Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-07-26, 09:03   #26
vickson vickson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2013
Inlägg: 10
Citat:
Gumpan58 skrev: Visa inlägg
Köp en begagnad Bernina t ex modell 830, 930 och högre nr,
då har du alla sömmar som du behöver, en stark och användar-
vänlig maskin.
Ah! Tack för tips.


Citat:
Pipett skrev: Visa inlägg
Jag är ganska ny på olika maskiner, men har iaf läst endel när jag letade maskin, och så mkt har jag kommit fram till att man visst kan få en bra maskin för 4000 kr.
Om man inte har väldigt höga krav och/eller har som yrke att sy upp saker.

Så den infon tycker jag är väldigt vilseledande och inte speciellt uppmuntrande :/



Jag har nyligen köpt just en Brother Innovis 20 från England efter tips här.
Inga problem alls att beställa!
Har förstått att många här handlat från stället bila länkade till så det är ett pålitligt ställe.

Jag har än så länge inte hunnit sy så mkt på min och inget alls på tjocka tyger, men det ska den klara och jag planerar att sy endel tjockare tyger (typ jeans, vaxduk).

Dom flesta verkar tipsa om att köpa beg om man inte har minst 10 000 kr till en ny, men även jag ville ha en NY maskin med begränsad budget.
Dels för att jag vill ha några fler sömmar att välja på (åtminstone 10 som jag verkligen använder), dels för att det finns många bra tillbehör, som t.ex pressarfötter som är anpassade för olika ändamål.
Och eftersom jag bara är en hobbysömmerska så tror jag att jag kommer bli väldigt nöjd med min maskin när jag väl kommer igång på riktigt.

Kan inte säga vilken maskin som passar dej bäst, men du får säkert bra tips från mer kunniga.
Jag ville mest säga att det inte är några problem att beställa från England (särskilt som du kan få en maskin som här i Sverige kanske kostar någon tusenlapp mer).
Till min maskin fick jag en hel del trevliga tillbehör och sen kan man köpa mer till mkt lägre priser än i Sverige.

Sen tyckte jag du redan från början fick en väldigt nedslående kommentar som var onödig
Tack! Det kändes lite nedslående, men samtidigt måste jag ju få veta hur det ligger till. Känns skönt att jag har fått lite fler positiva svar och fått upp hoppet lite.

Tack också för att du berättar din historia och om din erfarenhet att beställa från England. Må du och din maskin få ett lyckligt liv tillsammans. :-)
vickson är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons