Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-03-20, 20:59   #16
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Så kul att jag och virkvarns fått fler att få upp intresset för denna manick Det finns som sagt lite olika tekniker för att få till snoddar, påta med påtdocka, stick-kvarn eller sticka på stickor. På stickor får man störst urval på garn då det inte är beroende av något hål eller storlek på spikar/krokar som kan fastna å så. Men vilka möjligheter Egentillverkade skosnören i regnbågsfärger, dekorationer på kläder, snörning i hals eller ärmslut. Bara fantasin som sätter stopp

Minna vem valde du att beställa ifrån? *nyfiken*
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-20, 21:04   #17
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
För att få fram snoddar snabbare är jag övertygad om att den är fenomenal och kommer ev beställa en så småningom, men jag tycker att det är så avslappnande att sitta i soffan med påtdockan medans jag tittar på teve.
Dessutom håller det fingrarna sysselsatta så jag inte kan sitta och stoppa godisar i munnen. Det vore ju inte helt fel att kunna säga "handarbetet hjälpte mig att gå ner i vikt" - låter nästan som en löpsedel...
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-21, 22:53   #18
higgins higgins är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 78
Jag har sådan stick-kvarn som Monica W ger adressen till ( nr 2 av dem). Den köpte jag bland leksakerna på ett varuhus och den är faktiskt kul Det blir inga snoddar av den precis, men jag har gjort barnhalsdukar, tröjor till små dockor, pulsvärmare till mig själv, muddar etc.Kostnaden var ca 200 kr. Men nu är jag sugen på en att göra snoddar med också. Varför finns den inte att köpa i Sverige tro?
( Jag får väl ta mod till mig och skicka efter en från England/ Tyskland antar jag. Det fanns ju en del andra intressanta tillbehör som kan vara bra att ha när man handarbetar..)

Senast redigerad av higgins den 2007-03-21 klockan 22:56.
higgins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-21, 23:39   #19
xxx xxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 70
Svar till MonikaW---Jag köpte den av en tjej som hade alias SUPER WOLLE men hon hade bara ett ex. men det finns flera säljare jag tror det är länk 2 och 3 som du tippsade om som har kvar. Jag talar om när jag fått den. Ska bli spännande.
xxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-22, 07:58   #20
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Nu har även jag beställt en kvarn å annat smått och gott Jag beställde ifrån den tredje länken. Passade även på att beställa strumpstickor i bambu stl 2,5 som jag sökt en tid. Ska bli kul att se hur snart grejerna kommer. Skriver här när de gör det.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-22, 08:23   #21
virkvarns virkvarns är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 267
Bra då väntar jag in dej, och ser hur det går.

Jag är en fegis.
virkvarns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-22, 09:58   #22
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Nu är det betalt och klart och jag fick ett e-brev att om jag inte fått mina varor inom en vecka att jag skulle höra av mig. Då jag beställde för över 15 euro så skickas enbart försäkrad försändelse. Så nu är det bara att vänta då
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-23, 13:58   #23
xxx xxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 70
NUUUUUUUUUUU har jag fått min stickkvarn från Tyskland, helt otroligt, beställde den i tisdags 20/3 och när jag kom hem vid lunch så står det ett litet paket utanför dörren som DHL har kört ut. Nu ska här testas jag hör av mig.
xxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-23, 15:16   #24
virkvarns virkvarns är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 267
Jaa,det var snabbt! Kan du ta ett kort så man ser hur det blir? Är det 4 krokar?
virkvarns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-23, 16:13   #25
xxx xxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 70
Smile Provat kvarnen

Nu har jag testat och det var svårare än jag trodde att få det jämnt och att inte den missade att släppa av föregående tråd men får man pröva sig fram i lung och ro så kommer man nog på lite trix och knep. MEN jag tror inte att man kan sitta framför tven och veva utan man måste ha koll hela tiden men ett är säkert det är hur kul som helst och det finns nog inga begränsningar vad men kan göra av snoddarna.Man bör kunna använda både tjockt och tunnt garn men det tjocka blir det täta "snoddar" och med tunnt blir de glesare. Det skulle vara snyggt att göra med ganska tunnt garn och tex. virka eller sticka glesa sjalar.
Den har 4 st krokar och det finns en svenk bruksanvisning med.
Eftersom jag tänkte försöka göra smycken så har jag testat med pärlgarn det rosa nr8 det gula/svarta med ihopknytna trådar är nr5.
Det rosa är 5mm som det ligger på bild sätter man en pärla eller något som väger lite så sträcks "snodden" och den blir smalare.

Nu har jag prövat med 5 tr. av perlgarn nr8 och det blir toppenfint så nu är jag nöjd.
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av xxx den 2007-03-23 klockan 16:52.
xxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-23, 18:16   #26
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Å så roligt att du fått din kvarn. Kul även att se hur det blir. Jag hoppas min kvarn kommer på måndag
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-23, 18:26   #27
virkvarns virkvarns är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 267
Tack för bilden.Jaa, det blir jättebra.
virkvarns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-23, 20:58   #28
virkvarns virkvarns är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 267
Nu har jag också beställt! Här ska det bli snoddar.
virkvarns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-23, 22:44   #29
xxx xxx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 70
Vad kul det ska bli att se vad vi kommer att göra för olika saker.
xxx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-23, 23:19   #30
millyudden millyudden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 183
Är det nån som vet om den finns att köpa i sverige nån stans? Ser ju väldigt roligt ut att använda den.
millyudden är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons