Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-06-27, 14:02   #1
AnnetteN AnnetteN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 36
Samlardille eller har man inte jobb så skaffar man sej

Finns det någon fler som är som jag? Är jag normal?
Får inspiration till olika projekt och sätter igång att samla... Exempel,
sticka strumpor- skaffar hem massor av olika garner för att kunna välja när jag ska sticka, sen stickar jag väl en 10-15 par som sprids ut bland släkt och vänner.
Nästa projekt- pärlhalsband. Köper hem massor med olika pärlor för mycket pengar och diverse andra attrialjer innan jag ens kan börja knyppla ihop något, gör massor med olika halsband som jag ger bort till vänner och bekanta.
Lapptäcken - skaffar hur mycket tyg som helst hela tiden för att ha något att välja på och syr sen för hand...
Virka grytlappar - skaffar alla färger på garnet som finns och virkar 20 grytlappar som jag ger bort.
Brodera- skaffar DMC moulinégarn i massor och broderar på metervara ur tidningar och broschyrer. Broderar massor av olika blommor som jag sen inte vet vad jag göra av...

Är det någon fler som är som jag......puhhhh
AnnetteN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 14:15   #2
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 637
Känner igen mig.... delvis.

Jag har tyvärr problemet att jag blir intresserad av något, köper massa dyrt material, går någon eller några stycken och sen.... händer det inget mer.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 14:26   #3
agnwil agnwil är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 179
Jag känner nog igen mig till en del. Jag samlar på tyg, band m.m. som kan vara bra att ha. En del annat finns också i mina skåp och lådor.
Jag brukar kanske inte göra så mycket av samma sak genast men när jag lärt mig någon ny teknik på kurs t.ex. så vill jag oftast prova mera hemma.
Ibland är det mera hobbybetonat än sömnad och handarbete. Jag har utrustning och färger för tygtryck, scrapbooking, stamping. vävning m.m.
Ofta är det roligt att pröva på nya tekniker, men när man som jag är intresserad av mycket inom hobby och handarbete hinner man inte göra så mycket av allt även om jag vill.
Just nu har jag projekt städning på gång. Jag borde göra mig av med en del, det finns så mycket material, böcker och urklipp i mina hyllor och skåp. Det är svårt att slänga för det kan ju vara bra att ha när nästa projektidé dyker upp.

Jag tror det här är ganska normalt bland alla oss som har detta intresse.
agnwil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 15:04   #4
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Jag känner också igen mig lite. När jag väl fått intresse för något vill jag liksom ha hela kittet. Jag liknar Jennifer.S, jag köper en himla massa. (Det är nästan roligare än att sen "göra" )

Senast redigerad av Avslut0801 den 2007-06-27 klockan 15:06.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 15:21   #5
Tesanfesan Tesanfesan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 116
jag oxå, jag oxå

ha ha, vad annat än "jag är precis likadan" kan man säga. Har en hel korg, fulla kassar, tyg i alla dess färger, virknålar, stickor, strumpstickor å jaaaa å hans moster. är nybörjare på det mesta, men var ju tvungen att köpa flera olika virknålar innan jag ens kunde börja med en grej. När jag väl börjat då banne mig bär det av. Just nu har jag dille på halsdukar, dels för att garnet (några av typ 20 färger jag var tvungen till att köpa), är så gosigt, men oxå för att sånt är smidigt att ge bort till folk å fä... tyg är likadant, köper massor å syr lite, köper massor till å sy lite till, världen är ju full av vackra tyger och garner ju. och om man inte köper dom så kan dom ju ta slut eller utgå.
Håller med att man är nog lite sån när man har intresset.. Men lite härligt är det allt.
Tesanfesan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 18:58   #6
AnnaPP AnnaPP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 121
Jag med!!!

Har också samlardille, kan inte slänga mycket som kan vara bra och ha särskilt i pyssel och handarbetsväg.

Har köpt på mig massor av quilttyger, måste ha i alla kulörer så att man har mycket att välja mellan och sen poppar det ju upp nya kategorier av tyger man förälskar sig i och MÅSTE ha. Har börjat på många projekt men inte avslutat mer än kanske hälften.

Gjuter ljus (återvinner gamla stumpar) och gör geléljus, fast det ligger nere just nu pga årstiden. Har broderat, stickat och virkat i perioder, så det finns en del material här hemma också!!! Släktforskning är också kul och pyssligt på sitt sätt!

Just nu är det pärlor som gäller, många olika färger där också, olika material, långa och korta osv...

För att inte tala om all litteratur man MÅSTE ha!!! Bibblan är bra, men några böcker är kul att ha själv.

Så nog har man fritidsintressen och har man inte så mycket inspiration kan man ju alltid städa bland grejerna...
AnnaPP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 19:09   #7
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Känner igen mig!
Fast oj vad skoj det är att plocka bland allt material och roliga verktyg man har när man är sugen på något skoj att göra!
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 20:14   #8
asa1970 asa1970 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 349
Jag också är likadan

Min man säger att det är handarbeten ialla skåp och lådor!
Men det är så roligt med så mycket olika !
asa1970 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 21:40   #9
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Jag känner också igen mig själv här... älskar att ha mycket hobbysaker runtom mig, köper som en galning ibland, har egentligen inte varken tillräcklig plats för allt eller tillräckligt mycket tid för allt, suck... men jag måste bara köpa material när jag kommer på något nytt att göra.

Jag har så många olika intressen så ibland får jag ingenting gjort eftersom jag inte kan bestämma mig för vad jag vill göra av allt roligt material som jag har skaffat mig under årens lopp.

Ett tag var det dockor och dockkläder och dockskor (har cirka 70-80 olika dockskor) och andra docksaker som var roligast att köpa och göra.

Ett tag var det papper och kartong och olika pynt att göra grattis-kort och liknande av.

Ett tag var det maskinbroderier, (har närmare 1000 stycken) plus broderitråd i massor av färger förstås.

Ett tag var det pärlor och annat att göra olika smycken av.

Ett tag var det aidaväv och annan väv plus broderigarner.

Ett tag var det massor av garner att sticka tröjor och andra roliga saker av.

Ett tag var det garner till stickmaskinen, lite tunnare, att sticka olika saker av.

m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m... puh!

Galen? Jomenvisst!

Tillägg:
Håller också med om att det inte alls blir lika mycket gjort som det finns grejer till att göra.

Senast redigerad av xyzavslutat den 2007-06-27 klockan 21:52.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 21:41   #10
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag känner precis igen mig - men bara när det gäller att köpa material... Att väl göra något av dem är det lite si och så med.. :P Tror jag bara har använt 5-10% av mina material..

Men trots det så har jag svårt för att städa bort/sälja av mina material. Undantaget var väl fula quilttyger när jag bara köpte och inte tänkte på vad jag tycker om. *skrattar* (tycker inte så mycket om quilttyger som finns i Sverige, så när jag "upptäckte" att det finns finare tyger online... så sålde jag lite. ) Inte för att jag syr lapptäcken längre.. haha (har inte ens gjort klart min första seriösa!)! Men man kan ju använda tygerna till annat också!

Senast redigerad av ichigo den 2007-06-27 klockan 21:44.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 21:49   #11
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Ja herre gud vilken tur man inte är ensam
Samla är en passion, sen titta på det och drömma om kommande projekt. Det är melodin det
efter man drömt om kommande projekit, nä under tiden menar jag... så befinner man sig här på sysidan och ser vad andra gjort. Hopplöst att få något gjort med allt man samlat på sig.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-28, 09:06   #12
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Ja me ja me! Jag har pyssel av alla de slag att räcka mer än en livstid...
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-28, 10:31   #13
iskra iskra är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 31
nog känner jag igen mig

men kanse inte så mycket att jag samlar på mig, utan jag går runt och tittar på vad andra har samlat på sig, sen så när de inte ska göra något av det så lånar jag ett nystan hör och ett där. Men mest känner jag ingen mig själv utifrån faktumet att man nästan inte behåller något av det man gör. Nästan alltid är det någon annan som kommer och tycker om det jag gör och sen så får denne saken och så kan jag göra en ny till mig själv.....
iskra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-28, 10:58   #14
federici federici är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 83
gud va skönt å höra att man är långt ifrån ensam... ja kan inte gå förbi en tygaffär. måste gå in.. alltid nån styvbit med mej hem. lägg på hög är bra att ha..
det värsta är att ja inte har plats för syrum i våran lägenhet som är på 27kvm... så min syhörn aär i hallen hos mamma å pappa.. dom gillar inte att ja köper tyger mer .. förstår inte

men om 3 veckor flyttar ja in i mitt nyköpta hus!!! ja får ett syrum!! LÄNGTAR!!

då ska ja köpa mer tyger å grejs, för då måste ja ju fylla upp det stora rummet!
federici är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-06-28, 14:35   #15
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Haha, här är en till som har allt möjligt i sina gömmor garn, broderiväv/garn, tyg, pärlor och t o m mosaik. Dessutom har scrapbookinggrejer börjat hitta hem till mig, speciellt papper.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons