Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-14, 22:06   #1
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Nya intressen...

...ja, intresse kanske blir fel ord, men jag har precis upptäckt Tradera...(hihi, jag är lite sen ibland med sånt som andra vetat om i evigheter) och nu sitter jag och väntar på att ett bud förhoppningsvis ska göra så att det blir mitt...

Jag vill inte gå och lägga mej, gäsp, innan jag vet om jag fått det...grymt spännande är det iaf!

Jag har fascinerats en del över vad folk försöker sälja över tradera; jag tycker det krävs en hel del letande innan man hittar nåt vettigt...finns en hel del skräp därute! Men det är klart, mitt skräp, någon annans guld!

Annars så är det ju självklart så att jag egentligen inte behöver köpa något, varken nytt eller gammalt...och alldeles särskilt inte tyg! /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-14, 22:10   #2
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Ha! Jag fick det...
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-14, 22:25   #3
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Glöm inte att alltig kolla omdömen innan du budar.
Och låter det för bra för att vara sant..... så är det inte sant.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-14, 22:50   #4
AsaJ AsaJ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 88
Själv har jag problemet att jag blir alldeles för tävlingsinriktad, tänker inte på att det är mina pengar jag "spelar" om...
AsaJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-14, 22:57   #5
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Grattis, lite nyfiken, vad köpte Du?

Häromkvällen så hade jag högsta bud på några frön till Änglatrumpet. Det är skoj och spännande att följa slutminuterna på Tradera!
själv har jag sålt en del knappar och sånt, det var spännande att titta på budgivningarna på sluttampen!

Jag har bara fina omdömen som både köpare och säljare.
Ingen köpare ger ett bra omdöme om de inte är nöjda! Och som säljare ger man bra omdömen när betalningen görs snabbt.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-15, 00:09   #6
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Ot:

Hej Dahlia och ni andra...
Jag har jobbat i handelsträdgård och vi odlade bla sommarblomster. Ett litet tips om änglatrumpeter: köp sticklingar istället för det är ganska bökigt att få fröna till att gro. Dom ska kylas och värmas om vartannat och det är ganska stor risk att misslyckas
Om du kan få tag i sticklingar så är dom enklare, sen får man ju även där sticklingar...
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-15, 08:45   #7
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Ha ha även tradera är beroendeframkallande precis som sysidan så se upp. Säger det av egen erfarenhet
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-15, 09:19   #8
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
...och när man "vuxit ur" tradera så fastnar man på Ebay istället.
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-15, 12:08   #9
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Ett jerseytyg, brunt mönstrat, var så mkt jag, så jag var tvungen ha det. Men tjuåtta spänn plus frakt...drabbar ingen fattig!

Men jag har några fler bud ute - och jag ska passa mej för jag känner adrenalinet när nån budar över...

Och jag har kollat omdömena! /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-15, 13:08   #10
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Ett tips är att inte buda över förän i sista minuten. Ligg lågt och släng in en slant i sista minut så kommer du billigt undan
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 00:02   #11
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Japp, Ebay för min del! Köper så ofta saker från ebay.

Och ja, jag håller med om tipset att ligga lågt till slutet o peta in pengar där i slutet. Jag vet inte hur det är med tradera men på ebay jag lägger in strax innan det slutar vad jag kan tänka mig betala för produkten så bjuder det automatiskt upp till min maxsumma. Så man slipper sitta o skriva in bud hela tiden.

Typ om det är 1-2 min kvar, nuvarande bud är 12 dollar, jag sätter in 20 dollar, så bjuder det automatiskt tills inga andra bjuder, och det kan kanske sluta på 15 dollar. Den med högst maxbud vinner i det här automatiska systemet. Så om en annan persons maxbud är 15 och jag har 20, så vinner jag och får betala 16 dollar. (eller vad det nu är för intervall) Det är så det fungerar om man klämmer in i sista minuten.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-16, 07:58   #12
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Tradera är farligt för man blir som besatt. Tävlingsinstinkten slår till. Tack och lov har jag inte fastnat i Tradera-träsket utan bara köpt lite sötvattenspärlor när jag behövde det. På eBay har jag bara handlat av butikerna. Otroligt smidigt.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 08:42   #13
JorjanKlykan1973 JorjanKlykan1973 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 3
Det är skoj och spännande att följa slutminuterna på Tradera. Själv har jag sålt en del knappar och sånt, det var spännande att titta på budgivningarna på sluttampen.
JorjanKlykan1973 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons