Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-03-13, 18:28   #1
ljus1 ljus1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 3
Question Klänning som påminer lite om en korsett klänning

Hejsan!
Jag har en liten fråga någon som vet var man kan få tag i ett mönster på en klänning som påminner om denna:
http://www.punkshop.dk/product.asp?p...&sub=79&page=1

Skulle bli väldigt glad om jag fick svar

Jag skulle även behöva lite idéer om vart man kan få tag på mönster till linnén och klänningar med snörning fram
ljus1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-14, 04:22   #2
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Jag vet inte exakt var du kan få tag på mönster, men vill du göra något liknande bilden du länkar till så borde det väl funka med ett mönster till en vanlig bustier? Även om den inte har snörning fram på mönstret är det ju lätt att göra, menar jag. Och kjolen borde ju inte vara någon konst att knåpa ihop utan mönster.

Vill du däremot ha ett mönster som påminner om en korsettklänning så ska du väl snarare leta efter mönster till riktigt tighta klänningar? Eller hur menar du? Bilden du länkar till påminner inte om någon korsettklänning jag har sett.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-14, 13:27   #3
ljus1 ljus1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 3
Citat:
Lillith skrev:
Jag vet inte exakt var du kan få tag på mönster, men vill du göra något liknande bilden du länkar till så borde det väl funka med ett mönster till en vanlig bustier? Även om den inte har snörning fram på mönstret är det ju lätt att göra, menar jag. Och kjolen borde ju inte vara någon konst att knåpa ihop utan mönster.

Vill du däremot ha ett mönster som påminner om en korsettklänning så ska du väl snarare leta efter mönster till riktigt tighta klänningar? Eller hur menar du? Bilden du länkar till påminner inte om någon korsettklänning jag har sett.
Nej men jag vill ha något med snörning, det kvittar om den är tight eller inte, det är snörningen där framme jag är ute efter.
Men tack för hjälpen
ljus1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-14, 14:10   #4
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Kan du inte välja ett mönster på en klänning med knappar fram, plocka bort knäppkanten( dvs det som går omlott) och sätta öljetter i stället? Det borde kunna funka.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-03-14, 15:34   #5
ljus1 ljus1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 3
Jo det kanske skulle kunna gå Tack för hjälpen
ljus1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons