Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-09-16, 16:00   #1
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Digitizer 10000 förstörs av "service pack 3"

Hej!
Har länge irriterat mig på dessa ständiga Serivce packs och uppdateringar från Microsoft. Härom dagen slutade plötsligt kopieringsfunktionen att fungera i Digitizer 10000. Trots ominstallation och allt möjligt så kvarstod problemet. Jag anade att det var någon av de senaste uppdateringarna från Microsoft som var boven i dramat, eftersom det fungerat så bra hittills, dvs i sex långa år.
Idag hittade min man ett forum där någon helt nyligen beskrivit samma problem, och det har visat sig att det är Microsofts Service pack 3 som saboterar Digitizer 10000. Detta "service pack" är nu avinstallerat från min dator, och det går återigen att kopiera objekt i Digitizer 10000.
Nyare version av Digitizer kanske inte är berörd av detta, men man ska ha klart för sig att Microsoft inte bryr sig särskilt mycket om att ta några hänsyn till program som inte råkar vara... Microsoft. Det kan hända precis vad som helst.
Om någon annan råkat ut för samma sak, så vet ni nu alltså orsaken och det finns ett sätt att åtgärda problemet.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-16, 16:05   #2
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 222
Jag har precis i dagarna installerat service pack 3 i min dator. Har Digitizer 11000, men jag har hitintills inte stött på några problem.
Hoppas det håller i sig s......har inte prövat koipieringen, men det ska jag göra så får jag se.
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-16, 16:37   #3
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Det är inte helt omöjligt att det fungerar som en tickande bomb som bara väntar på någon liten detalj... för jag minns inte när just detta service pack installerades.
Du får väl hålla korpgluggarna öppna , men det är möjligt att nyare versioner klarar sig bättre mot sådana här "övergrepp" från Microsoft.
Ett fasligt tjat är det också, men det är min högst personliga åsikt... så fort man installerat en uppdatering och startat om datorn... ja, då poppar det upp ett nytt meddelande om att det finns uppdateringar att hämta. Gud, så trevligt...
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-16, 18:17   #4
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Jag har nu listat ut att det var i söndags jag installerade Service pack 3 från Microsoft, för jag lade då märke till att en ikon ändrade utseende (den för Anslutning till Fjärrskrivbord). Jag såg nyss att ikonen fått tillbaka sitt gamla utseende i och med att packet avinstallerats. Problemet uppstod förmodligen direkt efter uppgraderingen till Service pack 3.
De rättar en bugg i sina program... men skapar en ny i något annat program .
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons