Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-31, 21:04   #1
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Fråga om stygnsättning

Hej. Jag har 3D professional och har en liten fråga till er som kanske kan lite mer än jag om det.

Jag har stygnsatt en del bilder (seriefigurer) och använt mig av pattern nr 1 i digitizing, fick för mig att testa nåt annat och provade pattern nr 108 och det blev en väldigt stor skillnad, ser ju nästan ut som om den är gjord av nån som kan!!

Nu till frågan, vilket pattern använder ni som stygnsätter mycket bilder och sådant? Klarar ni även av att få det proffsigt och snyggt med hjälp av stygn på olika håll (så det blir den där 3D effekten) och isåfall hur gör man???

Det kanske går att läsa sig till om man giter det, men jag vill ju kunna allt på en gång

Tacksam för svar

Anki
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-31, 21:41   #2
trine trine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 117
jag använder många olika. Om du t.eks. ska styngsätta en tröja på en figur kan det vara fint att använda 85 eller en annan det blir jätte fint.Har du då kroppen i en vinkel och den ena arm i en vinkel och den andra i armen i en vinkel, så får du mycket mer spel i ditt broderi.
Du kan också göra patterns själv det är roligt. Du gör det i dit digitizing under edit. Jag kan inte förklara det, för jag kan inte öppna mitt 3D professional just nu. Så det får du läsa dig till. Ge dig til att läsa manualen det ger så mycket.
Mvh. Trine
trine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-31, 21:53   #3
AnkiH AnkiH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 178
Tack snälla Trine, det var ett bra tips, ska läsa manualen och göra alla tutorials , kanske istället för att sitta vid datorn varje kväll

MVH Anki
AnkiH är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons