Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-11-30, 13:49   #1
Syrummet Syrummet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 53
Nu är jag trött på Brother!

Nu vill jag inte ha min Brother innovis 4000D längre! Den har klyddat och strulat sedan jag fick den. Har förstört hur många frottéhanddukar som helst. Jag har försökt att vara tålmodig och intalat mig att det beror på mig själv, jag måste lära mig...men det är slut på det nu! Jag har gått på sådant som att det är fel märke på tråd jag använder och annat nonsens! Nu till exempel har jag sytt en halv timme på ett broderi som ska ta en timme. Plötsligt ligger tråden i en enda härva ovanpå broderiet. Undersidorna ser för ....ut. Orkar inte med detta mer!
Helst av allt så skulle jag vilja lämna tillbaka maskinen, kanske få ett annat ex om det nu är min som är ett måndagsex men jag tänker inte nöja mig med den här maskinen!
Åsa
Syrummet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-30, 13:54   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Usch och fy vad trist!!
Har du haft inne maskinen så någon har tittat på den? Det kan ju vara någon liten struntgrej som är tokig på maskinen och ställer till all dessa problem.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-30, 15:01   #3
Syrummet Syrummet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 53
Jag har varit inne med den en gång och ringt ett antal gånger. Försökte mig på att sy nu för en stund sedan igen. Resultat: 5 gånger innan trådpåträdaren fångade upp tråden. Det är jag van vid. Jag gör samma moment likadant ca 5 gånger för att få tråd i nålen. Det är inte så lätt att trä den här maskinen manuellt. Efter att tråden äntligen är i så syr jag en halv damsko. Då tutar maskinen till och vill bli omträdd mitt i en färg! Också numera en vana. Har jag otur så kan jag få trä om stup i kvarten, Till och med om tråden är i brodyren, dvs inte ens av! Ett annat kul (hm)fenomen är när maskinen gnäller om att övertråden ska träs om och när jag gjort det ett par gånger och det inte hjälper så börjar jag ana oråd och kollar undertråden och då är det den som är slut! Jag får alltså fel meddelande emellanåt. Det nämnde jag för försäljaren som sa något om att det gör den när maskinen är fel trädd...Det verkar som om allt händer med maskinen. Får inget grepp om felen, dom är så många och olika hela tiden.
Syrummet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-30, 16:13   #4
makeitart makeitart är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 6
Hej Åsa!

Jättetråkigt med din maskin.
Jag har oxå en Innovis 4000D..
Kanske kan hjälpa dig, hade nämligen oxå lite krångel ibörjan.Men med lite tips och råd om inställningar så går den mycket bra nu.
Ring mig på min telefon 08 - 500 374 85

Mvh Marika
makeitart är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-30, 17:30   #5
Susen Susen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 151
VAd tråkigt med din maskin åsa.JAg fick ju ett måndags ex till att börja med men jag fick som tur var en ny efter 14 dagar.Ring och klaga och stå på dig så kanske du får byta ut maskinen.
MArika,
HAr du ngt tips på varför iundertråden kommer upp i kanterna när man broderar?Det har hänt mig nu ett tag sen jag fick lagat och servat min andra brother innovis 4000?Är tacksam för svar.
Åsa förresten kan du ha för tjock tråd.Maskinen trär inte tråd efter en viss tjock lek kolla i manualen.Och att den inte visar att underrtråden är slut kan bero på damm i underhuset rensa där,det får man göra rättså ofta.Tänkte att det kanske var det.
Kram
Susanne
Susen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-30, 20:51   #6
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Känner inte till Innovis 4000 speciellt, men allmänt gäller att när undertråden kommer upp å ovansidan ska man sänka övertrådsspänningen.
Vilken undertråd använder du? Det kan spela mycket stor roll!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-01, 03:25   #7
Susen Susen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 151
TAck Åsa,
JAg andvänder madeiras bobbiner för tillfället.Skall testa att sänka trådspänningen.
Tack för tipset.
Susanne
Susen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-01, 21:28   #8
makeitart makeitart är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 6
Hej Susanne!

Får du ngn ordning på problemet? hur länge har du haft din maskin.

Även Malin ... hur länge har du haft din maskin?

Jag har fått en svensk instruktionsbok, har ni det oxå. Jag fick kämpa lite för den.

Marika
makeitart är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-02, 03:19   #9
Susen Susen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 151
Godmorgon på er allisammans,
Nej någon ordning på problemet har jag väl inte fått direkt.JAg testade att sänka trådspänningen på övertråden men det blev bara ytterst liten skillnad.Hur mycket skall man sänka den?Den stod på 4 och jag sänkte den till typ 3,4 kan man sänka mer eller blir det inte för löst då?Skall man ha lösare spänning på tex linne tyg än fleece och frotte eller vad är det som gäller generellt?Det är så tråkigt när det inte blir bra.För övrigt så fungerar den bra nu tycker jag.Nej jag har ju köpt min i utlamdet så jag har en engelsk manual men det är inga problem med det för min del.
Häls
Susanne
Susen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-02, 08:09   #10
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Du kan sänka tills det blir bra!
Du bör också prova med annan undertråd. Det kan som sagt vara jättestor skillnad. Vissa maskiner bryr sig inte alls, andra är petiga!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 20:06   #11
Tingeling Tingeling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2003
Inlägg: 4
Det låter mer som om grundinställingen på din maskin behöver justeras. Kolla med Brother och om du fortfarande har problem eller inte får nån hjälp så skriv det här!
Tingeling är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons