Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-06-02, 22:20   #16
Danka Danka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 113
Jag tycker Daniels var överlägset bäst. Karas (tjejen som inte är Chloe, hon hette väl Kara?) var också otrolig, men för...ja, tråkig i färgerna.
Annars var ju Chloes också väldigt fin, men den kändes så simpel.
Nej, Daniels var definitivt min favorit!
Danka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-02, 23:49   #17
lilyofthevalley lilyofthevalley är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 68
Men har ni märkt vilken sjukt dålig översättning de har av PR? Typ varannan mening är helt felöversatt och en massa sömnadstermer är rena chansningar av översättaren. Jättejobbigt..
lilyofthevalley är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-03, 10:27   #18
Misse Misse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 196
Jo, översättningen är verkligen inte den bästa. Men samma gäller för de föesta amerikanska/engelska programmen. Har ni exempelvis kollat på Sex & The City så har ni säkert märkt att många vulgära engelska ord har fått ett helt annat innebörd på svenska. En "blowjob" var exempelvis översatt till föning i ett avsnitt. Nej, jag föredrar att titta på engelska grejer utan text... vilken tur att jag kan engelska och förstår utan text.. annars hade jag fått en helt felaktig uppfattning om de flesta programmen.
Misse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-03, 10:52   #19
petitess petitess är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 5
Citat:
Misse skrev:
En "blowjob" var exempelvis översatt till föning i ett avsnitt.


Ja, jag föredrar också originalspråk (förutsatt att jag förstår det...), Även om översättningen är bra, så går det kanske inte jämt att få fram alla nyanser i en översättning. Ordvitsar och kulturella företeelser försvinner väldigt ofta. T ex såg jag och mina kompisar Det sjunde inseglet på bio i Frankrike. Den var textad på franska och de flesta lustigheterna blev fullständigt avtrubbade, så de var vi som hade roligast i salongen (Sedan fnissade vi väl åt helt andra saker också, förstås)

Men, tillbaka till PR: Jag älskade Chloes klänning och skulle nog ha valt den om jag skulle ha något på mig, men jag är helt med på att Dan vann. Det var underbar (med en liten, liten reservation för det gröna bältet, jag tycker att det skulle ha varit endast det flätade). Det var imponerande att se vad de kunde få till av bara blommor och blad!
petitess är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 10:14   #20
amitechi amitechi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 18
Jag tycker inte att någon i den nya säsongen av PR har imponerat något vidare.
Men det är klart, jag förstår inte hur de hinner med i arbetstempot! Så jag har full förståelse för armar som trillar av osv...

Annars hejar jag på Santino även om han fast att hans goda idéer alltid ser lite taffliga ut.

Och igår, galaklänningarna. Extremt tråkiga. Och självklart valde supermodellen att bära den som var tråkigast och minst utstickande.

Förra omgången var mycket bättre.
(hoppas PR konceptet kommer till Sverige!)
amitechi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-07, 10:26   #21
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Jaa... nu är det bara tre kvar, de bästa enligt mig.
Men vad alla är elaka mot Cloe, får lite extra sympati för henne bara för att de andra är så elaka.
Tycker ändå att jag skulle vilja ha Santinos kläder om jag var smal som en fotomodell, bara jag slipper lyssna på hans elaka kommentarer.

Tyckte Cloes design var snyggast i går!

För några dagr sedan hade dock Haidi Klum den mest bisarra mamma blänningen jag sett, kan inte beskriva den just nu, men det var så jag hoppade till. Mode även för gravida skulle uppskattas!!!
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-09, 22:58   #22
amitechi amitechi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 18
jaha....och nu är PR över...buhuu.
fast som sagt, tyckte det var få imponerande saker. okej, nu låter det kanske som om jag dissar något vilket jag inte gör, men examensarbetena på tillskärarakademin och andra förberedande utbildningar har ju t om bättre och mer fantasirika "slutexamensarbeten" än PR.
Man tänker sig att de som går till final i PR verkligen ska vara underbarn (med tanke på att det var flera tusen som sökte till programmet)med fantastiska skapelser men faktiskt: väldigt trist och icke-nyskapande. Det kändes som om man sett det mesta innan.
men okej, deltagarna hade mycket ansvar på kort tid.
nå, kul att chloe vann ändå. för jag har fortfarande inte förstått ekvationen: sömnad är ett kvinnligt arbete, men det ärmännen som blir toppdesignersarna....?
amitechi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-10, 21:09   #23
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Jag har följt PR lite grann för jag arbetar kvällar men ahr sett finalen den här veckan. Det jag inte begriper är ändå att hur i hundan hinner dom med att göra de olika kläderna på bara nån dag lr så, det impar på mig .
Det där som amitech sa om att att sömnad är mest kvinnopr men inom toppen så är det mest män, kolla på ridningen där var det mest tjer på ridskolorna och i världseliten nästan bara killar!! nu är det ju många kvinnor/tjejer som är i toppen och det kankse blir lika dant på mode/design fronten såsmånigom.
(Oj det blev långt.)
Åsa
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons