Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-05-25, 22:31   #1
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Dokusåpa på tv3 Project Runway

Är det någon mer än jag som är helt fascinerad av kreationerna på "Project Runway"?
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-25, 22:47   #2
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Jaaaag. Följde förra säsongen helt slaviskt också.

Missade dagens avsnitt dock :/
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-26, 06:02   #3
Danka Danka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 113
Har det redan börjat igen? Oh no, det missade jag helt!
Förra säsongen såg jag varje avsnitt! Var vid det tillfället arbetslös, så jag satt och sydde på dagarna och kollade på Project Runway på kvällarna.
Danka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-26, 06:31   #4
MiaPyssel MiaPyssel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 81
Jag missade gårdagens avsnitt men annars följer jag det varje dag.Undrar vem som ska bli den elaka den här gången.Men visst är dom duktiga och man njuter av deras skapelser.Själv blir jag väldigt inspirerad
MiaPyssel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-26, 07:05   #5
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Jag gillar det också. Jag tycker att det är riktigt roligt med dokusåpor som bygger på skickliga prestationer som man kan imponeras av istället för obehagliga personligheter. Jag brukade kolla på Floor Filler också emellanåt. De är så duktiga!
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-26, 07:40   #6
Ziema Ziema är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 34
Project Runway är verkligen det bästa program jag vet
Jga blev överlycklig när jag såg att de skulle visa andra säsongen också.
Det är så roligt att se vad de gör av uppdragen. Väligt fascinerande. Alla roliga deltagarna gör det inte mindre kul.
Ziema är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-26, 10:35   #7
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Ok, för er som missade gårdagens avsnitt så skulle man designa en patyklänning till Nicki Hilton.
Vann gjorde inte helt oväntat Santino.
Jag gillar Santinos kläder även om han är ganska elak på att kommentera andras kläder. Var helt såld på hans klänning!
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-26, 11:10   #8
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Santino är en egotrippad bitch, det jobbigaste med det är att han är fruktansvärt bra på design.

Men jag tåååål honom inte. Avsnittet i tisdags, såg ni det? När Heidi sa att juryn verkligen älskade hans deisng så började han spela ödmjuk "NO way, you gotta be kidding.." och sen såg han skitförbannad ut när han insåg att oh no, wait, jag vann inte den här utmaningen.

Jag har inte mycket till övers med den höjden av självgodhet, oavsett om han är skicklig på det han gör eller inte.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-26, 15:55   #9
Ziema Ziema är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 34
Santino är verkligen en egotrippad bitch, hahaha. Han är så äckligt självsäker och väldigt dålig förlorare. hans pumps som han hade på sig på Nicky Hilton partyt var räliga
Han är så duktig, det är hemskt.
Fast mina favoriter är Daniel Vosovic, Diane och Chloe
Förra året var Austin min favorit, fattar inte hur han itne kunde komma i final.
Ziema är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-26, 17:20   #10
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Jay var min favorit förra året, blev minst sagt glad när han vann

Har inte helt bestämt mig för vem som är min favorit ännu iår, vet bara att det inte är Santino
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-26, 17:28   #11
Misse Misse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 196
Håller med om att Santino är den mest otrevliga, egotrippade, fejkade bögen (ursäkta det sista uttrycket,har verkligen inget emot homosexuella!) i hela serien.

Jag tycker att det ibland går rätt sakta fram och deras idéer är inte alltid speciellt kreativa.. jag menar, kolla på kvinnan som plagierade Nickys klänning!

Någon som vet vad det är för krav på den som söker till programmet? Det verkar ju inte vara några högre krav på utbilding exempelvis, vilket enligt mig är bra - vissa kan ju faktiskt vara jäkligt duktiga utan formell utbildning. Diplom från en fin designskola säger inte alltid att du är begåvad. :-)
Misse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-26, 18:10   #12
Ziema Ziema är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 34
Men Santino är bög? Eller det kankse var han som bara var bisexuell. Många diskussioner om killarna i Project Runways läggning på IMDB. Den ende som var straight i denna säsongen 2 var Daniel F. Fast han är lite feminim av sig :P

En del deltagare verkar vara lite tråkiga och onyskapande. Nyskpaande är nåt de ofta pratar om i PR tycker jag.
De visade ju från auditionerna och där så fick de visa upp några saker de gjort. Men om jag inte minns fel så när jag var inne på hemsidan innan det börjat visas här i Sverige, så var det audition videor som de skickat in eller nåt.(varning, gå inte in på hemsidan om ni inte vill veta vinnaren)
De som bestämmer vilka som ska med väljer nog de som har en egen stil i sin design och personlighet. Att de har potential och kan reda ut tävlingen.
Ziema är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 14:28   #13
Cassy Cassy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 139
Kreativt!

Jag tycker att det är härligt att se när de jobbar med sina projekt - detta ägnas för lite tid i min mening.
Tygaffären de går till verkar vara ett roligt ställe!
Trist att tonen i programmet är så hård och att juryn gör ner vissa av deltagarna så mycket.
Räcker man inte till - så gör man väl inte det - elakt att gnugga in misslyckandet också.
Men det är kanske jag som är känslig bara?
Är världen så rå och kall?
Eller är det bara tv:s dramatisering?
Cassy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 20:01   #14
petitess petitess är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 5
Modevärlden är nog rätt rå och kall. Hårt att bli topdesigner.

Programmet borde vara mycket läääängre! Jag vill se mer!
petitess är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-02, 14:00   #15
Misse Misse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 196
Mmmm.. håller med föregående talare. Visserligen har jag inte mycket tid åt att sitta och glo på tv, men en timme per kväll med Project runway känns väldigt lite. Timmen med programmet bara rusar förbi.

Vad tyckte ni förresten om gårdagens avsnitt med blommorna?

Själv ansåg jag att Cloe borde ha vunnit.. stackars henne med alla bladen fastlimmade för hand - vilket jobb! Daniel kreation var enligt min åsikt inte ens färdigt.. man såg ju vita tyget under juh. Undrar ibland om domarna är blinda.. haha.. fast det kanske är det som kallas för Hauté Cotoure.. sådant som vi vanliga döende inte förstår oss på.
Misse är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons