Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-01-27, 12:43   #1
Jander Jander är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 212
Funkar inte Reader/Writer med Windows7?

Hej, jag köpte ny dator med Windows 7, har installerat mitt 4D Embroidery utan problem, men Reader/Writer går inte att installera när jag googlar hittar jag info om att jag måste köpa en ny verion av Reader/Writer? Kan det vara möjligt att det är så?! Har någon annan haft detta problem? Tacksam för svar.
Jander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 15:06   #2
MorMorsstuga MorMorsstuga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 26
Hej, det kan vara så. Jag har försökt installera hela mitt broderiprogram på windows 7 men inte lyckats. Nu är mitt program väldigt gammalt men jag har hört från andra att det kan vara problem. Jag fick behålla min gamla dator den duger till det jag använder. På min gamla dator har jag windows XP.
MorMorsstuga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 16:44   #3
Jander Jander är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 212
Tack för svar. Ja mitt Reader/Writer är oxå rätt gammalt, köpt 2007. Har kvar min gamla dator men köpte den nya för att den gamla kraschade, och får inte riktigt ihop det på den gamla heller även om jag fått igång den igen....så just nu vet jag inte vad jag ska hitta på
Jander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 16:45   #4
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Jag har precis installerat mitt 4D Embroidry och kortläsare på min nya dator med windows 7 home premium. Det verkar fungera utan problem. . Fast det var nått jox innan jag fick överföringen att fugnera. Den var gråad först. Jag gick någon bakväg har jag för mig innan det fungerade. Hör av dig om du inte får det att funka så ska jag klura lite extra.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 17:15   #5
Jander Jander är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 212
Hej, ja det var inga problem med 4D Emboridery utan med just kortläsaren. Drivrutinerna hittas inte och när jag försöker föra över ett broderi kommer felmeddelande om att ingen läsare finns installerad......förstås..
CD:n startas inte ens i nya datorn..
Jander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 17:23   #6
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Jag fick in drivrutinen helt utan problem. Det var bara ett par veckor sedan jag gjorde det, men jag minns att det var något jox med att programmet hade gråat de vanliga vägarna, men sen gick det bra ändå. Jag sätter i kortläsaren och kollar vad som händer.

Har du testat att ha 4D-skivan i när du sätter in kortläsaren? Se till att använda samma usb-port. Det underlättar.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 17:33   #7
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Har du dongeln i? Hittar programmet den?
Att skivan inte startas automatiskt är rätt vanligt men det kan du lätt göra själv genom att gå till dator (eller windows-knapp + E) och sen välja cd-enheten. skivan brukar ha något i stil med setup.exe eller något sådant.
Fast vanligen behöver du inte göra något med skivan när det gäller drivrutiner. Den hittar det den ska hämta på skivan ändå.

Nu när jag testade hittade programmet inte dongeln i en ny port, så försök att ta den som fungerar. Flytta runt tills programmet fungerar.
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 17:45   #8
Jander Jander är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 212
4D Embroidery har den hittat, det var inga problem, det är Reader/writer den inte hittar. Skivan startar men ingenting hämtas från den och så kommer meddelandet om att ingen läsare hittas. Vid två tillfällen lyckades jag ändå föra över ett broderi (hur nu det gick till?) men något är ändå fel för när jag sätter in kortet i maskinen är det tomt...
Jag har använt samma portar som innan.
Jander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-27, 19:03   #9
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Konstigt, när det fungerade så bra för mig, (eller hade jag bara osanolik tur?). Vilken version av Windows 7 har du?
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons