Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-01, 15:50   #1
Cherry Cherry är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 29
Erfarenhet av BL-trading?

Är det någon som har köpt en symaskin från http://www.bl-trading.se/ ? Jag hittade sidan tidigare idag, och priserna är ju hur bra som helst. Jag ringde dem och de verkar vara seriösa och så, men jag tänkte kolla här om någon har någon erfarenhet från dem.
Jag har tittat på den här: http://www.bl-trading.se/shop/overlo...lock-653p.html
När jag har tittat på symaskiner i butik med samma funktioner har de kostat runt 8000kr och Bl-trading säljer dem för 2500kr.

Så, är det någon som har handlat från Bl-trading eller vet om det är en seriös sida?
Cherry är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 16:14   #2
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Hej
Jag har köpt overlock av dom! Leveransen tog ca 1 vecka med postförskott, inga problem alls. Jag köpte en Toyota SL 3487. Jag är helnöjd med en.
Lycka till.
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 16:14   #3
Cherry Cherry är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 29
Okej det låter ju jättebra! Tack!
Cherry är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 16:39   #4
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Just Singermaskinen är en utgången modell. Den utgick för något år sedan, men säljs säkert fortfarande i Sverige. I vilket fall är det en maskin där service och reservdelar inte bör vara något problem.
Det handlar överlag om tämligen om enkla budgetmaskiner, lite av överskottslager eller vad kjag ska säga, men det behöver inte vara något fel med sådana alls!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 16:43   #5
minx minx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 229
jag blev åxå sugen på en singer. Men det är bara för att namnet känns igen. Hur är toyotamaskinerna?? Jag har drömt om en overlock ett tag nu och de här var ju helt i rätt prisklass. Jag behöver absolut inget avancerat.
minx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 16:50   #6
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Tja, om du menar enkel som simpel så vill jag inte påstå det om Singern. Den är verkligen jättebra - riktigt bra. Speciellt med tanke på hur mycket problem många andra verkar ha med sina maskiner. För mig går den som på räls och gör alla sömmarna utan minsta problem och utan att missa minsta söm.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 17:00   #7
Cali Cali är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 154
Jag beställde min overlock från BL-Trading och är mycket nöjd, snabb leverans och bra priser.
Upplever inte att deras symaskiner är speciellt simpla utan är som sagt var mycket nöjd.
Cali är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 17:13   #8
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag har också en av Singers "simpla", fast utan coverstitch (som ju den här har), och det hara bara varit att tuta och köra från början med den!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-02, 12:35   #9
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Hej igen
Min Toyota tuggar och går helt problemfritt. Jag berättade för en Huskvarna försäljare om min maskin och han sa att det är bra maskiner, Toyota.
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 20:56   #10
minx minx är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 229
just typiskt!!
Skickade in en order i fredags på singern och fick mail idag att den var slutsåld. När de får in den i lager igen kommer den kosta 6995 sek.
Men de var mycket trevliga och tillmötesgående så nu har jag beställt en Toyota istället. Ska bli så spännande att få hem den!!

Senast redigerad av minx den 2008-02-03 klockan 21:21.
minx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 22:13   #11
Cherry Cherry är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 29
Jag fick just samma mail. Blev otroligt besviken då jag har gått och glatt mig åt mitt fynd hela helgen :/
Vet du om Toyotamaskinerna är bra? Som jag förstod av sidan så syr de bara vanliga overlocksömmar och inte coverstich eller vad det nu heter?
Cherry är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 14:07   #12
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Hej!
Nä inga coverstitch på min maskin i alla fall..
Har Toyota SL 3487 den syr 2-3-4 trådig overlock, flatlock och rullsöm.
Jag tog även med extra tillbehören och har använt bl.a resår-foten och den är helt kanon!
Lycka till och hoppas att ni blir nöjda.
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 14:40   #13
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Såvitt jag minns var Singern den enda maskin de hade med täcksöm (coverstitch). Har en känsla att det pris de hade på den var ett lockpris på ett mycket litet lager av denna maskin för att få ut sitt namn, alternativt ett misstag, då den inte ens i USA kostar så lite som de sålde den för.

Jättekul för er som fick tag i den till detta pris dock!!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons