Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-10-03, 13:42   #1
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Tjafs Tjafs Tjafs

Jag tycker att sysidan har blivit mycket sämre.
Hur ska det vara med bilder på swapsaker?
Har man skrivit i swapreglerna(eko kassen) att den som får en kasse ska ta foto och sätta ut den, så gör man ju som det står i reglen till just denna svapen. Jag blir så trött och blir både arg och besviken på allt tjafs.
Varför går man med i en swap och inte skickar som man har lovat.
Man tar emot en swapsak men skickar inget vidare till den som man ska skicka till. Då skulle man ju skicka den man fått till den som sitter och väntar så har man ju gjort rätt för sig.
Jag tycker även att några tigger gratis stygnsättningar och det gillar inte jag. Jag har fått sådana e-meil.
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-03, 17:20   #2
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Fast det är ju inte direkt sysidans fel att inte alla fäljer swapregler och sånt. Sysidan ökar väl i antalet medlemmar hela tiden och då är det ju helt oundvikligt att det kommer med några fulingar. Det är ju dessutom normalt vanliga medlemmat och itne sysidans folk som annordnar swaparna.
Är just det här med swapfuskare ett stort problem kanske man från sysidans sida möjligen kunna bygga in något system för att ge varandra feedback eller något sånt, men det är ju egentlgien itne deras problem. Swapparna är överenskommelser privatpersoner emellan.
Man får helt enkelt försöka hålla sig till mindre och mer begränsade swapar där det är svårare att fuska och lättare att få överblick på vilka som skickar som dom ska.
Ytterligare en variant är systemet där man skickar in allt till den som håller i swapen och sen skickar den ut till dom den fått in av. Då får alla som skickat något alltid något tillbaka. Blir ju dock dubbelt porto då, så det funkar kanske bäst för mindre grejer.

Min poäng är att det finns nog bättre sätt att komma till rätta med sånt än att skylla på att "sysidan har blivit sämre". Jag tycker tvärt om den blir bättre och bättre allt eftersom det samlas allt mer kunskap på forumen, så att man i nuläget kan söka sig till massor av tips om olika material och tekniker.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-05, 20:29   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Kanske man ska säga att det är sämre medlemmar hos Sysidan nu?

Jag personligen deltar inte längre i swaps eftersom jag alltid blir besviken eller blir "berövad" på min del. Och då håller man sig gladare.

Ett annat sätt att ha swaps men ändå undvika problemen är ju att bilda kompis med någon du tycker gör fina saker och gör ungefär samma saker som du (dvs ungefär samma nivå), och komma överens med varandra att skicka saker till varandra, bara ni två. Blir mer personligt och oftast prickar man rätt vad personen vill ha.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-05, 23:22   #4
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Jag är med i den swapen som just blev klar. Jag är lite förtvivlad, jag har tagit jättefina foton, men de är tydligen alldeles för stora för att få in på Sysidan. Jag hittade en uppgift på hur små de skulle vara, men HUR GÖR MAN????????????????
Är det någon som kan hjälpa med hur man gör bilder mindre?
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-05, 23:32   #5
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Wowa, det låter hemskt tycker jag, att folk mailar dig för att tigga gratis stygnsättningar!!! Hur kan man vara så ouppfostrad och lat! Man kan väl köpa ett broderi i så fall.
Går det att spärra e-mail från andra medlemmar??

P.S. De två swappar jag har varit med i har varit mycket trevliga upplevelser! Det har varit bara jättefina saker som både fåtts och skickats. Båda gångerna var det någon på efterkälken, båda gångerna med en förklaring. Till quiltrute-swapen var det en som gjorde sina rutor en aning för små, vilket ledde till ett visst rabalder, några blev mycket sura. Själv satte jag i en minimal skarv och brydde mig inte, eftersom de andra rutorna har glatt mig oerhört i flera år!

Jag tycker att det är spänningen med swappande, att faktiskt inte ha en aning om det blir "vinst" eller inte. Jag ser det nog lite som lotteri.
Likadant vet man ju inte om det man själv gör uppskattas...smaken är ju delad ...
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-06, 08:27   #6
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Finns en sida (vet inte om jag får skriva vilken) där man kan sätta upp swappar...en amerikansk, där man sedan kan lämna feedback på sin partner. Har varit medlem där länge och tycker det är super.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons