Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-09-16, 16:27   #1
Isolita Isolita är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 2
Question Husqvarna. Platinum 950 E och Scandinavia 300. Erfarenheter?

Hej....hade tänkt köpa en ny symaskin.
Har kikat i lite broschyrer och varit inne i en Husqvarna butik och tittat.
Mitt val står väl egentligen mellan Platinum 950 E och Scandinavia 300.
Är det nån här som har nån utav dom maskinerna? Och är ni i så fall nöjda med dom?

Det är ju alltid intressant att få information av nån som har en sån maskin...
Isolita är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-16, 19:10   #2
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Hej

Jag har nyligen köpt en Platinum 950 E och är mycket nöjd med den. Jag jämförde också flera men valde bort scandinavia 300 av framförallt en anledning : den har som jag förstår bara inbyggda motiv inte d-cards. Det var en avgörande faktor för mig man vill ju kunna skaffa flera motiv och så småningom kanske också skapa egna. Jag anser att man kan utvecklas mer med platinum 950E eftersom man kan om man vill köpa datorprogram till och t.ex göra egna eller ladda ner motiv. Tycker att den broderar fint men jag har å andra sidan inte så mycket att jämföra med. Du får gärna maila mig om du har frågor.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-17, 17:11   #3
Voelkerling Voelkerling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 5
Jag har en Platinum 950E och är väldigt, väldigt nöjd med den. Fördelerna är flera jämfört med 300:an, även om den kostar en del mer också. När man väl börjar ge sig in i broderiernas värld är det kul att kunna ladda ner från nätet och använda dessa. Till och börja kanske man nöjer sig med det som finns med, men efter ett tag är det skoj att kunna köpa en dosa och organizer (programvara), så att man kan ladda över filer. Dessutom har man möjlighet att göra större broderier i 950 E än i 300:an. Dessutom är det fler knapphål och sömmar, så man får mer maskin. Sedan behöver man inte köpa det större programmet för att förändra eller göra själv, förrän man känner att man vill det. Jag trodde nog att jag skulle vilja styngsätta mer själv - men då visste jag inte hur mycket gratis broderier det fanns.
Voelkerling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-17, 17:38   #4
Isolita Isolita är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 2
Jag har läst lite till...och enligt broschyrerna så kan man även till 300:an köpa datorprogram..för att kunna göra egna broderier.
Och står det det där..så, måste man ju kunna det.

Hur stora motiv kan din 950 brodera? Om man t ex ska göra ett smått mönster över en större bit...kan den brodera alltihop det på en gång då?
(om man t ex ska brodera små blommor över en hel väska eller nåt)
Isolita är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-17, 18:08   #5
Voelkerling Voelkerling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 5
Jag har inte full koll på 300:an, så jag kanske har missförstått det. Det viktigaste enligt mig, är i alla fall att du kan föra över broderier från datorn, för då öppnar sig en större värld.

Köper du till Mega bågen så kan du brodera 150 x 360 mm, men 150 x 240 är inkluderad i maskinen. Det finns även en endless embroidery hoop. På 300:an tror jag max är på 100 x 170 mm. Du kan sätta ihop små saker till större broderier, men då krävs programvara. Titta gärna på www.embird.biz, ett billigare alternativ än husqvarnas egna programvara, om du funderar på program.
Voelkerling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-17, 18:41   #6
tyskland tyskland är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 510
Cool Helnöjd

Jag har en Platium 950 E samt dataprogrammet Embrodery Studio.
Jag är mycket nöjd med både maskin och program.
Tyskland
tyskland är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-17, 21:28   #7
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Jag kan inte föreställa mig att man inte kan skriva kort emd mönster till Scandinavia 300! Inte finns det väl maskiner på marknaden idag som bara kan jibba med inbyggda motiv? Nej, det tror jag inte! Och då kan man självklart också skapa sina egna broderier med valfritt stygnsättningsprogram!
Något Husqvarna är urusla på att ge information om är broderytan, alltså hur mycket som kan broderas i ett svep. Scandinavian ska visst vara en efterföljare till Rose har jag för mig, och Rose har bara 10x10 cm broderyta. Förhoppningsvis har Scandinavian mer, men jag ser inte den informationen sådär omedelbart.

Åsa
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-18, 17:08   #8
AndyP AndyP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 29
Såg inlägget och ville bara berätta för er att jag är världens lyckligaste tjej!
Har nämligen en sån tur som hittat en underbar kille och inte nog med det, han fixade, tillsammans med min och hans familj,så jag fick en sprillans ny Husqvarna Platinum 750 i födelsedags present igår. Det ni!!
En sån kille önskar jag alla tjejer!!! =)

Hör inte alls till diskussionen, men jag är bara så glad att jag har min fina kille, min fina familj, hans fina familj och min fina symaskin!!

Ha det bra alla!!!
AndyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-18, 20:48   #9
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Grattis!!!!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-19, 09:48   #10
Sycenter Sycenter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 13
Scandinavia 300

Man har en E-card läsare för att överföra broderier från datorn till Scandinavia 300 så det går till på samma sätt som för Platinum 950E föruto att man använder en D-cart läsare.
Sycenter är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons