Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-06-07, 18:51   #1
linaloviza linaloviza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 145
Finaste kjolmodellen för en päronrumpa?

Jag undrar vilken typ av kjolmodell som är snyggast och mest smickrande för en päronrumpa med en aning ridbyxlår?

Vore kul om ni tyckte till!
linaloviza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 20:37   #2
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 380
En rak modell som står ut nertill (utsvängd), gärna strax nedanför knät. Skär du kjolen på skrådden så får nederkanten ett fint fall, lite klockad. Alt. är en rak kjol med en 1-1,5dm bred volang, på skrådden nertill. Det utställda gör att kroppen får balans med tanke på rumpa/höft.
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-08, 09:05   #3
avsl080923 avsl080923 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 228
Det är så jag ser ut!

Det sämsta man kan ha är kjolar med rynkning i midjan eller besparing och rynkor precis i höften. De senaste somrarnas singoallakjolar är hopplösa. Kilttypen av kjol är också lite svårt.

Vill man ha en vidare kjol är halvcirkelkjolar snyggt, bara det ligger slätt mot höften upptill. Annars håller jag med Johanna om att raka kjolar är bäst.

Själv är jag förtjust i pennkjolar, rumpan blir inte liten direkt men det ser sexigt ut med rätt överdel till.

Senast redigerad av avsl080923 den 2006-06-08 klockan 23:06.
avsl080923 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-08, 09:23   #4
AnnaB AnnaB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 92
Hm, jag förstår inte. Tycker själv att raka kjolar hör till det värsta man (jag) kan ha. Klockad är det som gäller för mig, gärna skuren på skrådden! Kjolen ska smita åt runt (och framhäva) midjan men sen falla löst från höften så att ingen riktigt vet vad som döljer sig under! En rak kjol framhäver bara ridbyxlåren på mig.
AnnaB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-08, 09:24   #5
Ida_B Ida_B är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Jag håller med föregående. Det jag gillar är kjolar som är helt släta upptill, med infodring, ingen linning och ABSOLUT inte något rynk eller veck runt midjan. Den får gärna vara åtsittande 20-30 cm ned och sedan kommer vidden.

t.ex http://home.uchicago.edu/~jmeyers/Clothes/skirt.jpg
Ida_B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-08, 12:21   #6
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Håller med de två senaste talarna, skräddat runt midja/höft och sen klockat är det jag personligen finner allra mest smickrande både på mig själv och töser av liknande "konstruktion"

Vad gäller singoallakjolar, jag antar att du menar rynkade volangkjolar? Använder sådanna jämt, men jag har sytt dom så att översta delen ligger slätt, sedan en 20 cm neråt börjar rynket. Ser smickrande ut tycker jag
Likadant gör jag med "kilt"-kjolar. Ett slät överdel på ca 15 cm sen kommer vecken.

Senast redigerad av deliana den 2006-06-08 klockan 13:53.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-08, 12:25   #7
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 380
Precis en sådan kjol! som på bilden...
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-08, 14:36   #8
linaloviza linaloviza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 145
Vad härligt med alla svar!

Jag kom precis hem efter en runda i affärerna i jakt på kjol, tyckte inte att jag hann sy en innan kanonvädret som kommer nu i helgen, men jag fick gå hem tomhänt - ingen som passade bra. Det får nog bli till att sy en i alla fall.

Jag har aldrig direkt använt kjol heller så jag har inte vetat vilka modeller jag ska titta efter.

linaloviza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-08, 16:08   #9
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Och jag som precis sytt en med resår i midjan! Fick tag på så härligt tyg, liksom indisk bomull som man hade i blusar på 70-talet.
Om man nu syr en klockad kjol, vilket tyg är bäst?
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-08, 19:12   #10
Rosmy Rosmy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 23
Kanske en sådan här kjol som jag precis sytt?


Den sitter åt över höften och blir vid (men inte fladdrig över låren). Jag gillar den modellen eftersom jag har breda höfter man pinniga ben.

http://rosmyskreativasida.blogspot.c...ing-birds.html
Rosmy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-08, 19:53   #11
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Kjolen är snygg. Jag är nog både päron och äpple och inte är benen smala heller. Det fanns snygga modeller på burda-sidan. Får nog ta en titt i mina Ingelisetidningar som ligger och köpa tyg när jag kommer "någonstans" Vi har två tygaffärer här som inte säljer modetyger längre bara inredningstyger. Ingen syr kläder längre men att sy gardiner verkar folk ha pippi på.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-08, 20:14   #12
Rosmy Rosmy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 23
Jag tror att jag har sytt kjolen i gardintyg... Men det struntar jag i för det blev stadigt och bra till de lagda vecken.
Rosmy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-08, 21:06   #13
linaloviza linaloviza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 145
Jag tycker gardintyg kan vara himla bra till just kjolar, det ger stadga och är snyggt särskilt när man har en lite mer "volangig" kropp.

Vilken längd på kjolen är snyggast om man vill ge intrycket av lite smalare ben?
linaloviza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-08, 23:05   #14
avsl080923 avsl080923 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 228
Rak kjol inte så poppis, tur att smaken är som baken.

Deliana, jo jag menar rynkade volangkjolar, tittade i ditt album och konstaterade att den du gjort ser bra ut, synd bara att de man kan köpa inte ser ut så.

Ann-Marie, vad det gäller tygval till klockade kjolar skulle jag välja ett som faller mjukt, det blir snyggt svaj nertill då. Gardintyg i all ära, det är många här på sysidan som sytt supersnygga kjolar av gardintyg (jättefin kjol Rosmy) men ett stadigt tyg kan också ge en viss kyrkklockeeffekt. Hm... ...hoppas ni förstår vad jag menar.
avsl080923 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-12, 08:19   #15
freja71 freja71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 926
Hejsan.
Jag ser likadan ut i figuren och håller med om att pennkjolar fungerar jättebra då.
Jag vet tyvärr inte vad jag gör för fel när jag ska klippa ut en kjol på skrodden. Den blir alltid lite för stor.
De jag har köpt i affär funkar däremot bra.
Kan någon ge lite tips om byxor när man har samma figur?
Mvh
Ann
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons