Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-05-07, 07:02   #1
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Overlocktråd?

Är det så att man får vad man betalar för när det gäller kvalite på tråden, eller går billigare bra oxå? Där jag bor finns det ett ställe som säljer billiga tyger (gardintyger för 20 kronor/metern....fleece 60 kronor/metern....). Igår när jag var där såg jag dom hade overlock tråd (polyester) för 18 kronor styck. Kommer inte ihåg vad det var för märke, men säkerligen ett billigare. Har inte fått min overlock än o är inte så inläst på det ännu....om man ska hålla sig borta från billiga eller ej...
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 07:11   #2
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Ofta betyder billig tråd, dålig tråd men det beror på vad det är för märke.
Bibbi här på sysidan säljer tråd i både 1000 m rullar och stora 5000 m konor. När jag bara behöver tråd till ett fåtal plagg använder jag 1000m rullarna både i symaskinen och i overlocken. De färger jag använder mer av köper jag de stora konorna. Du hittar hennes PDF-fil under annonser
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 08:10   #3
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Så man kan använda små rullar oxå i overlocken! Vad bra...ska det var polyester eller går bomull oxå? Ska kolla Bibbi's sida! Tack för tipset!
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 16:16   #4
Yo77 Yo77 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 41
Bibbis tråd är toppen, den går aldrig av trots maximal trådspänning. Dessutom är den billig, och Bibbi skickar den blixtsnabbt.
Yo77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-07, 16:19   #5
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Jag tycker också att Bibbis tråd är toppen. Den är lite tjockare än sån där vanlig overlocktråd man köper. Det är väl sytråd så det är inte så konstigt. Jag ser inget problem med det men det kan vara bra att veta om man av någon anledning vill använda tunnare tråd. Och ja, Bibbi själv är också tooppen!
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-11, 20:29   #6
Ylletroll Ylletroll är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 4
Jag har blivit förtjust i Gütermanns overlocktråd. Min symaskinaffärdam övertygade mig att prova och nu använder jag enbart den. Den är mycket tunnare än vanlig overlocktråd och enligt damen i affären tappar den inte ludd. Ludd pressar på trådspänningsbrickorna och utvidgar dom långsam, typ den blir sämre. Men det viktigaste med den är att den är tunn och syns mycket mindre i plagget. Jag har använt ljus beige till många olika färger. Den kommer på små koner med 2000 m. Tar också mycket mindre plats faktisk.
Ylletroll är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons