Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-07-26, 11:20   #1
en_anna en_anna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 23
Tygvaruhuset, Sickla/Veddesta

Hejsan!
Är det någon som varit/ handlat i någon av tygvaruhusets butiker i Stockholm?
Har de ett stort, bra sortiment?
Är det dyrt?
Är det nån skillnad mellan Sicklas butik och Veddestas butik?

Tacksam för svar
en_anna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-26, 11:34   #2
Miao Miao är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 285
Jag var i Sickla i veckan och jag tycker att de har blivt väldigt dyra. Så nästa gång så åker jag nog till Sundbyberg trots att det är längre dit.

Det som är okej är väl deras stuvavdelning men annars så tycker jag inte längre om Tygvaruhuset./ miaq
Miao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-26, 14:52   #3
en_anna en_anna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 23
tack för ditt svar

Men hur dyrt är det ungefär?
en_anna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-26, 17:51   #4
Miao Miao är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 285
Jag hittade ingen bomull för under 79 sek/m, linnet låg väl runt 149. Sedan var det 100 - 199 kr me´ter på de tyger jag tittade på.
Miao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-26, 17:58   #5
en_anna en_anna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 23
oj de lät dyrt =/
Jag kom precis hem från butiken i veddesta. Jag tittade inte på priserna, för jag hittade inget tyg som jag tyckte var bra. Dom hade ganska mycket bomullstyger för inredning och sånt, och ganska mycket festtyger. Men inte så mycket tyger till vanliga kläder.
en_anna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-26, 21:05   #6
Miao Miao är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 285
Nej jag är intwe alls nöjd med deras varuhus längre. det är svårt att få tag på tyg här i stan nu tycker jag. åtminstoen om det inte ska kosta skjortan.
Miao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-26, 21:28   #7
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 380
Saknar utbudet av modetyger i båda butikerna. Hemtextil har de mkt av. Priset är väl ok. Det är inte super billigt men inte jätte dyrt heller. Det beror ju på, hemtextil från Borås wäferi kostar ju ett par hundra per meter. Jag tycker priserna är normala till vad de finns i andra större tygaffärern.

Sickla är stort och har ngt mer än i Veddesta, men de har i stort sett samma tyger. En hel del sytillbehör.

Saknar den ultimata tygbutiken om man hittar allt i. Tygverket på Södermalm och den i Sumpan är bra komplement till varandra. Har äntligen lärt mig vart jag ska börja leta när jag söker ngt särskillt.

Annars tar jag gärna en shopping helg till Borås där det finns ett par utmärkta butiker med ett bra utbud med mkt bra priser. Tänk att gå in i en affär och komma ut med flera kassar där du fått inspiration till flera projekt utifrån de tyger du sett... det händer tyvärr inte på Tygvaruhuset.
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-11, 16:20   #8
finland1 finland1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 7
Citat:
en_anna skrev: Visa inlägg
Hejsan!
Är det någon som varit/ handlat i någon av tygvaruhusets butiker i Stockholm?
Har de ett stort, bra sortiment?
Är det dyrt?
Är det nån skillnad mellan Sicklas butik och Veddestas butik?

Tacksam för svar
Måste bara lägga in ett lite "nyare" inlägg...tycker pricerna på tygvaruhuset är toppen! Man hittar inte billigare tyger i stockholm iallafall inte om du inte ska åka väldigt långt....Deras möbeltyger kostar bara från 99 kr/m jämfört med 350kr/m på t ex NK för samma tyg! Även linne tygerna håller bra pris jämfört med andra tygaffärer. Kan hålla med om att modetygerna (trikån) kan vara lite dyr.. 79 kr/m men det är ändå ett fullt överkomligt pris för den bra kvaliten!

/ Nöjd Tygvaruhuset kund
finland1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-11, 16:24   #9
finland1 finland1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 7
Smile

Rekommenderar ett besök till tygvaruhuset i sickla eller veddesta! Sickla är lite större men med ungefär samma utbud, veddesta har mer gardintyger än mode tyger..kolla in den söta och snälla hunden bakom kassan! Hur charmig som helst! KRAM
finland1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-15, 07:06   #10
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Jag köper billigt mönsterpapper där, men i övrigt håller jag med föregående inlägg, för dyrt, för svårt att ta sig dit kommunalt.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-29, 21:55   #11
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Dyra på sytillbehör och tyger som inte uppdateras. Har basutbud men inte mer. Trist. Har startat en tråd om tygvaruhuset i Veddesta i leverantörsforumet förrut ang. ointresset personalen har att hjälpa till- vill p.g.a. det tillägga att sist jag var där, det är dit jag måste när det är nöd och det är söndag, inga andra har söndagsöppet, att då var det en ny tjej där som åtminstone verkade intresserad av tyger själv...vilket ju är något!

Tyvärr är som sagt utbudet av tyger så trist att man kan inte åka dit och bli inspirerad och billigt är det inte!
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
sickla, tygvaruhuset, veddesta


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons