Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-04-09, 08:05   #1
Caosrockon Caosrockon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 8
Bomullssammet

Hej, jag är på jakt efter ett tyg att klä om en fåtölj i. Efter att besviken varit tvungen att lämna stans bästa tygaffär tomhänt då de inte hade något möbeltyg i färgen jag ville ha så loggade jag in på ikeas hemsida och hittade ett tyg i rätt färg i just bomulssammet. Det står att det är ett tjockt tyg, men jag har ingen erfarenhet av det själv och inte möjlighet att ta mig till ikea och känna på det på ett par dagar så jag undrar om någon här har mer koll? Vad tror ni, är det kraftigt nog att använda som möbeltyg?
Caosrockon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 08:52   #2
AnnaWe AnnaWe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 26
Tyvärr vet jag inget om tyget på Ikea, men jag kan rekommendera ett besök på Tygverket, S:t Paulsgatan i Sthlm. De har möbelsammet i massor av färger. De kanske kan skicka tygprover. Har själv klätt om fåtöljer med sammet därifrån, och med tanke på vilket arbete det är så är det värt pengarna att investera i ett bra tyg.
AnnaWe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 09:42   #3
Caosrockon Caosrockon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 8
Hittade deras sida på nätet och även om du självklart har rätt i att man borde satsa på ett riktigt bra tyg så va det där priserna lite väl höga för min del. Men tack för tipset!
Caosrockon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 17:30   #4
miiaoo miiaoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 61
Ja, det duger nog som möbeltyg. Det är kanske ngt tunt för möbler men det kan funka. Det är absolut inte så tunt att det är sladdrigt eller så...
miiaoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 00:02   #5
Caosrockon Caosrockon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2010
Inlägg: 8
lyckades tigga skjuts dit idag ändå faktiskt och det kändes som att tyget va kraftigt nog för att funka..dessvärre va färgen inte alls som jag tänkt mig så det är nog bara att fortsätta leta. Tack för svaren!
Caosrockon är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons