Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-04, 08:43   #16
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Nej jag har märkt det på fler sidor nu så det är nog denna datorn som är full av virus från alla spam som trillar in hela tiden. Hoppas hela datorn dör i någon virussjukdom så jag kan få gå hem och hålla helg. Ha det gott.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-04, 11:16   #17
vulnevia vulnevia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 345
Poppar det upp en massa reklam och skräp så kandet vara bra att köra en viruscheck och kanske lägga till nåt pop up-block till webläsaren (om det finns för den du/ni använder).
vulnevia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-04, 11:18   #18
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
En sak är säker - jag håller på att bli knäpp av det!
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-04, 21:42   #19
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Aldrig fått en enda popup på Sysidan. Min pop-up-blockerare har inte "fångat upp" några heller.
Räcker med att backa en gång med Firefox.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 00:08   #20
vulnevia vulnevia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 345
Citat:
Sotis skrev:
Aldrig fått en enda popup på Sysidan. Min pop-up-blockerare har inte "fångat upp" några heller.
Räcker med att backa en gång med Firefox.
Jag har inte heller fått en enda pop up från sysidan, inte ens innan jag skaffade pop up-blockerare, och den visar ju alltid när den har blockerat nåt.

Jag vet att folk säkert inte vill byta från IE eller kanske inte vet HUR, vet folk som frågar "försvinner mina e-mails omjag byter webläsare" eller "försvinner mitt internet" (vadå "ditt internet"?), men Microsoft har en del brister i sina program o sånt.
vulnevia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 01:10   #21
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Har aldrig fått pop-up av sysidan. Det känns ganska uppenbart att du har ad-ware/trojan på din dator.

Kör ett antal spionprogram/virusscannar. Ibland räcker det inte med att bara köra dem, när man hittat problemet, så kanske det inte fixas, utan man får göra det själv. (de flesta onlinevirusscanners listar bara vad du har på datorn utan att göra någonting åt dem) Då kan man skriva ner vad det heter (ta med allt) o sen goggla det (lägg till remove) eller ja, skriv hit.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 13:39   #22
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Kan ni förklara VARFÖR ni anser att man gör reklam när man nämner vilken browser man har? Här försöker man komma tillrätta med problemet eftersom browsern kan vara en del av problemet - och så gör man reklam helt plötsligt! Vad tråkigt.

Dessutom - popups innebär att ni inte har byggt upp ett bra immunsystem för era datorer. Jag har aldrig fått en popup på sysidan sedan jag skaffade Firefox, och jag kollar regelbundet datorn med Ad-aware SE Personal. För att ta det på en nivå som alla fattar - Internet Explorer är som en begagnad plastsymaskin som kostar 300:- och går sönder efter 2 månaders användning, medan alla andra browsers är som industrisymaskiner som funkat sedan 70-talet och fortfarande brummar på. Varför? Jo, för att de personer som tillverkar popups anpassar malware/spyware/adware för den populäraste browsern, alltså IE. Använder man alternativa browsers så kan jag garantera färre popups. Dessutom är Windows en direkt fara för ditt blodtryck, din dator och din ekonomi eftersom de tillverkar dåliga program redan från början.

Och det är INTE farligt att byta browser - det är som att skaffa ett par nya glasögon bara.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 14:15   #23
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja det stämmer att Firefox t.ex. är bättre än IE när man ser till säkerheten.

Om man ska ta det krasst så är det bättre att ha Mac än PC om man vill ha säker dator då det hittills knappt finns någon virus/trojan till den.

Men jag kör på med windows eftersom jag inte kan byta, blir extremt frusterad när jag använder sambons macar.

Men Firefox är mindre omständigt att byta till eftersom det beter sig nästan som IE... (man kan ju ställa in dem så som man vill ha dem båda funtkiomsmässigt o utseendemässigt)

Men nej man är inte helt skyddad när man kör Firefox, men man slipper lite saker, ja.

Samma sak kan man säga om emailprogrammet Outlook. Eftersom det är så populärt (se alla dessa kontor osv som har..) så attackerar många virus/trojaner just Outlook. Det finns många andra emailprogram... Thunderbird, Eudora, osv.

Hämta hem Firefox?
http://www.mozilla.se/firefox.shtml

Mer om Thunderbird
http://www.mozilla.se/thunderbird.shtml

Sen gillar jag att man kan lägga till tillägg i Firefox t.ex. har jag Adblock-tillägget, där jag kan högerklicka på reklam/bilder som jag stör mig på och blockera dem för fortsatt visning. Så kan man få mer läsro utan alla dessa blinkande störiga reklambilder.

Senast redigerad av ichigo den 2008-01-05 klockan 14:19.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons