Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-11-16, 15:29   #1
mariebo mariebo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 56
Mönsterpapper på rulle

Vet någon var jag hittar mönsterpapper på rulle? Helst med hållare som man kan sätta upp på väggen. Helst i Stockholm eller via internet.
mariebo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-16, 16:32   #2
Legava Legava är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 37
slöjddetaler har mönsterpapper på rulle 250 meter kostar 300 kronor.Nätaddressen är www.slojd-detaljer.se
Vet inte om de har ställning till
Legava är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 14:13   #3
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Jag har varit på Textilcenter i Sundbyberg och köpt mig en stor rulle mönsterpapper på 5 kg (troligtvis den som är på 250 m). Jag betalade 310 kr för den.
Dom har inte rullarna framme utan man måste fråga efter dom.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 21:24   #4
marie.s.g marie.s.g är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
Först köpte jag en rulle av det tunna vita mönsterpapperet. Blev rätt så trött på fladdrighet och skörhet och gick på kontorsbutiken och tittade på brunpapper. De hade ett tunt brunt starkt papper. Gav drygt 300 för en rulle som har en meters bredd och mängden anges i kilo men jag räknade ut att det var många meter. Numera funderar jag inte på att ta 2,5 meter papper och rita en extra gång. Det går bra att rita av mönster om man har belysning ovanifrån. Papperet är matt på ena sidan och lätt att rita på. Mönstren håller mycket bättre och jag kan klippa och tejpa ihop och prova ganska bra. Små bitar dokumenttejp som jag sedan klipper upp när jag tar isär igen. Jag ändrar en hel del i mönstret eftersom jag och min dotter är långa, över 180. Hon är dessutom bred nertill så det blir alltid till att rita om mönster en eller flera gånger. Ritar upp standardmönster t ex från Burda, ritar av det en gång till, klipper upp och sänker bystpunkten, klipper upp en gång till och förlänger rygg midja och tejpar remsor i utökningarna. Ritar anpassningslinjerna och kollar längderna på sylinjerna igen. Det här var inte möjligt med det vita mjuka mönsterpapperet. Det höll inte för så mycket hantering.
Så nu har jag det vita stående. Jag rekommenderar brunt omslagspapper i den tunna kvaliteten. Finns hos de flesta kontorspappersbutiker. Jag köpte mitt i Åkersberga.
marie.s.g är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 07:54   #5
IréneL IréneL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 12
Som hållare använder jag en billig gardinstångsset från Ikea.
IréneL är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons