Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-11-15, 23:11   #1
Fannica Fannica är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 10
Question Husqvarna Huskylock 535 D

Hejsan!

Jag undrar om någon har en huskylock 535 D eller känner till den? Vet i stort sett inget om overlockmaskiner. Finns det bättre modeller i huskyserien? Har hört att man inte ska köpa begagnad overlockmaskin, då de säljs när de är slutkörda. Stämmer detta? Har sett en annons på aktuell modell för 2500kr. Är det ett bra pris? Hur gammal kan denna maskin vara? Tacksam för svar!
Fannica är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 19:31   #2
irre4ever irre4ever är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 98
Denna modell är helt okay. Har en själv. Det som blir utslitet är nog oftast kniven. Är den inte bytt så bör det göras. Kostar med service ca 500-600 kronor. Min personliga åsikt är att priset är alldeles för högt. Det finns nya overlock att köpa om du lägger till nån tusing eller två. Och då får du ju garanti samt att kniven givetvis är ny och skarp. De flesta kända märken har bra overlocks. Men om du ändå vill köpa begagnat så hör i butikerna som säljer maskiner. De har ofta fina som är nyservade och till ungefär samma pris. Och de lämnar för det mesta garanti också.
Är du ändå intresserad och har möjlighet att testa den så gör det och försök pruta en tusenlapp, hade jag gjort. Då kommer det i ett annat läge. Med tanke på att du kanske får kosta på en ny kniv.
Hälsningar Irre
irre4ever är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-16, 23:06   #3
Fannica Fannica är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 10
Åh! Tack för ditt svar! Det står i annonsen att den inte är använd så mycket, tycker du fortfarande att priset är för högt då?
vad är det som brukar strula på dessa maskiner? Vet att jag använt en maskin en gång och den var hopplös med trädningen.(tror jag) Funkade ett tag och sen bara tjorvade det när man sydde. Den blev servad flera ggr men det fortsatte strula. Kram från mig! PS Hur gammal är din maskin?
Fannica är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-17, 07:54   #4
irre4ever irre4ever är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 98
Vet inte hur gammal den är, har köpt den begagnad själv för fler år sen. Jo den är mycket pillig att trä, helst 2 av trådarna men det går. Sen tar det lite tid att lära sig att ändra trådspänningen för olika material. Men jag tycker fortfarande priset är högt. Kan du inte kolla vad nya kostar?
Irene
irre4ever är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons