Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-06, 17:06   #1
missleo missleo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 12
SMD - hur fort brukar de svara pa mejl?

Hej

Är helnervös hela dagen... Skickade ett mejl till Sewing Machines Direkt (England) i morse men har inte fatt svar än. Har läst här att de brukar vara snabba och vänliga och har bra customer service, därför tyckte jag det kändes tryggt att beställa.
Brukar de svara samma dag?

Problemet är att jag inte vet om maskinen är sönder eller om det är jag som är problemet
Fick min hett efterlängtade Babylock evolve igar. Men vad jag än gör sa syr den inte Trycker jag fot-pedalen hör jag motorn, men maskinen syr inte. Vrider jag pa handhjulet (och syr för hand alltsa) syr den vanliga fina stygn......
Har provat med bara Overlock och kombinerat Over-/Coverlock. Suck!
Tycker det är fel pa maskinen, men det kan ju alltid vara att jag missat nagot....
Iaf far jag inget svar fran SMD
missleo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 17:10   #2
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Det händer att man får svar mitt på dagen men oftast tycker jag att jag har fått svar när jag kollar nästa morgon. Jag antar att de sköter mailen på kvällstid.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 17:13   #3
Heidi Heidi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 35
Hej!
Jag har mejlat dem flera gånger på sistone och oftast fått svar dagen efter. Tror att de svarar på eftermiddagarna. Är själv lite smånervös, beställde en Cover Pro i onsdags kväll och har inte fått nåt bekräftelsemejl. Fast jag fick ett ordernummer vid beställningen så det är säkert i sin ordning. Ni som beställt, fick ni nåt mejl?
Heidi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 17:19   #4
missleo missleo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 12
Jaq beställde i söndags och fick bekräftelsemejl direkt tror jag. Och sen mejl pa Mandag att den var skickad.

Da far vi hoppas pa att det bara är pga sjukdom och snöstorm tex. du inte har fatt bekräftelsemejl, för det är konstigt ja.
missleo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 17:28   #5
Heidi Heidi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 35
Tack för svar, ska nog skicka iväg ett mejl för att kolla. Jag längtar ju efter min maskin!!!
Heidi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 18:17   #6
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Jag köpte en maskin av dem för ett par veckor sedan och tyckte också att de dröjde lite med mejlen ibland. Jag skulle t.ex. få ett mejl med ett nummer som jag kunde följa paketet med på nätet, men det kom nästan samma dag som maskinen. Hur som helst, jag är helnöjd med deras service i alla fall, men det kan ju vara så att de har extra mycket att göra just nu eller någonting sådant.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-06, 20:42   #7
Mopisen Mopisen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 27
Jag har ju köpt lite maskiner från SMD, och jag tycker de blivit segare och segare att svara på mail överlag. Antar att de troligen har väldigt mycket kunder och inte hinner med.

Fick något svar en gång om att de hade mycket att göra och försökte arbeta ikapp och önskar att de kunde svara snabbare på mailen. Vissa gånger har jag fått svar bara några minuter efter jag skickat ett mail, ibland har det tagit några dagar.
Mopisen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 09:22   #8
missleo missleo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 12
Nu har jag skickat iväg ett mejl till.

Är rättsa säker pa att maskinen är sönder. Spännande vad som händer nu.

Jag tänkte att det kanske ocksa är värt att berätta här....
missleo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 14:20   #9
missleo missleo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 12
Jag fick svar idag vid middagstid.

Jag fick instruktioner (av en babylock engineer) om att skruva upp maskinen och kunde med hjälp av detta fixa problemet själv utan att skicka tillbaka maskinen till England! Sa det blev jag glad av

Hoppas allt löser sig för dig som väntar pa din maskin, men det tror jag!

Nu ska jag syyyyyyyyyyyy.........
missleo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-07, 20:48   #10
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jättebra att du fått hjälp och dessutom fått instruktioner istället för att skicka in för "minsta problem" Eller nej det är ju inte liten problem om man inte kan sy!

För mig brukar de ta 1-2 dagar på att svara på email. Men ibland har de svarat genast, även kl 1-2 på natten, jag sitter ofta uppe och ugglar.

En tanke, om de har en vanlig butik på dagen kanske de inte har tid med email då.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons