Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-05-12, 18:17   #1
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Hur korkad får man bli?

Har precis gjort årets idiot tabbe. Jag håller på med mugrugs. När jag skulle sy dekorsömmen i form av fyllda blad i sömmarna, så händer det ofattbara. Jag tyckte att det var ovanligt tjockt och tjurade emot lite väl mycket. När jag efter nästan hela sömmen bestämde mig för att se efter vad som orsakade problemet, fick jag en chock. Den andra mugrugen satt fast undertill. Jag har av någon obegriplig anledning inte uppmärksammat att dom satt ihop, utan bara kört på.Jag lovar att det jag sa när jag upptäckte det inte lämpar sig i tryck.Nu återstår ett batajobb med att sprätta . Kommer säkert att ta resten av denna dagen, för sömmen är tät med ganska små stygn. Återstår att se om dom går att rädda.
Bifogade bilder
 
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 20:01   #2
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Du är ju inte korkad

nu har du göra ett tag.
I bland är det som förgjort. Jag skulle sy en enkel gardinkappa här om dagen och allt blev fel. Det började med en trådrulle som hunden hade gnagt på. Tråden löpte ju inte mer efter det. Sen fortsatte det i samma stil. Jag var arg som ett bi. Skulle nog slutat att sy, men jag skulle promt ha den färdig. Gubben todde jag hade blivit galen. hhahahha det var jag också. Men till sist så blev det klart och det syns inte på gardinkappan att det var så motigt.
Man blir bra på att sprätta men det är ingen tröst. Och man får tänka att ingen vethur lång tid det tog. Men alla ser hur fina dom blev.
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 19:56   #3
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Thumbs down värsta skapelsenpia

så hemskt att du hadde sytt med små stygn och händer det som inte får hända. nämligen man är så glad över resultatet, vips sitter dom vackra sakerna ihop. vid det här tiden så har du säkert sprättat isär-kram helena
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 20:11   #4
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
Talking värsta skapelsenpia eva

jag kar hört att katter ger sig på allt som har med garn att göra,, men hund, god fortsättning på sprättandet. det är en tydligen en av mina favorit sysslor favoritsysslor fast jag har ingen hund eller katt det är andra väsen som ser till att sprättaren är den mest använda redskapen när jag syr
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-25, 21:42   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Inte korkad bara ivrig så ta det lugnt...
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons