Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-04-20, 12:12   #16
Cali Cali är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 154
Jag håller med om att Ottobres modeller är bra, det är ofta bra grunder som man sedan kan "göra vad man vill med". Framförallt när det gäller pojkkläder eftersom det inte är en massa krimskrams där.
Med bra grundmönster kommer man långt även om det vore kul att få se lite mer inspirerande pojkkläder.
Cali är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-22, 19:44   #17
Malin.J Malin.J är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 235
Det säger väl ändå en hel del att det var fler killkläder nummer 3 år 2003. 2003 det är 4 år sedan! //Malin
Malin.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-22, 20:09   #18
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag tog bara det nummer som låg bredvid datorn som exempel, helt slumpmässigt. Jag tänker inte sitta och räkna igen på något annat nummer. Men det när jag bläddrar i genom alla mina tidningar så känns det ändå som om det finns rätt mycket pojkkläder trots allt.

Det jag framför allt ville säga är att det varierar från nummer till nummer och att man inte ska dömma alla deras tidningar efter det sista nummret. Visst överväger tjejkläderna men överlag inte i så hög grad som i det sista nummret.

Senast redigerad av Alvan den 2007-04-22 klockan 23:16.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-22, 22:50   #19
Andy Andy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 239
Håller med om att Ottobres mönster oftast kan ändras från flick till pojkmönster tämligen enkelt. Varje tidning innehåll egetligen ett fåtal grundmönster. Resten är varitationer på detta.

Men... För mig är tidningarna även inspirationskälla. (Fantasilös som jag är.) Former, tyger, mönster och fäger. Visst, jag kan ändra mönstret. Men det är kanske inte det jag vill åt. Jag vill ju ha inspirationen... Och då är det tyvärr så att mönstertidnignar oftast är mer inriktat på kvinnor och flickor snarare än män och pojker.

Som redan skrivits, bäst är att påtala detta för utgivarna.

/Andy (mor till en son)
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-23, 18:01   #20
ikamymlan ikamymlan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 77
Men inte kan det ju vara så att det inte går att hitta på lika många olika mönster till pojkkläder som till flickkläder? Volangkanter är väl för sjutton inte det enda barnkläder kan dekoreras med! Jag tror att det här hör mycket ihop med att barnmodet för tillfället är väldigt könsbundet. Sedan undrar jag om det inte finns en tendens att sy pyntade och gullifierade flickkläder? Kanske de som ägnar sig åt att designa mönster tycker att det är kul att göra pyntiga barnkläder med volanger och andra flickigt gulliga detaljer, och kanske majoriteten av tidningsläsarna också lätt faller för rosa gulligull?

Hör av er till tidningarna och klaga, tycker jag. Brist på mönster på pojkkläder (eller för den delen unisexkläder) har förmodligen inte att göra med större svårigheter än bristande fantasi.
ikamymlan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons