Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-06, 17:55   #1
avigalena avigalena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 43
Tråd till overlock

Med min nyinköpta overlock medföljde ¨4 trådrullar i 4 färger. Eftersom jag rent pedagogiskt tycker det är bra att sy med desa i början så har jag inte bytt än. Kollade på tråd hos tygtanten, hurk så dyrt! 40 kr rullen men då var det lite kraftigare tråd och lite längre. Tygtanten är en väldigt bra tygtant tål att tilläggas. Vart köpter ni tråd och hur mycket tycker ni tråden skall kosta?
avigalena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-06, 21:18   #2
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Jag köper på Eurokangas när jag eller mamma är i Finland. 5000 meter kostar 2,30 Euro.

I början köpte jag på Symässan i Sollentuna där de har mässpriser 4-6 rullar för 100kr. Dessa rullar är på ca 3000 meter.

5000 meter är många meter även om det kan kännas som att overlocken äter tråd när man syr.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-06, 21:37   #3
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Råder dig att kolla på Stoff och Stil. Jag har också precis köpt en MAskin o behövde tråd.
dom tar 39:- st för en 5000M rulle. Köper du 10 rullar så kostar det 310:- Alltså 31:- rullen.
Jag fick även tipsen från den jag köpte maskinen av att ha 2 Basfärger (Svart o Vit) nu i början o sen köpa en rulle av dom andra färgerna. Du skulle jag bara byta den ena övertråden till en färg som passar tyget.. Det är ju bara en tråd som kan synas från rätsidan. Tyckte detta var en bra idee nu så här i början innan man köpt på sig allt man vill ha.
Jag köpte alltså 4 vita, 4 svarta, 1 brun, 1 blå = 10 rullar 310:-


Lycka till
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-06, 21:43   #4
Mariamia Mariamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 94
MG tyger har 4800 meter för 25 kr, det är ett bra pris tycker jag, de har en nätshop och så har de en butik i Göteborg (har jag läst på deras hemsida, jag har inte varit där)
www.mg-tyger.se/

Jag brukar inte ha samma färg på alla rullar när jag syr, det är ju bara den tråd som eventuellt kan komma att synas som är viktigast, dvs "nåltråden". Annars blir det ju hur många rullar som helst! Ljusgrått och beige brukar smälta bra in i många ljusa tyger tycker jag. Men man kan ju använda vanlig sytråd också i den som man vet kommer att eventuellt synas. Jag har köpt på mej lite billig sytråd på 1000metersrullar som jag använder i overlocken också.

HelenD, när jag var i Finland i somras så hade Eurokangas tyvärr höjt priset på 5000metersrullarna till 2,90, fast det är ju i alla fall ett rätt så bra pris, så det blev några ändå till slut...
/Maria
Mariamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-07, 08:01   #5
mari1e mari1e är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 203
Kolla på annons sidan !
Längst till höger finns en tecnad bild på en dam vid sin symaskin. Damen heter Bibbi och hon har bra billig tråd till försäljning.

Mvh
Mariette
mari1e är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-08, 23:01   #6
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Mariamia: Eurokangas i Åbo tog 2.30 Euro för 5000 meter i juli månad. Prishöjning efter det kanske eller så säljer den butiken till annat pris?
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-08, 23:55   #7
florin florin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 159
Som någon skrivit tidigare så kollla på annonssidan!

Bibbi har bra pris på både vanlig sytråd och overlocktråd!!!!
florin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-09, 17:27   #8
Mariamia Mariamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 94
HelenD:
Jag var i Helsingfors (i juli också) Båda Eurokangasaffärerna jag var in i tog 2,90. Det är dyrare i huvudsta´n tydligen...
/Maria
Mariamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons