Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2012-05-14, 22:29   #1
Appolonia Appolonia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2012
Inlägg: 58
Nybörjare

Hej alla duktiga hantverkare
Jag är ny på denna förträffliga sida. Har sytt sedan jag var tonåring nu är jag 50+. Sytt en del men är nybörjare vad gäller maskinbroderi. Jag har försökt läsa runt lite men det finns ju hur mycket som helst att läsa Fel av mig att säga men....men det blir övermäktigt att läsa allt. Jag behöver tid att läsa alla inlägg!!!!!
Därför hoppas jag på er välvilja.
Har i dagarna köpt en broderimaskin och försöker nu sätta mig in i hur man går till väga, material, vilken tråd, undertråd och annat man behöver köpa in. Finns det någon bra bok som beskriver grunderna, vad man behöver tänka på, vad man skall köpa in osv. Eller ni, som har varit med längre här, kanske vet om det finns något skrivet här på forumet som samlat beskriver vad man behöver tänka på.
Appolonia
Appolonia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-14, 22:42   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Du behöver brodertråd, undertråd, på spole att spola själv eller färdigspolade.
Underlägg.
Ett broderprogram i datorn är bra att ha, då kan man ändra och göra lite med broderierna.

Här är en länk med lite om maskinbroderi.
http://www.sysidan.se/editdesk/viewdoc.htm?ID=2910

Någon samlad länk finns inte, men mängder av olika forumtrådar med frågor om maskinbroderi finns
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-14, 23:42   #3
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Begär att få undervisning från den butik du köpte broderimaskinen från. Det är mycket mycket man behöver lära sig när det gäller masklnbroderi. Och det tar mycket lång tid innan man är fulllärd. Har själv hållit på i tre år nu med maskinbroderi och har mycket kvar att lära.
Det mesta gör man i datorn, i broderiprogramet.
Jag köpte min från en jättebra butik och har fortfarande möjlighet att till support.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-15, 10:43   #4
Appolonia Appolonia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2012
Inlägg: 58
Tack för länken.
Artikeln var lätt att förstå och gav mig svar på en del frågor ang mellanlägg och tråd. Jag kommer att läsa vidare på de förslagna sidorna för att lära mig mer.
Tyvärr kan jag inte gå till återförsäljaren och få hjälp. Han gav mig ett superpris på maskinen under förutsättning att jag accepterade att han inte kunde hjälpa mig. Han hade tänkt att ha maskinen själv och lära sig men insåg att han inte skulle få tid. Han säljer inte bara maskiner och tyg utan är skräddare också.Så det blir att läsa och lära sig själv.
Embird har jag "tankat" ner som demo och kommer nog att köpa programmet så småningom, när kassan har fyllts på.
Appolonia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-15, 11:13   #5
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Egentligen lär man sig bäst genom att prova sig fram.

Embird är ett mycket bra och prisvärt program, som går att köpa i delar eftersom.
När Du har demoversionen, tänk på att kanske ha programmet öppet hela dagen, det är 100 gånger eller 30 dagar.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
broderigrunder, maskinbroderi, nybörjare

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons