Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-04-06, 08:25   #1
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
tryckknappar barnkläder

vilka tryckknappar är bäst(tycker ni) om man ska ha den till barnkläder i trikå? Vill ha sådana som bara blir en ring.

Dessutom skulle man ju gärna ha som matchar lite i färgerna. Fast det kanske är omöjligt att hitta.
Kan man måla dem med nagellack kanske ;-)
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-06, 08:43   #2
plingan plingan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 29
Just de tryckknapparna tycker jag är bäst till barnkläder. De andra blir så klumpiga. Och jag brukar oxå måla dem med nagellack, brukar bli superbra
plingan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-06, 08:53   #3
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
hej
jo med ring vill jag ha men jag tänkte lite på märke. Vad använder du för märke?

Vad bra att ngellack funkar bra :-) Det var inte så knäppt som det lät då :-)
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-06, 09:11   #4
plingan plingan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 29
Jag använder de vi har på jobbet, men kan ju inte skriva här vart
Skickar dig ettprivat meddelande istället....
plingan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-08, 01:02   #5
Tygtokig Tygtokig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 110
Hej!

Jag har nyss börjat använda såna knappar som du beskriver och har använt mig av de som säljs på Stoff och Stil. Än så länge har de funkat bra (jag slår i dem med hammare). Jag hoppas att de ska hålla i längden också, men än så länge funkar det (hon har inte hunnit använda kläderna så mycket än). De var i alla fall prisvärda och enkla att använda. Vore kul att höra vad andra tycker om dessa och andra märkens tryckknappar.
Tygtokig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-08, 07:42   #6
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Sos tryckknappar verkar fungera bra. Deras oxiderade är dock svårare att få bra av någon outgrundlig anledning. Är svårare att få i tången som jag använder.

Har använt lite olika och tycker absolut att dessa är prisvärda.

Sedan finns det ju de som heter Mini (bibbi har bla.) och de passar extra bra om det är till små yttepytte bebiskläder..
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-08, 08:09   #7
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
stoff och stil missade jag. Väntar redan paket från dem

ska kolla in Bibbis också
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-08, 15:01   #8
Petronella1978 Petronella1978 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 16
Prymtång är super!

Jag har precis köpt en Prym tång från Bibbis + tryckknappar från Prym. Det fungerar jättebra! Speciellt tången är verkligen att rekommendera. Jag har tidigare bankat i knappar med hammare och då använt knappar från Stoff och Stil. De är billigare och har fungerat ok men jag har haft lite problem att få fast dem när det är många lager tyg. Sen är de någon millimeter mindre än Prym så de passar inte helt bra i tången (även om det går om man vill).
Petronella1978 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-13, 21:22   #9
PennyJenny PennyJenny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 4
Jag är inte så förtjust i Pryms knappar. Tycker att de blir lite tjocka och kraftiga. Funderar på att köpa från Stoff och Stil...
Jag fick prova en tryckknapp från vår lokala sybutik. Den hade en vit ring och var något mindre, den kände jag mig nöjd med men vet inte vilket märke det var...

Nagellack har jag också funderat på. Skavs färgen bort lätt?

Fungerar det bra med SoS knappar i prymtången?
PennyJenny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-20, 09:03   #10
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Jag har både SOS tryckknappar och prymknappar med ring, de ser exakt likadana ut, men SOS knappar är väldigt tröga att knäppa upp i jämförelse med pryms, vilket gör prymknapparna bättre till babyplagg tycker jag.
Till vanliga barnkläder använder jag däremot SOS knappar.
SOS knappar fungerar jättebra med prymtången, de ringarna hamnar snett lite lättare, men de är ju mycket billigare å andra sidan så det kan vara värt det ändå.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-17, 20:26   #11
svirr svirr är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 147
Vilken bra tråd! Jag har köpt 10-pack (kommer inte ihåg märke) på Ohlssons tyger för 55 kr, på SoS verkar det vara 50 kronor för 50-pack om jag förstår rätt!?

Helst skulle jag ha ännu mindre knappar, ungefär som dem på polarn och pyrets kläder, men enligt försäljaren på Ohlssons går det inte längre att få tag på tryckknappar mindre än 10mm i Sverige, utan man måste beställa från USA (tror jag det var hon sa). Någon som har hittat mindre tryckknappar?
svirr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-14, 20:08   #12
Yo77 Yo77 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 41
Kan man använda jerseyknapparna på tyg utan stretch? Eller måste man köpa anorack-knappar då? Vill helst bara ha en ring...
Yo77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-14, 21:57   #13
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Oj vad billiga tryckknapparna var på SoS! Köper man prym 10-pack så kostar dom ju samma pris som en 50-pack där!

Finns det någon tryckknappstång som passar till deras? Har förstått att inte Pryms gör det. Hur är det med Witecrofttången? Finns det andra tänger oxå? Finns en på home shop där du får en håltång, märltång o tryckknappstång, samt ca 100 märlor o tryckknappar för under 100 kronor. Är det totalt skit eller ok? Någon som vet?
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-16, 14:39   #14
Bir Bir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 423
Finns också i olika varianter till hyffsade priser hos www.sykompaniet.se

De tar betalt för porto enligt vikt, så det kan inte bli så dyrt, skickar i vanliga kuvert direkt hem i brevlådan.

Lycka till
Bir är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons