Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2015-07-01, 16:41   #1
Moods Moods är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2015
Inlägg: 6
Långärmad baddräkt

Hej allesammans !

Tycker det är väldigt svårt att simma i baddräkt pga av armhåle-skav. Därför är jag på jakt efter något sånt här http://monifc.com/plus-size-swimwear...nge-multi.html ELLER http://monifc.com/plus-size-swimwear...nge-multi.html

Jag är "plus size" , så det är i princip omöjligt att hitta något på nätet.

Jag vill gärna tro att det finns en efterfrågan på baddräkter med långa ärma, men förstår inte varför de inte tillverkas !

Jag är rädd för att sy något själv. Är det kanske någon som vet om det finns någon som kan sy en baddräkt åt en ?

// Vänligen
Moods är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-23, 19:50   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Får inte länkarna att fungera. Men jag undrar varför du är rädd att sy själv? Vet att många drar sig för att sy i baddräktstyg men det är lättare än många tror. Använd vanlig symaskin med trestegssicksacken inställd.
Svårt att ge tips när man inte ser bild. Men jag hoppas du vågar prova att sy själv
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-07-23, 22:52   #3
suskal suskal är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 627
Jag hittar inga sådana baddräkter på Monifc.com och har faktiskt aldrig sett någon sådan heller. Det mest långärmade i baddräktsväg jag vet är sådana som muslimska kvinnor använder och de är kombinerade med löst sittande långa byxor. Vet inte om det hjälper mot skav,

Visst går det bra att sy en baddräkt själv. Man behöver en symaskin med bra matning och sicksack + gärna också flerstegs sicksack. Man bör helst skära ut med rullkniv för baddräktstyg drar sig lätt fel om man klipper med sax.
Svårigheten är att hitta ett bra mönster som passar din figur.
Jag har nyligen gått kurs i baddräktssömnad med personlig utprovning av egen baddräkt. Vi provade vid 3 olika tillfällen för att allt skulle bli bra. Vi fick också en massa kunskap om hur man kan göra om grundmönstret till en massa olika varianter, men det var inget om att sätta till ärmar. Jag tror helt enkelt att det inte finns någon efterfrågan.

Om jag var i din situation skulle jag köpa en bikini-, tankini- eller cykelbyxa och kombinera den med en t-tröja av något snabbtorkande material. Sånt kan finnas i sprtbutiker. Undvik bomull för det tar evigheter att torka. Det går bra att ha en vanlig bh under.
suskal är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons