Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-05-17, 17:02   #1
Chokladkatten Chokladkatten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 4
Köpa maskin från Sewing Machines?

Har suttit och blivit sugen på att införskaffa mig en bättre symaskin så att jag kan sätta alla mina klädprojektsplaner i verket Känns som att min gamla husqvarna automatic med ett 50-tal år på nacken inte riktigt håller måttet i alla material och tyvärr inte har så många sömmar att skryta med.

Satt och kikade runt i några trådar i den här delen på forumet och lästa bland annat om några som har beställt från www.sewingmachines.co.uk
Det verkade ju helt klart intressant! Tänkte ändå att jag kan lägga ett par tusen för en bra maskin som kan tänkas täcka alla "sybehov" jag kan ha i många år framöver!

Men vilken maskin ska man egentligen lyckas välja? Berätta om er maskin som ni köpt och vad den kostade. Läste i en annan tråd om Janome MC4800. Den verkade ju fixa det mesta, men jag som är ändå hyffsat nybörjare, fixar man en sådan maskin eller är den enkel att förstå sig på? Ge mig tips och råd, något annat särskilt jag bör tänka på i mitt val?

Framförallt, om man beställer från denna sida,hur funkar det med garantier och sådant? Alltså, om maskinen pajar, ska man behöva betala dyra frakter till england för att reparera eller gäller garantin i sverige?
Chokladkatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-17, 17:56   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Garanti gäller bara i det land man köper maskinen från, så alltså England om man köper från SMD.

Man får ha det i åtanke. Det man sparar pengar på, får man räkna ut om det räcker att skicka tillbaka maskinen vid behov.

Personlig service och garanti inom landet är det man betalar för om man köper lokalt.

Men om man har dålig ekonomi och har syvana (symaskinsvana alltså, att man inte behöver personlig hjälp titt som tätt) så tjänar man på att köpa från utlandet.

Men testa innan köp är alltid bra oavsett vad och det kan bli lite knepigt med att vissa märken inte är så vanliga i Sverige jämfört med t.ex. Husqvarna och det känns ju inte alltid SÅ schyst mot butiken att prova och inte köpa... Fast man kan ju alltid försöka pruta.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-18, 05:09   #3
Yo77 Yo77 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 41
Jag tänker så här angående garanti.
Anledningen att den gäller ett par år i början av maskinens liv, är att den inte brukar gå sönder då. Om den ändå skulle göra det, kan man lämna in den på verkstad i sverige och betala själv, eller skicka över den. Eller så tar man den trasiga maskinen som förevändning för en liten semester till england, och tar med den på flyget. Ryanairs flygbiljetter kostar ungefär lika mycket som frakt för maskinen enkom
Yo77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-28, 22:46   #4
Mma Mma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 6
Thumbs up

Jag har just hämtat mitt paket från Sewing Machines, en Janome My Look 644! Det tog totalt 6 dagar från att jag la in beställningen till att den kom hit! Jag spanade in den i butiker här i hemma då priset låg på ca 5000kr. Köpte den för ca 3000kr, frakt tillkom med ca 400kr men då fick jag dessutom 12st koner overlock tråd á 5000y, en smart bag att ha den i, en adaptor till eluttaget plus 5 saxar. Jag är jättenöjd!
Mma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-29, 07:35   #5
alvin001 alvin001 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 31
Strykbord

http://www.sysidan.se/forum/images/editor/separator.gif

Hej och godmorgon
Jag har köpt 3 maskiner från detta företag och de har alldrig varit i behov av service under garantitiden vilket de flesta maskiner ej behöver, underhål av maskiner är en annan sakoch det brukar den lokala symaskinafirma utöra,

Nu undra jag finns det någon av Er som sett på nätet strykbord med en sep hylla för ångstation

Trevlig dag
Anita Carlström
alvin001 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-29, 09:25   #6
Karlastrid Karlastrid är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 77
Jag har köpt ifrån Sewing maskin och det har fungerat utmärkt Köpte först en My Look 744 och den har funkat sedan i höstas. Den svarta tråden går av hela tiden men den vita går bra så kvaliten på tråden är nog inte den bästa, men maskinen är det inget fel på., min andra maskin fick jag bara häromdagen så den håller jag på att lära mig.Men än så länge är jag nöjd
Karlastrid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-29, 11:22   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Japp, tråden är inte det bästa. Ibland fungerar de, ibland inte. Men själva maskinerna är bra.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 19:38   #8
bahia72 bahia72 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 278
Hoppar in i tråden och vill fråga ytterligare.....

Jag är så sugen att köpa Janome CoverPro1000 CP från detta företag. Undrar bar ni som köpt har ni bytt eluttag eller använt adapter?? Har varit lite skilda meningar på sysidan om att byta eller använda adapter. Snälla svara någon som vet så jag kan göra mitt inköp SNART
Tack/bahia72
bahia72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 20:44   #9
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
De skickar med adapter nu för tiden. Vad du sen väljer att göra är upp till dig.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 20:58   #10
Mma Mma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 6
Japp, man får adapter med. En liten smidig och nätt adapter som man bara sätter på "orginalkontakten"!
Mma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 22:29   #11
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Japp, adaptern är mycket mindre än de flesta jag sett. Den är så liten att man nästan ser den som en del av originalkontakten.

När jag köpte min Brother brodyrmaskin så fick jag ingen adapter med, men det var ju innan de började med det (dvs innan de fick många svenska kunder) och till den tog jag en vanlig apparatsladd eftersom det var precis en sån kontakt på symaskinen.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 23:10   #12
bahia72 bahia72 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 278
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
De skickar med adapter nu för tiden. Vad du sen väljer att göra är upp till dig.
Men man behöver då inte byta elkontakten ifall de skickar med adaptern? Nån här på sysidan säger att det inte är bra för maskinen om adaptern är i hela tiden -de stunder man syr -nån säger att man INTE ska ta bort orginalkonatktern eftersom det är någon säkring där eller nått som man inte ska röra(enl någon här på sysidan sambo som är elkunnig)
Hmmm lighten me up please
bahia72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-10, 23:27   #13
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag har haft min overlock med adaptern i i några månader nu utan problem. Har bara använt maskinens egna on/off knapp och inte ryckt ur sladd. Det har gått bra för mig så det borde gå bra.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-11, 09:26   #14
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Jag använder adapter. Jag har lite svårt att förstå vad problemet med adapter skulle vara. Om man inte sitter heeeela dagarna och trampar på gaspedalen så borde problemet, vad det nu skulle vara, vara rätt litet. (Tyvärr sitter jag inte och trampar på mina gaspedaler hela dagarna. )
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-11, 10:35   #15
bahia72 bahia72 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 278
Cool

Citat:
Sophia skrev: Visa inlägg
Jag använder adapter. Jag har lite svårt att förstå vad problemet med adapter skulle vara. Om man inte sitter heeeela dagarna och trampar på gaspedalen så borde problemet, vad det nu skulle vara, vara rätt litet. (Tyvärr sitter jag inte och trampar på mina gaspedaler hela dagarna. )
En undrar bara eftersom någon här på sysidan hade skrivit att det var inte bra att den var i den hela tiden ...
men jag ska göra en beställning idag/imorgon så det ska bli SKITKUL!!!!!
bahia72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons