Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-01-31, 18:15   #1
QuiltNina QuiltNina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 103
Hjälp att välja broderisymaskin

Jag skulle behöva tips och hjälp kring det här med att välja broderisymaskin. Jag är på jakt efter en maskin som jag kan rita egna broderimönster till och som inte är superdyr. Jag har en "vanlig" maskin som jag är mycket nöjd med så jag känner inte att jag behöver byta ut den så kanske borde jag satsa på en maskin som bara broderar. Så jag funderar på en Janome 300E. Är den bra? Har något annat märke något liknande?
Jag tar tacksamt emot alla idéer och erfarenheter!
QuiltNina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-31, 19:43   #2
nölte nölte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 40
Thumbs up Bra val

Kan rekomendera Janome 300 E på det varmaste. Jättebra maskin om du redan har en symaskin du är nöjd med. Rejäl och enkel,broderar bra. Billig i inköp och billiga minneskort. Fungerar perfekt.
nölte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-01, 18:30   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Janome 300E är nog den maskinsom är billigast för tillfället. Närmast överst kommer en Pfaffmaskin vad jag vet.

Paff gör ju rent allmänt bra maskiner men jag har ingen erfarenhet av deras broderimaskiner. Själv har jag en Janome 300E och tycker det är en kalas maskin. Jag kan varmt rekomendera maskinen som sådan men i dagsläget, efter debatten om Janomes inställninng till kunder som fått problem med sina maskine, skulle jag tänka efter ordentligt var jag köpte den någonstanns (se tidigare disskusion http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=3571)
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-04, 08:19   #4
QuiltNina QuiltNina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 103
Tack! Jag blir mer och mer sugen på en Janome, men jag har förstått att deras kundservice lämnar mycket att önska. Min Husqvarna har gått perfekt i 10 år så jag tror ju att det är så symaskiner fungerar, men man vet ju aldrig.

Har ni några tips på programvaror som man behöver för att designa egna broderier? Vad följer med maskinen och vad bör man köpa till? Vad kostar det?
QuiltNina är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons