Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-01-04, 14:55   #1
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Embird fråga

Snälla finns det nån som kan ge mig ett snabbt svar. Jag har demoexet av Embird, Hur går jag till väga för att spara till usb pinnen? Har lite akutbrådis just nu. Har ju köpt en ny data o måste köpa ett nytt program eftersom mitt gamla inte är kompatibelt med nya datan. å nu kommer en kund till helgen.
HJÄÄÄLP. Å jag hinner inte köpa Embird till dess å inte har jag hunnit öva sen jag hämtade hem demot.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 15:04   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Högerklicka på broderiet i Manager, då får Du fram en lång meny, där ser Du "Läs och skrivfunktioner" klicka där så kommer Du vidare så du kan spara till ett USB.
Det finns för olika maskiner.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 16:40   #3
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Tack Tack Tack, det funkar. Jippiii Ett problem ur världen.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 16:56   #4
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Du kan också spara var som helst på datorn. antingen i Manager eller Editor, och sedan använda vanliga filhanteraren och dra över filer till USB-pinnen. Så gör alltid jag (fast inte USB-pinne för min del).
(Eller för all del, direkt till maskinen, men det brukar inte jag göra. Smaksak förstås.)
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 17:17   #5
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Jag kommer att köpa Embird för det verkar enklare på nåt sätt än Pe design, eller? Å priset är ju helt ok om man tittar på alternativen, eller hur?
Följer det med förklaringar på såna här frågor eller får man köpa det från Atelje Kreativ? Huvudsaken att det finns förklaringar att tillgå, annars kommer ni snart att tröttna på mig...
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 17:25   #6
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Ställ du dina frågor!
Det finns mycket info, i alla fall på engelska, både inbyggt i programmet och att skaffa separat.
Programmet är verkligen fantastiskt och när det gäller att jobba med färdiga broderier kan man göra otroligt mycket med bara basmodulen.
Du kan inte skriva text med den dock utan att köpa antingen alfabet eller FOnt Engine. Font Engine låter dig jobba med alla typsnitt du har i datorn, men peresonligen föredrar jag att så långt som möjligt använda de färdiga Embird-alfabet som finns att köpa eftersom de är va otroligt bra kvalitet och funkar utmärkt både i stor och liten text. Jag köper ett alfabet lite då och då som en present till mig själv.

Men dra dig inte för att fråga. Skicka ett pm med din e-postadress så kan du få några kom-igång-pdf som jag skapade för ett par år sedan åt en kompis.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 19:25   #7
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Hänger på den här tråden

Lite i samma härad tror jag. Jag har ny dator med Windows 7 och skulle installera ner demoversionen av Embird för senare köp. Gick inte!! Funkar inte programmen ihop eller?? Kommer inte ihåg varningstexten men även då jag kryssade i tillåt programmet var det tvärstopp! För att kolla om det var datorn eller mig det var fel på testade jag i gamla datorn (XP) och då lyckade jag men då ville de ha betalt direkt, men det är ju fel dator????
Förstår Eva-Lenas frustration, känner precis likadant, fast det beror nog på att hela dan gått i samma tecken med allt möjligt som inte funkar som man vill.....

Hoppas ni kloka kvinnor kan hjälpa mig för andra gången idag!! Åsa Hoho!!! Aina Hoooooho
/Barbro
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 19:30   #8
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Å om du visste hur likadant det har varit för mig :hela dan har gått i samma tecken...Men i morron är det en ny dag...intalar jag mig själv.
Jag hade inte dom problemen med att ladda ner demot, tack o lov.
Men stort Lycka till,
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 19:31   #9
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Det ska gå nra med Windows 7. även 64-bitars. Jag har bara 32 själv, så jag vet inte om 64 ställer till något särskilt.
Skulle vara bra att få veta vad det står när det inte vill sig.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 19:37   #10
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Det finns många beskrivningar på Embirds sida

http://www.embird.com/sw/embird/videos.htm

Jag har inga problem med att installera Embird, mitt antivirus "säger inget.

Sedan jag bytte dator med Windows 7 Home Premium 64-bitars
har jag en del problem med att "utforskaren slutar fungera", det händer när jag har broderimappen öppen och flyttar runt mappar och broderier.

Däremot så fungerar Iconizer riktigt bra, aningen trög, men ikonerna kommer upp.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:06   #11
soppen soppen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 80
Precis så är det för mig också, fast jag har Vista 64 bitars, men utforskaren slutar också att fungera det räcker med att jag sitter och tittar på olika broderier i mapparna.annars fungerar det bra tycker jag.
soppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:27   #12
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Gud vad trött jag blir...
Sä här långt kommer jag: F-secure blockerar programmet.
Jag väljer tillåt programmet. Programmet tillåts. Sen händer inget! Programmet är inte nerladdat och finns inte på datorn trots tre försök att tillåta!! Har även under tiden bytt antivirusprogram så har samma i båda datorer där det funkar i den gamla.
Suck
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 20:36   #13
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Prova att aAvaktivera virusprogram och brandvägg helt och hållet när du laddar ner. Alltså gå in i säkerhetscentret och stäng av dem tillfälligt.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 21:59   #14
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Efter många om och men med avstängt enl ovan fick jag in programmet, men går inte att öppna!? Datorn tänker o tänker men händer inget. Kan det va en sk....dator? Borde ju inte vara det.
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-04, 22:18   #15
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Tack för ert engagemang och all hjälp. Nu verkar det gå lite hjälpligt men alldeles frö segt, nåt fel är det men det är nog i datorn i så fall. God natt
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons