Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-10-04, 19:25   #1
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Exclamation Varning för sewingpatterns.com!!

Köpte ett mönster hos sewingpatterns.com genom click2print. Allt tekniskt fungerade utmärkt. Men däremot har troligtvis rendreringen av mönstret till A4-sidor gjorts fel. Mönstret blir gigantiskt när jag skriver ut det och monterar ihop det.

Har förgäves försökt kontakta sewingpatterns.com för en förklaring. De går bara att nå via mail och de svarar alltså inte!

Nu har jag dock ett datorgeni till man som kan fixa det som egentligen inte skall gå... så jag har mönstret som en pdf. Om någon vill hjälpa mig med att lista ut hur mycket jag skall förminska utskriften för att det skall bli okej så vinner ni ett mönster.

Däremot så vill jag varna någon för att handla hos sewingpatterns.com, de verkar inte seriösa vilket jag fått bekräftat av andra användare.

Om länken finns någonstans här på sysidan så tycker jag nog att den borde tas bort så inte fler blir lurade.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-04, 22:03   #2
magica magica är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 346
ville bara säga att jag har handlat från dom och det gick jättebra. det va dock inte utskrivningsbara mönster utan vanliga mönster.
magica är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-05, 17:49   #3
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Jag anser att man rent generellt bör passa sig för internetföretag som inte svarar på frågor eller mail.

Så länge allt fungerar så kan man kanske vara nöjd - men det är då det blir problem som man skiljer de seriösa från lurendrejarna.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-05, 19:20   #4
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Citat:
mariatherese skrev:
Jag anser att man rent generellt bör passa sig för internetföretag som inte svarar på frågor eller mail.
Håller med till 100%!!! De behöver inte vara luredrejare, men det säger mig i alla fall att de inte har den kundsupport jag kräver! Det är mer än ett företag som jag INTE gjort affär med bara på grund av att de inte svarat på e-post. De kan få ett par chanser, men inte mer!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-16, 12:35   #5
sandra82 sandra82 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 19
Jag har beställt "vanliga" mönster från Sewingpatterns och det gick snabbt och smidigt. Jag köpte 4 mönster, kostnaden för t.ex. ett Burdamönster inklusive frakt blev under 60:-, och kom rakt hem i brevlådan!
sandra82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-18, 10:01   #6
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Jo, men säg att de hade skickat ett mönster fel, eller att du inte hade fått ett av dina mönster. Då hade du haft minimala möjligheter att få hjälp då deras kundsupport är icke-existerande. Det har jag också fått bekräftat från andra användare som fått fel på sin beställning.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-10-18, 10:15   #7
sandra82 sandra82 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 19
Ok, det är klart! Det gäller att ha tur då så att man inte får fel mönster hemskickade.
sandra82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 15:20   #8
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Har också handlat från dem utan problem.
De hävdar att de är billiga och visst, jag köpte ett mönster när jag var i USA för $25 och hittar samma mönster för halva priset ...
Irriterande om en billig firma ska krångla.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 16:51   #9
Majw Majw är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 144
Jag är inget dator eller mattegeni men jag kommer men idé som du ialla fall kan prova.

Låt säga att mönstret är i inch i stället för cm och 10 inch är ca 25 cm då borde 10cm vara 40% av 10 inch.
Om du föminskar din pdf fil till 40% av orginalet blir det kanske rätt?!
Jag har ingen aning om det går att skriva ut det i förminskad form men det vet kanske din man.

Lycka till!
Majw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 17:10   #10
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
MajWs idé är himla bra - och visst, det går att printa ut pdf:er på detta sätt, men är det ett kappmönster lär det gå åt mycket papper.

Du kan också kolla på mönstren om det finns någon detalj eller linje som går att identifiera så du får ett mått på den, tex en rad knapphål där du kan misstänka att det är ett visst avstånd mellan övre och undre knapp. Och sedan räkna fram faktorn du ska förminska med.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 18:28   #11
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Hejsan,

Vad hjälpsamma ni är. Jag kan berätta att problemet är löst sedan en tid tillbaka - jag fick hjälp av en kvinna på patternreview.com som hade mönstret irl.

Det visade sig att det skulle förminskas olika mycket i längd och bredd!!! Har fortfarande inte fått något svar från sewingpatterns.com och jag kommer ALDRIG att handla från dem igen.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 20:16   #12
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Undran - det var inget pappersmösnter du köpte??
Tror att det hade varit bättre.
Jag har en lista på 7 Vogue-mönster jag vill beställa därifrån. Rapporterar om/när den affären är avslutad.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 20:39   #13
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
I USA hart dom en annan papperstorlek an våra A3,A4 osv.
Man kan behöva ställa om pappersstorleken .Förmodligen är det amerikanska pappersmått på filen
Om det inte går att ändra i programmet du använder så kanske i utskriftshanteraren.det första du måste veta är vad filen har. man får inte markeringarna i kanten på papperet annnars för att passa ihop dom.
Om du hittar utskrifsformat när du trycker skrivut och välj egenskaper och vidare till utskriftsformat.
Det kanske går att lösa så.

Senast redigerad av axyzvslut den 2006-11-16 klockan 20:48.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-17, 06:23   #14
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Citat:
TeknikFreek skrev:
I USA hart dom en annan papperstorlek an våra A3,A4 osv.
Man kan behöva ställa om pappersstorleken .Förmodligen är det amerikanska pappersmått på filen
Om det inte går att ändra i programmet du använder så kanske i utskriftshanteraren.det första du måste veta är vad filen har. man får inte markeringarna i kanten på papperet annnars för att passa ihop dom.
Om du hittar utskrifsformat när du trycker skrivut och välj egenskaper och vidare till utskriftsformat.
Det kanske går att lösa så.
Att det var letter istället var mitt första antagande men det var faktiskt inte det som var felet. Man kunde välja letter och A4 vid beställning.

Det är som jag skrev ovan redan löst. Jag gjorde ett skript som fixade till utskrifterna så var det fixat på nolltid. Skjortan är sydd sedan några veckor tillbaka och finns i mitt album.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-17, 06:26   #15
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Citat:
leningrad skrev:
Undran - det var inget pappersmösnter du köpte??
Tror att det hade varit bättre.
Jag har en lista på 7 Vogue-mönster jag vill beställa därifrån. Rapporterar om/när den affären är avslutad.
Jag skulle inte handla med någon affär som inte omedelbart korrigerar när en kund får något helt fel. Det finns tyvärr inte ens en telefon att nå dem på, så jag skulle inte rekomender att du köper därifrån - det finns andra återförsäljare. (tex england där du inte riskerar tull)

Om du tittar t ex på patternreview.com så kan du se att det finns fler som har haft problem med sewingpatterns.com. Välj gärna annan återförsäljare.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
sewingpatterns.com


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons