Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (2 röster). Visningsalternativ
Gammal 2005-12-18, 08:23   #106
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Man kan ju bygga upp porträtt med Digitizern också. Jag har gjort det i exemplet nedanför. Då bygger man upp det i fält och inte som ett raster.
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av Alvan den 2005-12-18 klockan 08:25.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-18, 08:27   #107
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Men om jag vill ta ett foto av våra katter, göra ett broderi för att sen sy på en filt t.ex.

Jag fattar inte riktigt skillnaden på digitizer och sfumato. Är sfumator mer detaljerat?

Jag är väl inte riktigt inne på att göra så detaljerade broderier så att det ser ut exakt som fotot, men jag vill ju att man ska kunna se vad bilden är...
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-18, 08:30   #108
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Förstår man skillnaden? Övergångarne blir inte lika mjuka som när man använder Sfumato. (Lägger in en större varient av Oskar så man ser bättre)
Bifogade bilder
 
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-18, 08:31   #109
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
T.ex en bild på en keps. Den kan ju inte var så himla detaljerad eller?

För att ta ett ex som jag vet att jag vill göra. Jag vill ta vår fiskebåt, och föra över den på en keps samt en jacka. Jag vill ju att man ska kunna se och känna igen båten, mer konturer och några detaljer.. Jag är himla dålig att beskriva, men förstår ni vad jag menar?
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-18, 08:33   #110
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Jag kanske ska börja med digitizern först och kanske lägga till sfumatofunktionen efter hand.

Bilden gjord i digitizer var ju inte dålig alls.
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-18, 08:37   #111
avsl090302 avsl090302 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 194
Jag svarar mig själv hela tiden.

Jag gillar också tanken på sfumato men det är kanske inte så akut... jag kanske (men bara kanske) vänta med den något tag..

Förresten. Jag får inte min fantastiska Janome 300 E före jul.. Stor suck..
Det finns en sändning i Holland som dom inte får iväg pga pappersexercis..
Det tar ju längre tid att ta dom från tillverkaren, men maskinerna i Holland skulle hinna komma om det gick att sköta pappersbiten smidigare..

Dubbelsuck alltså...

En positiv sak är dock att den har sålt rekord, sålt slut direkt och är jättepopulär.. Och då har jag listat ut att den är jättebra..hihi...
Om alla vill ha en alltså..
avsl090302 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-18, 08:39   #112
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Så tror jag också du ska göra. Det är som sagt vanligast att man gör broderier i Digitizer.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-18, 08:48   #113
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Vi skriver om varandra hela tiden, och jag blir avbruten av barnen stup i kvarten. (nu balanserar Oskar uppe på byrån i Linns rum) Trist att vänta men för att använda en gamal klycha "den som väntar på nåt gott...)

Om du känner att (Oskar stoppar äggklockan i ett glas med vatten) det blir för mycket pengar så skulle jag också vänta med Sfumato. Du lär ha fullt upp med Digitizern. Sen undrar jag om det inte ingår en gamla version af sfumato i Digtizer men det lär du ju märka. (ja ha nu vill Oskar äntligen ha frukost)

Det är en bra maskin.

Lycka till!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-18, 08:53   #114
@enga @enga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 294
Om jag förstått det hela rätt så kan du tjäna nån hundralapp på att registrera dig på www.secretsof.com/content/1798 istället för på Embirds egen hemsida. Bas är 10 dollar billigare och Digitizern 16 dollar billigare som ex.
//Agneta
@enga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-18, 19:52   #115
lomali lomali är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 12
Hej har följt era frågor och svar ang E300 jag blev själv lycklig ägare till en sådan i fredags, den är helt underbar hur kul som helst. Men jag har ett litet problem att få ner gratismönster på kortet. Jag laddar ner och då sparas de på kortet men när jagsen sätter kortet i symaskinen så är det tomt. När jag tittar på innehållet på kortet i "Min data" så finns det jag laddat ner där. Har jag kanske laddat ner det i fel format eller??? Snälla finns det någon som kan vägleda mig ni verkar så duktiga.
lomali är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-18, 19:59   #116
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Kortet ska formateras i maskinen så det blir rätt mappar på det.
Och så ska det vara rätt format. JEF tror jag till din maskin.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-18, 20:22   #117
lomali lomali är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 12
Jag har formaterat det en gång men när man ska ladda ner så står de en massa olika HUS SEW o.s.v.det kan man alltså inte ladda ner då.Jag har hittat så många gulliga motiv som jag skulle vilja sy, det som finns i maskinen är ju inte sååå jättehäftigt. Jag hittade billiga frottehanddukar på Jysk 5:-/st och har broderat några med namn och en liten bild som fanns med i maskinen. Det blev jättefint
lomali är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-18, 20:52   #118
dianno dianno är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 145
hej! detta gratis program(AMBASSADOR Edition Xi) kan du ladda hem och använda till att ändra broderi filer tex hus till jef
http://www.pulsemicro.com/Product%20...ambassador.htm

lycka till
mvh Anne
dianno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-20, 18:47   #119
Dorthe Dorthe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 39
Hej Hade samma "problem" med att det inget var på kortet när jag satte det i maskinen, Alvan skrev till mig att jag skulle spara broderierne i Emb5katalog. Det löste det.
Dorthe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-21, 07:37   #120
lomali lomali är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 12
Nu har jag fått det att funka det är helt fantasktiskt vad fina broderier man kan göra. När jag köpte maskinen (i fredags) så satt det en "engångsspole" i och jag blev förvånad över hur långt den räckte. Igår tog den slut och jag spolade upp en ny på de ordinarie spolarna, men den undertråden räckte inta alls så långt. Är det mer på engångs än vad det går på de ordinarie? Någon som vet? Och hur ställer det sig ekonomiskt kanske det är billigare att köpa dessa mot att sitta och spola.
lomali är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons