizer pro.zip (6.1 KB, 197 visningar)

Senast redigerad av axyzvslut den 2007-05-01 klockan 18:24.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-01, 18:08   #59
kaviar kaviar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 173
Citat:
ChessMan skrev:
Hmmm Monica hur gjorde du konturerna.. nyfiken?
Eliza
ähum, jag tror att jag tog Quickstich running, den sista krumeluren i mitten gjorde jag med några freehand stygn.

Lite nyfiken undrar varför du frågar?
kaviar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-01, 18:25   #60
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Tack Ann-Christin för din stygnsättning i Janomes Digitizer Pro! Resultatet blev helt OK, tycker jag, och kanterna kom lite närmre varandra än med min version. Du fick automatiskt annan typ av underlagsstygn för kronbladen än den som jag hade som grundinställning, dvs "Weave" istället för "Zigzag". Verkar som om du dessutom har möjlighet att kombinera underlagsstygn, dvs både "Weave" OCH "Edge run". I Digitizer 10000 får man välja antingen eller.
Din ros har konstigt nog blivit av den mindre storleken, dvs mina Janome-program gör rosen lite större (se bild ovan). Jag vet inte varför.. .
/Gunilla
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av gunnsan den 2007-05-01 klockan 18:45.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons