Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-07-29, 18:18   #1
ALY ALY är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2010
Inlägg: 1
Smile Frilans/ Sälja designer?

Hejsan!

Jag hittade precis hit och tänkte att ni här kanske skulle kunna hjälpa mig!

Det är så att jag funderar på att starta eget där jag då skulle sälja mina kläddesigner. Jag vet inte om man kan säga att jag skulle bli en frilansande designer..?

Någon som vet om det ens är möjligt att göra så? Det behöver inte vara så att jag försörjer mig på det, det är bara det att jag verkligen vill att någon säljer mina kläder och jag har inte riktigt psyket för att starta ett så pass stort företag att jag har hand om allting.

Någon som har tips?
ALY är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-07-30, 08:21   #2
LenaK LenaK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2009
Inlägg: 83
Du kanske ska börja som en del här på sidan, hitta lokala återförsäljare. Då kan du börja smått.
Eller starta ett företag tillsammans med andra som tänker som du. Där jag bor finns det (tror jag) 3 sömmerskor som har ett bolag tillsammans. De sitter i samma lokaler, turas om att ta jobben som kommer in, och hjälper varandra. Jag som kund tycker det är toppen! Får alltid snabb hjälp, och de är duktiga på olika saker, så det blir alltid toppenbra!
Be kemtvätten rekomendera dig, ställ ut lite saker hos dem kanske? Låna en hörna / eller hyr / av ett skyltfönster i din stad. Marknadsför dig.
Lycka till.
LenaK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-12, 17:01   #3
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
Hej
Möjligheterna att vara frilansade designer är mycket mycket små så vida du inte redan har en fot in i branschen och känner mycket folk. Det företaget jag jobba har använt oss av frilansande designers emellanåt, den första var en tidigare anställd designer på vårat företag och den andra var en tidigare elev på en skola som vi hade samarbete med, hon är nu anställd.

Det finns bara två vägar att gå, antingen starta eget och lägga 10 % av tiden på design och resten på försäljing administration mm, eller gå en utbildning innom mededesign och bli hoppas på att bli anställd som designer.
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons