Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-03-22, 23:34   #226
eleonore eleonore är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 109
Citat:
Anna69 skrev: Visa inlägg
Jag har fått mina namnband från namnband.se! Är sååå lycklig! Dels med "mitt märke" AVigan och även namnlappar med sonens namn på.

Åååå, de är så fina! Imorrn får jag börja sy på dem!
Har funderat på att beställa lite namnband som man kan sy fast på kläder man syr. Blev du nöjd med dina band? Man skulle inte kunna få se en bild?



Själv har jag budat hem en massa barnkläder från tradera. Tänkte använda dem som mallar när jag ska sy egna kläder. Jag har rätt svårt för att tyda mönster så detta ska nog gå galant
eleonore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 03:19   #227
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Har fått hem en till Blythedocka.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-23, 15:46   #228
Anna69 Anna69 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 48
Citat:
eleonore skrev: Visa inlägg
Har funderat på att beställa lite namnband som man kan sy fast på kläder man syr. Blev du nöjd med dina band? Man skulle inte kunna få se en bild?
Jag blev jättenöjd med mina band! Från början funderade jag på egendesignade och begärde offert från minanamnband, men det tyckte jag blev lite väl dyrt...

Så jag gjorde tre färgvarianter på deras hemsida och beställde hem ca 50 av varje.
Anna69 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 15:52   #229
Anna69 Anna69 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 48
Citat:
Anna69 skrev: Visa inlägg

Så jag gjorde tre färgvarianter på deras hemsida och beställde hem ca 50 av varje.
Men jag glömde ju! Du kan se bilder på min hemsida: http://aviganna.blogspot.com/ Klicka på klädbilderna så kan du studera namnbanden på närmare håll.
Anna69 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 16:20   #230
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Nu har jag lagt in en order på ganska många sybehör från UK. Grejer jag behövt länge men inte fått till att köpa osv... Mest extrema måste vara ersättningsblad till min lilla rullkniv, den fick jag i present tidigt 90-tal och den hade 28 mm blad. Jag köpte ganska snart 45 mm istället. Men jag har inte kunnat hitta 28 mm och när jag hittade så var de dyra osv.. så kort sagt, har inte bytt sedan tidigt 90-tal! Så det är på tiden. Den stackarn har ju legat där länge, inte riktigt bra till någonting med så slö blad. Det är ju bra att ha två storlekar tillhanda... Kanske fungerar det lättare att skära snäva kurvor.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 19:51   #231
NinniDalarna NinniDalarna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 88
Nytändning

Jag har uppgraderat min syhörna med diverse saker och det är otroligt vilken nytändning det ger. Jag har införskaffat:

Janome 644 som får överta rollen som gamla Bettan haft (min gamla overlock). 644:an heter Ada (fick hem den på Ada-dagen).

Provdockan Helena. Förstår inte hur jag klarat mej utan henne tidigare.

Böcker: Complete Serger Handbook och Sewing for Plus Sizes

Mycket bra lampa som jag vill tipsa er om. Arbetslampa med led-lampor och förstoringsglas i locket. Mycket bättre än min gamla som skruvades i bordskanten och som hade lysrör.
Inköpt på Jula för 279:-

Jag är så nöjd och glad och till och med en och annan söm som behöver sprättas går som en dans.
NinniDalarna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-27, 00:20   #232
AnnaLavinia AnnaLavinia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 44
Jag har just beställt åtta meter tyg för 25 pund med frakt = ca 270 kr från England (efabrics.com) och fem mönster för 27.20 dollar = ca 196 kr med frakt från USA (sewingpatterns.com) där det var rea på alla Simplicity-mönster, de kostar just nu bara 2.99 dollar styck! Totalt har jag alltså betalat ca 486 kr, och får för det sådär tre blusar och en klänning. Hurra! Nu ska jag sy mig lite nya sommarkläder. Brukar säga att jag inte vill sy kläder för jag inbillar mig att det är så krångligt med blixtlås, infodringar och sånt men det ska nog gå bra. Är ju inte helt bortkommen och får jag problem så hoppas jag få hjälp här
AnnaLavinia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-27, 07:23   #233
helen helen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 699
kopte mig en korsett och m.m inte viste jag att det var såå svårt att lära sig gå med både med dem och ha stöd korset på sig. sexit värre anting eller tro mig dom är blåsilve med inslag av rött. men eftersomm min födelse år bara intraffär en gång sä varför inte"

helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 17:38   #234
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Idag landade en Blythedocka (eller snarare, betalade lösensumman för kidnappningen, nej jag menar, tullen..)

Och jag åkte till en pärlbutik i stan och kollade in lite och köpte en massa pärlor. Var ledsen när Pärlehuset la ner, så jag blev glad över att se alternativ. (Millefiori på linnégatan i götet) Det jag köpte blev också billigare än om jag köpt motsvarande hos Panduro eller Gutermann så det var toppen.Eller billigare och billigare, i alla fall blev mer variation då jag kan köpa så mycket eller litet jag vill av pärlorna.

Senast redigerad av ichigo den 2010-04-09 klockan 18:10.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 15:52   #235
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
jag har köpt en Addi Express. Har inte fått hem den ännu, men varit och provat vilket gjorde att jag sedan föll för den. Verkar vara en kul liten stickmaskin.
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 13:00   #236
Beppe Beppe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 244


Har precis varit och köpt min första overlock
det blev en Brother 3034D

Så nu ska här snart sys både det ena och det andra så fort jag får tid när alla andra pågående grejor e klara
Beppe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 18:18   #237
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Beppe.
För inte sååå länge sedan har jag för mig att det var någon som inte skulle köpa en massa tyger, sy kläder o sånt utan bara hålla sig till maskinbroderi!!!!!
Hi hi hi tror att denna människan har ångrat sig...

Härlig med männsikor som kan ändra sig.

KRAM / L
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 18:39   #238
Beppe Beppe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 244
Ja du Lena det var nog ca 100 meter tyg sedan HAHA
Beppe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-05, 23:18   #239
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag har verkligen slösat pengar... Vintagetyger från Japan för 150 usd och chiffong från usa för 30. Det sista är billigt, vintagetyger jättedyrt så det jämnar väl ut sig?
Men så fyller jag år snart!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-06, 16:18   #240
Ireth Ireth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 61
Jag har köpt en Sony a230 systemkamera med 18-55mm objektiv. yayness!
Ireth är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons