Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-03, 15:44   #1
freja71 freja71 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 926
Tillbaka från Symässan

Hejsan.

Jag har just kommit hem från Symässan i Sollentuna och köpt med mig lite allt möjligt.
5 meter tyg, 1 quiltmönster, en julpysslbok samt brodyr- och mönster + ett par gigantiska (stl 46) ulltofflor till min pappa!
Utbudet var lite större den här gången och det var ganska mycket folk där.
Tyvärr träffade jag ingen från Sysidan
Jag hade til och med på mig en orange tröja som jag tryckt texten "Sysidan" på, men mötte tyvärr inte någon ändå. Det var synd!
Är det någon av er som ska dit på Lördag eller Söndag?
Hur tycker ni andra att mässan var i år och vad fick ni med er hem?
Mvh
Ann

Senast redigerad av freja71 den 2006-11-04 klockan 07:34.
freja71 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-03, 15:51   #2
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Ja det är synd att jag inte kunde vara med i år, ska försöka ordna något till nästa höstmässa, vi är på sportlov när den går av stapeln nästa gång så då kan jag inte heller vara där.

Vänlig hälsning Ulrika
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-03, 15:52   #3
bubbeli bubbeli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 26
Jag ska till symässan imorgon vid elva-tiden. Har inte varit där förut så jag är spänd av förväntan..
bubbeli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-03, 15:52   #4
Ceca Ceca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 69
Jag ska nog dit på söndag. Ville gå idag men kunde inte.
Ceca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-03, 17:26   #5
Mikael Mikael är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 77
Jag var lite besviken faktiskt, hade väntat mig lite mer.. Lite för mycket folk för att jag skulle kunna plocka ut tyger till en quilt i lugn och ro. Jag vill gärna kunna plocka fram hela rullar och titta på dem, inte helt vän med de där små ihopvikta kvartarna som låg utlagda.
Och inte en enda hade några baksidetyger med sig, de på över 2 meters bredd ! Synd. Jag hade behövt i helgen.

Var dock kul att se Amitechs sybord som jag funderar på. Berninas mässpris på quilt-symaskinen var ett skämt. 15300:- Inne i stan på St Eriksgatan skulle jag få köpa den för 15000 jämt. Trodde de skulle ha bätre pris på mässan.

Kul att se iallafall, köpte ett mönster gjorde jag iallafall, och en stiletto och lite plock.
Mikael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-03, 17:32   #6
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Vad kostar quilttyger där på ett ungefär?
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-03, 17:36   #7
Mikael Mikael är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 77
Jag kollade inga meterpriser, men kvartarna låg på 39;- på ett ställe där jag kollade.

Köpte ett ursnyggt mönster på ett överkast, som jag tänkte sy när jag bestämt färger. Måste bara räkna om det till dubbelsäng.
De sålde färdiga materialsatser (fanns 2 kvar) men känns som att jag ändå vill köpa på meter, då kan man ta i lite extra om man kommer på att man vill förändra ngt under resans gång.
Mikael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-03, 17:49   #8
Anna-Carin Anna-Carin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 44
Jag ska till Syfestivalen på söndag. Förra året åkte jag på lördagen, men blev inför årets mässa tipsad av en av utställarna att åka på söndagen istället, eftersom det tydligen ska vara mindre folk då. Det är skönt om man kan titta på tygerna i lugn och ro och inte behöva trängas alltför mycket! Samtidigt är det kul att gå runt och titta på folk också, och se att det faktiskt finns så många syintresserade i trakterna.
Anna-Carin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-03, 17:49   #9
jessisphere jessisphere är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 26
Jag köpte lite trikåer till bebiskläder, tio blixtlås (90 kr!) och några pärlor. Plus enkelt mönster till bebiskläder förstås - det ska bli spännande!
Det var ju jättemycket folk, särskilt vid 10 när vi kom, men det funkade ändå, tycker jag. Lite krångligt med vagn, som jag hade, men jag orkade inte dra omkring med sjalen i flera timmar.
Jag skulle gärna ha sett flera "billighets-högar" med kilopris på stuvbitar. Det var mest quilt-grejer, så om man är quiltare är det väl ett paradis

/Jessi
jessisphere är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-03, 20:43   #10
Stinas Stinas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 147
Smile

Jaa...då var man hemma igen från mässan och blev dessutom med en till symaskin Den här gången blev det en Janome MC300. Så nu ska det bli broderingar här...... I övrigt vart det lite fleecetyg samt en del sybehör som resårer, undertrådsrullar, overlocktråd mm
Det var mycket folk på plats men kul var det.
Ska tillbaka på söndag eftermiddag en sväng och hämta min maskin.
Stinas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-04, 07:34   #11
tantelin tantelin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 22
Det här var en mässa med ovanligt mycket att titta på - för en gångs skull! Det nya, Scrapbooking. är inte min grej direkt, men nog har dom roliga pryttlar att kolla! I år var det mer garn och stickat än på mycket länge (de senaste åren har quiltnissarna dominerat totalt) men tygförsäljarna färre, kändes det som.
Dessutom har medelåldern på besökarna sjunkit, 25-åringarna betydligt fler och 85-åringarna färre...

Jag kom hem med över 20 m linnestuvar och känner mej nöjd!

Senast redigerad av tantelin den 2006-11-04 klockan 07:37.
tantelin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-04, 07:59   #12
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Jag ska dit idag! så snart pojkvännen har vaknat.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-04, 10:23   #13
elbe elbe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 42
Jag är sjuuuuk och kan tyvärr inte åka alls. Jag hostar och hostar och det känns som om lungorna håller på att hoppa ur samtidigt som huvudet spränger.

Såååå himla tråkigt. Jag hade så gärna velat åka. Men jag får väl åka i vår om det blir nåt då?! *synd om mig*
elbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-04, 10:52   #14
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Jag var också där. Dock fick den lilla tokspel i vagnen strax före kl ett så jag fick begära hämtning då. Eftersom hon dessutom hade ca sex timmar i bilbarnstol att se fram emot så ansåg jag det bäst att låta henne springa av sig. Hade därför ingen möjlighet att kolla in om det fanns någon annan från sysidan där och det var lite synd.

Vad gäller utbudet så tycker jag det var trevligt, väl värt 100 kronor även om jag inte köpte mig mer än lite sockgarn så jag hade något att göra på vägen hem.

Själv var jag ute efter lite skjorttyger och det hittade jag tyvärr inga. Istället fanns det trikå i parti och minut och det har jag faktiskt mer än jag behöver just nu.

Sedan var jag också lite besviken över att det såldes så lite litteratur (förutom qvilttidningar och scrapbooking), ingelise sålde några böcker med gammalt skåpmat från tidningarna, och den där boken om att göra om gamla kläder till babykläder (vilket jag gjorde redan 1990). Annars var det ingenting!!! När man är på andra mässor brukar det ju alltid finnas bokhandlare som ställer ut med specialiteter inom området.

Tittade en del på de fina spetsarna som damerna lägst till vänster i lokalen satt och gjorde och blev således väldigt sugen på att testa knyppling. Det är alltid skoj med lite inspiration.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-05, 15:08   #15
Ceca Ceca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 69
Som nybliven ägare till en Pfaff Hobbylock är jag ganska nöjd med mässan. Köpte lite billiga duchessetyger också som nog kan bli nyårsklänning mm.
Ceca är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons