Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (2 röster). Visningsalternativ
Gammal 2009-04-14, 19:03   #16
kennholt99 kennholt99 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 3
Tänk på att tråd är färskvara, gammal tråd blir skör och förvarar man tråden nära ett element eller i direkt solljus så åldras den snabbare.
kennholt99 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-14, 20:19   #17
Heimlaga Heimlaga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 69
Men visst borde en bra maskin funka att sy med bara den är rätt trädd och någorlunda rengjord, utan att man måste vara jättekinkig med val av tråd och byta nålar stup i kvarten?! Är inte alla de råden mest ett sätt för symaskinsfabrikanterna att skylla i från sig...Oftast är det väldigt sällan strul med min Husqvarna, om det inte är något särskilt knepigt material jag syr i. Just i dag har jag dock lämnat in den på service för byte av pekskärm. Det är andra gången på snart 9 år den behövt service(förra gången var det undertrådsspolningsmekanismen som lade av), och då använder jag maskinen mycket och ofta...
Heimlaga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-14, 21:03   #18
SussiA SussiA är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 32
Vad trist när det strular. Jag vet hur ledsen man blir. Själv har jag lyckats med att tappa en av skruvarna som håller stygnplåten när jag som en ordentlig människa (för en gångs skull) skulle städa lite i maskinen.

Hoppas det ordnar sig för dig med dina maskiner.

P. S. Robinson Anton gör bra brodertråd. Och Madeira
SussiA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-15, 07:01   #19
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
jag gillar gutermanntråden bäst som brodyrtråd. Har haft större problem med andra märken.
Men när Gutermann-rullarna är nya är de för fulla så då hamnar tråden lätt fel och går av har jag märkt. Man kan ju ha nät på men vem orkar det när man ska byta tråd så ofta som man gör när man broderar
Men jag hoppas att gutermann kommer på att de inte kan fylla rullarna så mycket :-)

hoppas det gick bra för dej som startade tråden och att maskinerna inte strular längre.
Jag tycker symaskinsgrottan(Täby Norrtälje) är den bästa symaskinsaffären men de tar kanske bara emot sina egna märken på lagning?
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-15, 08:47   #20
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
hmm det där sista tipset(symaskinsgrottan) hade jag visst tänkt skriva i en annan tråd som jag läste innan denna :-)
Hjärnan är inte alltid som den ska :-D
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons