Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Visa resultat för omröstning: Fler barntyger till sverige
Ja 41 85.42%
Nej 7 14.58%
Antal röster: 48. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-04-03, 19:10   #1
Beppe Beppe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 244
Barntyger

Hej
Har kollat runt några dagar på nätet och jag tycker att utbudet här i sverige på barntyger är rätt dåligt.Kanske man borde starta nått med bara barntygs försäljning. Hur stort intresse finns det egentligen för detta.Vad tycker ni ?
Beppe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-03, 20:18   #2
letw83 letw83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 190
vad menar du med barntyger då? barnmönstrade tyger eller bara tyger som passar att sy barnkläder i?
letw83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-03, 20:53   #3
Beppe Beppe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 244
Barnmönstradetyger tex Disney
det finns massor av riktigt söta tyger runt om i världen nallar , bilar , flygplan , prinsessor , kaniner m.m
Beppe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-03, 21:35   #4
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Kan int eriktigt hålla med dig. JAg har hittat mycket barntyger men dom flesta har inte det upplagt på nätet av olika anledningar. Är kanske lite svårt att få färger o så rätt därför visas det inte på nätet.
Stoff o stil tex har ju mer än vad som finns i Katalog o nätet. Likaså med andra affärer.
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-03, 21:54   #5
Beppe Beppe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 244
hmm då kanske mitt problem är att det inte finns så mycket affärer i närheten där jag bor
har varit och kollat de jag hittade inte mycket barntyg där inte
Bor i Höganäs och har även kollat i Helsingborg
jag har hittat några affärer på nätet som har en del
men herregud vad jag har hitat mycket snyggt utomlands
Beppe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-03, 21:59   #6
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Annika.
Men kör till Kristianstad så kommer du hitta en hel del i Gittes tygkällare. Det ligger en till som bara har öppet sista torsdagen i månaden.
Kommer inte ihåg vad den heter.
Stoff o stil i Malmö har ju också en hel del barntyger som inte visas på nätet
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-03, 22:31   #7
HelenaKnutsson HelenaKnutsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 137
Håller med!

Vi har ganska magert utbud här i Jönköping, och jag skulle vilja hitta en nätbutik som har framför allt fina trikå- och velourtyger, tänk Kalikå!
Nyproducerade retrotyger tror jag också på, och kanske en del med barnmotiv. Kanske inte så mycket disney, för det tror jag kanske inte är så himla poppis just nu, men tittar man på tradera så skulle säkert john blund och beatrice potter få en strykande åtgång!
Startar du ett sådant företag så skulle du i alla fall få en kund - mig!
HelenaKnutsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-03, 22:45   #8
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Bor oxå i Jönköping o jag kör hela vägen till Kristianstad för att köpa tyg (Hos Gittes) visst har hon barntyg men det är mest bommulstyg det finns inte mycket i tex jogging, trikå eller velour som passar till barn. Även jag hade nog blivit kund om du startat en sån butik.
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-03, 23:24   #9
HelenaKnutsson HelenaKnutsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 137
Amanda!

Har du hittat något kul här i jönköping på sista tiden?
Jag kan tipsa om att affären på smedjegatan just nu har bomullstyg i grönt och turkos, ett turkost med gröna prickar och ett turkost med ett lite retrobetonat mönster i grönt (jag tror samma finns i rosa/ orange), som min mamma sytt en förklädesklänning av till min dotter (det mönstrade som bas och det med prickar som volang och snedremsa).'Snyggaste tyget i Jönköping just nu om du frågar mig...
Har du några tips på tygfynd här i stan?
HelenaKnutsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-04, 11:38   #10
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Har kollat på tyger från tex usa o där finns ju massor av kul saker till barnen. Konstigt att det inte finns samma utbud i Sverige, kan det bero på att vi i Sverige inte har lika stort intresse för att pyssla med tyger?? I usa är det ju super stort med både quiltning o scrapbooking o sömnad över huvud taget.

OT:
Tyvärr har jag inga tips på några barntyger i Jönköping. Det enda jag vet är att Jowes på torpa har nalle puh tyg som är fint men annars är det hel tråkigt utbud.

/Amandha
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-04, 11:44   #11
letw83 letw83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 190
Citat:
Amda_design skrev:
Bor oxå i Jönköping o jag kör hela vägen till Kristianstad för att köpa tyg (Hos Gittes) visst har hon barntyg men det är mest bommulstyg det finns inte mycket i tex jogging, trikå eller velour som passar till barn. Även jag hade nog blivit kund om du startat en sån butik.
Kör du ända dit, så borde du kunna köra till jofotex i söderköping, ser ut att va ungefär lika långt. Dom har massor i härliga trikåer som passar barnkläder.
letw83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-04, 11:50   #12
tillis tillis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 349
Jag har också svårt att hitta tyger med trevliga mönster till baby/barn. Har varit runt i Uppsala och Borås och tittat än så länge. Hittade några enstaka roliga trikåtyger, men eftersom jag var ute efter mjuka, vävda bomullstyger till babykläder (klänning, hängslebyxor mm) eftersom jag bara har en gammal husqvarna 2000 så var det rätt kört! (Ok, det fanns en del bomullstyger som var menade att ha som påslakan, gardiner mm, men de var på tok för tjocka och stela...)
Jag skulle gärna se en hemsida som säljer barntyger, både trikå, velour, vävda bomullstyger mm.
tillis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-04, 11:56   #13
letw83 letw83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 190
tillis
neanobelle har ju både trikå, vävda bomullstyger och velour. Inte så mkt bebis/barnmönster, utan mer blommor och sånt.

Jag tror det är svårt med rena barnmönster på vävt bomullstyg, är nog inte så jättepoppis just nu.
letw83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-04, 12:45   #14
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Citat:
letw83 skrev:
Kör du ända dit, så borde du kunna köra till jofotex i söderköping, ser ut att va ungefär lika långt. Dom har massor i härliga trikåer som passar barnkläder.
Anledningen till att jag kör till Gittes är ju då vi har släkten åt det hållet så man passar på att träffa dom.
Känner ingen åt Söderköpings hållet så det känns liksom så bakvänt att köra dit bara för att köpa tyg.
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-04, 21:52   #15
Patricia Patricia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 457
halloj

Jag tycker att det är svårt att hitta roliga barntyger i trikå,jogging alltså töjbara tyger.
Har hittat MASSSA i bomull, men jag är inte redo att sy i det ännu känner jag. Gillar mjuka tycker mera just nu ler.
Kram patricia
Patricia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons