Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-29, 17:17   #1
mittens mittens är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 198
Tova Eskimo

Hej!
Jag håller på att sticka första väskan som jag skall tova, jag följer delvis ett mönster (men har svårt att göra det eftersom det bara var enfärgat och enfärgat är INTE kul. Men storleken är detsamma.
I mönstret så står det att den skall tovas i 40 grader men av en del andra har jag hört att man skall tova i 60 grader för att annars måste man köra den flera gånger i maskin.
Så jag tänkte höra här om det är någon som har erfarenhet av att tova garnstudios eskimo och om det räcker med 40 eller om man skall köra på 60 grader på en gång.
Har ni andra tips på garn som är någorlunda billigt och bra att tova så kan ni ju berätta det här och vad ni har för erfarenheter av det (:
Tack på förhand!
mittens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-29, 17:35   #2
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Att köra 60 grader är ganska vågat tycker jag. Risken är att det tovas för mycket.
Visst får du kanske tova om i 40 grader, men du riskerar i alla fall inte att förstöra väskan.

Nu kanske det inte gör så mycket på en väska, men när jag tovade en hatt vågade jag inte köra i 60, utan gjorde 2 ggr i 40 istället.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-29, 17:49   #3
mittens mittens är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 198
en av mina arbetskamrater mamma kör alltid allt i 60 grader men jag känner att jag inte riktigt är så pepp.
Jag kom på att jag också undrar om man skall använda bara vanlig såpa eller om man ska använda något annat tvättmedel.. D: jag har som så dålig koll.. Haha
mittens är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons