Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-10, 11:20   #31
skogis skogis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 4
Jag har gjort en knapp nu... vet inte om ni tycker den duger. Men det är ett förslag i alla fall.
http://ridemark.dk/skiraste_KAL.jpg

Men vart länka? Till detta forum och första inlägget?
skogis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 11:42   #32
Miao Miao är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 285
Låter som en helt ok ide om vi inte skulle skapa en ny tråd med framgångar såa att säga. Kanonjobb skogis!! Kram MIa
Miao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-10, 12:05   #33
bim_hd bim_hd är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 3
Cool Jag hoppar på...

Nu är sjalens maskor upplagda nämligen. Efter att garnet har fått rätt färg,
Så, nu kan jag hänga med, och sticka på en härlig sjal... Birch/Björk/Skiraste sjalen, kärt barn har många namn, minst sagt...
Och "Diskmaskinen", , har gjort en knapp...
Allt är som det ska vara, hrm... Bara mönsterstickandet från stickerskan kommer att fungera då också,
Må så gott...
bim_hd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-11, 12:48   #34
Miao Miao är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 285
Välkommen Britt -Marie. Jag började om igår i ett gult garn så nu hoppas jag på bättre lycka. Krma MIa
Miao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-12, 16:13   #35
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
Min sjal verkade bli jättebra. Trots att jag på varv nummer tre fick en känsla av nåt inte stämde... Och fick fyra maskor kvar på slutet istället för sju. Repade upp, stickade om och fick fyra maskor kvar. Trodde jag hade förstått fel och fixade till mitt misstag. På varv sex insåg jag att jag stickat fel i mönstret någonstans på varv ett...

Ikväll ska jag lägga upp nya maskor och börja om från början! Skam den som ger sig! Ni ger mig dessutom styrka att fortsätta eftersom det inte bara är jag som gör fel...

Sticka på!

/Annika
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-12, 16:28   #36
bim_hd bim_hd är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 3
Fel på varv...

Ja, själv var jag mycket hjälpt av att göra en lite provlapp först... från 59maskor och till spets...
Vilket fick mig att inse att varv 8, måste vara rätt, hihihi... blir så konstigt annars, på något sätt,
Men, nu har jag avverkat 2nystan av Drops Alpaca, och snart avverkat ett halvt av nr 3... Så då får vi hoppas att garnet räcker, med det som är kvar av det, samt nr 4... hua...

Men, mönstret behöver jag inte kolla på. Tack vare provlapp??? Vet ej, men det sitter där, konstigt nog, hihihi...
Må så gott... och lycka till... håll alla tummar att garnet räcker... till sista maskan...
bim_hd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-21, 18:44   #37
skogis skogis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 4
Färdig

för att spännas ut och trådar skall fästas. Och nu säger Elin 10 år: kan du sticka en åt mig för den är så mysig!!?!!
skogis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-22, 09:02   #38
bim_hd bim_hd är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 3
Thumbs up Gisses...

Grattis vännen...
Och du blev före mig med att meddela att din sjal var färdig,
Hrm, jag var färdig med min i onsdags, hihihi... 15mars alltså, och har då helt glömt bort att meddela er det,
Men min är inte utspänd ännu, letar plats för det stora...
Men, du har en ny orsak till att få en färg som du verkligen vill ha, Och en anledning till att inhandla nytt garn, hihihi... Ge den där "trista" till dottern du, hihihi. Var det inte så den kallades???
Och nu kan du ju med mönstret menar jag, det sitter väl i ryggmärgen???
Kramis och jättegrattis... den blev klar!!!
bim_hd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-27, 22:18   #39
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
Okej... Nu har jag, efter tre försök, äntligen fått rätt på början av min sjal. Och det har blivit fel några gånger utöver att jag fått börja om från början. Vet faktiskt inte vart mitt tålamod kommer från.

Men jag har ett litet problem. Jag tycker att det känns som om jag har lagt upp maskorna för hårt. Kan man verkligen göra det om man lägger upp på dubbla stickor, eller är resten av stickningen för lös? Eller (mitt favoritalternativ!) kommer det att bli bra när sjalen bara är pressad och klar?

/Annika
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-28, 12:43   #40
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
Suck... Var visst lite för snabb med att ropa hej i förra inlägget.

Jag satt och retade mig på att kanten var så stel, alltså de 299 upplagda maskorna, och försökte försiktigt töja lite på kanten. FEL VAL! Naturligtvis gick garnet av, och min fina påbörjade sjal är numera åter bara ett nystan! Jag blir så trött, och orkar vill snart bara ge upp!

Hur ska jag göra nu för att det inte ska bli så stumt när jag lägger upp maskor? Tidigare har jag lagt upp på dubbla stickor nr 5, och stickar sen på rundsticka nr 5. Det känns som om det skulle bli tillräckligt elastiskt, men det blir det tydligen inte.

HJÄLP!
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-29, 11:50   #41
Adonia Adonia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 112
Jag brukar lägga upp på enkel sticka med ett mellanrum mellan varje upplagd maska istället för att lägga upp på dubbla stickor. Då blir kanten inte hopdragen på samma sätt. Hur stora mellanrummen ska vara beror på garntjockleck och stickor, men du kan väl testa med 5 mm och se hur det blir. Hellre för stora mellanrum än för små.
Adonia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-30, 15:06   #42
avsl120224 avsl120224 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 99
Halloj. vad heter den norska sidan ni pratar om precis i början där man bör hänga.? Vilka stjärnor ni är som hinner så snabbt. Hoppas vi andra får se resultatet...
avsl120224 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-03-30, 17:00   #43
Miao Miao är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 285
Eva S, den kanonbraiga sidan heter www.hobbyboden.com

det finns också ett som heter hobyforum.com

Välkommen in där för det är skoj
Miao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 10:46   #44
Miao Miao är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 285
Hej! Blir galen, nu har barnen dragit ur halva stickan så för tredje gången blir det att börja om. Denna gång gör jag en pytte schal för att kolla upp stickfasthet och så.
Men till midsommar ska jag ha den **** schalen på mig

Hang ion there Anniaka, du är inte ensam
Miao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-02, 17:18   #45
avsl120224 avsl120224 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 99
Å tusen miljoners tack.

Det var den bästa sidan på hundrade år.
I LOVE YOU!!!!!!
avsl120224 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons