Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-09-17, 12:23   #16
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Citat:
Sotis skrev:
Nej, dess adptrar löser inte Mims problem. Hon behöver en fungerande USB-port, och undrar om hennes befintliga skrivarport skulle kunna omvandlas till en USB, då hennes USB-portar inte "vill". Så tolkar jag det i alla fall. RÄtta mig gärna om jag missförstår!
Då ber jag om ursäkt!
Mysko att USB-portarna inte fungerar,

Har du provat med någon annan USB-enhet?
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 14:44   #17
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
Citat:
Sotis skrev:
Nej, dess adptrar löser inte Mims problem. Hon behöver en fungerande USB-port, och undrar om hennes befintliga skrivarport skulle kunna omvandlas till en USB, då hennes USB-portar inte "vill". Så tolkar jag det i alla fall. RÄtta mig gärna om jag missförstår!
japp, du har förstått helt rätt
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 14:48   #18
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
Citat:
Ploppan skrev:

Har du provat med någon annan USB-enhet?
tack för hjälpen ploppan!
jag kan inget alls om datorer så jag vet inte vad du menar med annan usb-enhet?
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 15:04   #19
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag tror Ploppan menar om du har något annat som använder USB-porten, t.ex. USB-minne eller annat, och kan kolla vad datorn tycker om den grejen.

Och se'n kan man ju alltid kolla om man har en annan USB-post också. Jag har en av mina USB-portar som slutat funka på min dator.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 15:23   #20
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Citat:
Sotis skrev:
Jag tror Ploppan menar om du har något annat som använder USB-porten, t.ex. USB-minne eller annat, och kan kolla vad datorn tycker om den grejen.

Japp, det var vad jag menade!
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 17:29   #21
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
usb-minne vet jag inte vad det är? Där är två usb-portar (såna som svarta pluggen passar i) och jag har prövat båda med både symaskinen och min digitalkamera (som funkar på vista-datorn) och ingen av dom funkar med nån av apparaterna.

[SIZE=1](förlåt att jag är så ovetande)[/SIZE]
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 17:31   #22
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Inte behöver du be om ursäkt! Jag bara önskar att jag kunde hjälpa dig!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 17:43   #23
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Citat:
mim skrev:
usb-minne vet jag inte vad det är? Där är två usb-portar (såna som svarta pluggen passar i) och jag har prövat båda med både symaskinen och min digitalkamera (som funkar på vista-datorn) och ingen av dom funkar med nån av apparaterna.

[SIZE=1](förlåt att jag är så ovetande)[/SIZE]
Alltså, ursäkta, men var det inte Vista-maskinen som inte funkade???
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 18:25   #24
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
vista-datorn funkar fint, det är bara symaskinen som inte är kompatibel med den och därför måste uppgraderas först från en dator med windows xp eller äldre.
Det är min urgamla dator med windows ME som jag hade kunnat uppgradera symaskinen med om usbportarna hade funkat.
Och sen efter det kunnat använda symaskinen med vista.

så det handlar bara om att hämta hem en uppgraderingsfil från brothers hemsida (till en dator utan vista då), föra över den till symaskinen och sen hade det varit löst.
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 18:27   #25
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
Citat:
Sotis skrev:
Inte behöver du be om ursäkt! Jag bara önskar att jag kunde hjälpa dig!
taack sotis!
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 19:18   #26
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Citat:
mim skrev:
vista-datorn funkar fint, det är bara symaskinen som inte är kompatibel med den och därför måste uppgraderas först från en dator med windows xp eller äldre.
Det är min urgamla dator med windows ME som jag hade kunnat uppgradera symaskinen med om usbportarna hade funkat.
Och sen efter det kunnat använda symaskinen med vista.

så det handlar bara om att hämta hem en uppgraderingsfil från brothers hemsida (till en dator utan vista då), föra över den till symaskinen och sen hade det varit löst.
Åhååå, tack! Då klarnade det betydligt!
Och symaskinen kräver en dator och kan inte boota eller exekvera via bara ett USB-minne?
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 19:27   #27
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Nej, det är som Mim säger, symaskinen måste uppdateras från en dator med XP eller tidigare.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 19:37   #28
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
OK, nu är ju ME ett riktigt sunkigt OS men har aldrig USB-portarna fungerat?

*I rest my case* hade hoppats kunna hjälpa dig. Hoppas du hittar någon i din närhet som kan göra handpåläggning.
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 20:10   #29
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Vad tråkigt.

Har du möjligtvis någon annan operativsystem på disk (CD/DVD), t.ex. XP, Windows 98, ME etc? De flesta bör stödja USB.

Då kan du installera VMWare och skapa en virtuell dator, dvs en till dator inuti din dator, och installera XP på denna, och sen arbeta utifrån denna. Och när du uppgraderat din symaskin kan du helt enkelt ta bort den virtuella maskinen och avinstallera VMware. Detta här kräver förstås att du vet hur man installerar operativsystem från grunden.

Finns också andra mjukvaror som också virtualiserar. Jag kan återvända med mer exakt info och hur man installerar om du vill ha, jag måste fråga min sambo först.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 20:30   #30
Ploppan Ploppan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 447
Citat:
ichigo skrev:
Vad tråkigt.

Har du möjligtvis någon annan operativsystem på disk (CD/DVD), t.ex. XP, Windows 98, ME etc? De flesta bör stödja USB.

Då kan du installera VMWare och skapa en virtuell dator, dvs en till dator inuti din dator, och installera XP på denna, och sen arbeta utifrån denna. Och när du uppgraderat din symaskin kan du helt enkelt ta bort den virtuella maskinen och avinstallera VMware. Detta här kräver förstås att du vet hur man installerar operativsystem från grunden.

Finns också andra mjukvaror som också virtualiserar. Jag kan återvända med mer exakt info och hur man installerar om du vill ha, jag måste fråga min sambo först.
Helena, visst kan man köra VMWare, jag skulle dock INTE rekommendera det till någon som knappt känner skillnad på en USB-kabel och en skrivarkabel!
Ploppan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons