Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-04-03, 21:32   #31
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Kapad tråd!
En sak jag undrar och nu skiter jag rejält i det blå skåpet. Åsa, du har varit medlem sedan 2004-07-31 men inte laddat upp ett enda alster. Visserligen är det inte ett måste men jag undrar ändå. Under alla dessa år, vad har du gjort här i forumet under 3 år?

.........Tillägg......... Allt under är allmänt

Misstänker att jag skiter rejält i det berömda blå skåpet men...
Tagga ner och var inte så aggresiv och sänk diktatorarmen lite är du snäll. Inte alltid din åsikt är den rätta även om du tycks tro det.

Kanske jag blir irriterad för att jag mår skit men jag tycker det spårar ur nåt oerhört med allt tjafs. Säg inte att jag inte behöver läsa för då spyr jag. Tonen i forumet (särskilt maskinbrodyr) har under en tid antagit en ton jag inte gillar och nu läser jag vad jag vill och säger vad jag vill.

Skit var det med det och jag står för min åsikt även om jag trampar nån på tårna.

Privata meddelanden eller inte spelar för fan ingen roll. Etik och moral är väl lika oavsett om det sker bakom eller framför kulisserna. Störtlöjligt!

Senast redigerad av Delfintua den 2007-04-04 klockan 07:33.
Delfintua är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 21:33   #32
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Citat:
medmera skrev:
Så här är det alltså:

Det är förbjudet att prata affärer överhuvudtaget i forumet, även minsta lilla affär, inte ett ord om köpa, sälja eller byta någonting.

Uppriktigt sagt så är jag glad att det finns såna som du Åsa, som uppmärksammar alla "lagbrytare" här i forumet. Såna behövs verkligen, för alla som i likhet med mig inte orkar lusläsa alla regler utan bara tar för givet att mycket är tillåtet, som egentligen är totalt förbjudet.
Jag kan hålla med där.

Jag kan bara konstatera att om reglerna skulle följas till punkt och pricka så skulle nog en tredjedel av alla medlemmar försvinna! (grov skattning) För det känns som om många (liksom jag)som handarbetar vill sälja en del av sina alster. Gillar man handarbete i alla dess former så kan man ju inte bara sluta för att man har 14 par vantar 11 tröjor och 17 bar brallor! (Ironi) Och jag för min del tycker det är superkul att se någon annan som har mina produkter på sig.

Min slutsats är:
Sälj/köp/byt på annonssidan
Kontakta privat om du vill göra privata affärer inte genom forumet.

Reglerna är satt av sitens ägare och genom att bli medlem har du accepterat dem. Så enkelt ser jag det, andra kan ju ha andra åsikter utan att det för den skull är fel.

Annette
avsl090 är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 21:41   #33
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Citat:
Delfintua skrev:
Kapad tråd!
En sak jag undrar och nu skiter jag rejält i det blå skåpet. Åsa, du har varit medlem sedan 2004-07-31 men inte laddat upp ett enda alster. Visserligen är det inte ett måste men jag undrar ändå. Under alla dessa år, vad har du gjort här i forumet under 3 år?
Nej, det är inte obligatorikst att ladda upp alster. Ej heller att titta på andras bilder. Jag gör ingetdera! Forum är för mig en plats för frågor/svar/diskussion. inte ett fotoalbum.

Däremot har jag delatgit i forumety och hjälpt många här innan "kunskapsbanken" var lika stor som den är idag och många andra kan hjälpa till lika bra eller bättre.

Är det något mer du vill veta?

Tillägg: Gå in på min profilsida och läs de drygt 1400 inlägg jag gjort (börja gärna bakifrån när jag började så slipper du tjafset nu på slutet...) och kolla hur många av dem som är svar på olika frågor så slipper du undra vad jag gjort på forumet. Ärligt talat, fy f-n så oförskämt!!!!

Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2007-04-03 klockan 21:49.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 21:50   #34
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Det är ju sant som Annette skriver att om reglerna i forumet skulle följas av alla till punkt och pricka så skulle medlemsantalet minska rejält.

Kanske är det dags att påtala alla luddiga regler för moderatorerna, och få ett friare forum, där alla som vill kan sälja sina alster fritt utan rädsla för att bli lagbrytare.
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 23:09   #35
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag tror det skulle vara ännu färre medlemmar om inte reglerna fanns och efterföljdes i så hög utsräckning som vi faktiskt gör. Vart skulle vi hamna utan dem?

Förut så kunde jag inte riktigt förstå varför alla blev så upprörda av att man upplyste om vilke regler som gäller. Jag tror nu att det till stor del beror på att många inte tycker att det är den enskildes sak att upplysa om detta utan att det ligger på moderatorerna. Jag har väl efter mycket om och men (sent om sider) insett att det nog ska vara så men samtidigt så tycker jag att en del blir onödigt upprörda när frågorna kommer upp och någon då upplyser om vad som gäller.

Hur man upplever tonen på olika inlägg är dessutom VÄLDIGT personligt. När det för någon är en enkel saklig förklaring kanske det upplevs för en annan som en hård ton.

Jag tycker det är väldigt tråkigt att detta har resulterat i att Åsa tänker lämna sidan. Hon har hjälpt många här på sidan att hitta rätt i maskin- och dataprogramsdjungeln.
Alvan är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 23:52   #36
kulan kulan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 186
Oj oj här var det hetsigt värre
.Jag tror det Annie menade från början av den här diskussionen inte är så mycket vad som händer här på sidan utan alla mail som kommer privat.Och hon är definitivt inte ensam om att få dessa mail som tyvärr börjar bli mer och mer fordrande, som hon säger.
Ta nu inte illa upp alla ni trevliga tjejer som skriver. Jag personligen har fått många nya vänner via mail från den här sidan och det finns mycket man kan hjälpas åt med. Utan det är ju alltid så att det finns några som utmärker sig. Om jag inte är intresserad av att svara på mail från nån jag inte känner så vill jag inte få en påstötning efter nån vecka om "att nu får du höra av dig"i en fordrande ton.
Sen tror jag att dom flesta av oss här på sidan nån gång har bytt och bjussat på lite mönster privat Säger vi något annat så ljuger vi men man märker snart vilka det är som vill utnyttja en.
kulan är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-03, 23:58   #37
kulan kulan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 186
Ja nu är vi många som skitit i det blå skåpet så det börjar bli trångt hi hi
kulan är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 06:30   #38
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Åsa!
Min undran var nog mer åt hållet om du hade nån ansvarspost i forumet vilket är vanligt. Inte ett påhopp om att du inte visar vad du skapar. Om du uppfattade det så, då får jag beklaga och be om ursäkt att jag uttryckt mig klantigt. Allt skrivet är ju en tolkningsfråga och jag kanske uttryckte mig onyanserat.

"Privata meddelanden eller inte spelar för fan ingen roll. Etik och moral är väl lika oavsett om det sker bakom eller framför kulisserna. Störtlöjligt!"
Inte personligt riktat till dig och det tycker jag fortfarande.

Tråkigt om jag är orsak till att du beslutat att lämna forumet pga mig och mitt klantiga språk. Kan bara beklaga isf!
Delfintua är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 09:40   #39
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Du har rätt Cecilia, om det inte fanns regler alls så skulle sidan inte fungera särskilt bra, det är naturligtvis viktigt med regler här.

Det jag menade var att det finns vissa regler som borde ses över och kanske lättas på för allas bästa. Ett friare forum alltså.
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 09:48   #40
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Håller med
Alvan är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 17:17   #41
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
off toppic

Jo Birgitta det är du , kolla i arkivet, hittade jag det så...


Jag lägger ner detta nu, jag har sagt mitt, företagare handla dina råvarorsom alla andra företaare.
o nej jag hotar inte med att lämna forumet,sorry
A9
avslutad141023 är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 17:31   #42
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Nej Annie, det är inte jag, du får lägga in en kopia på det fullt synlig så alla ser. Eller ge mig adressen så kan jag lägga in det själv. Om inte måste jag ta kontakt med moderatorerna för att få veta vad som blivit fel.
Kom igen nu, upp till bevis!!!


Här är tråden där vi pratade om döskallar, det handlar inte om det du skrev igår, eller hur?

http://www.sysidan.se/forum/showthre...1204#post51204

Mitt svar där grundade sig på hela ditt inlägg, som du bevisligen har redigerat...

Senast redigerad av xyzavslutat den 2007-04-04 klockan 17:42.
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 17:49   #43
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
ja

och vad frågade jag då
jo om det gick att få tag på dem, ny som jag var frågade jag om man kunde köpa eller byta till sig döskallarna..

istället för att förklara förmig vad som var fel så kommer det goddag yxskaft,jag fick flera vänliga varnings mejl om detta så jag ändrade till att jag bara var på jakt efter dem, så att jag inte skulle råka illa ut. tack alla som hjälpte mig att förstå att man inte fick byta freebies...

Tack o lov finns det hjälpsamma bland alla dagisfröknar
avslutad141023 är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 18:17   #44
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Så var det, och inget annat!

Ja Annie, precis så var det, det stämmer! Inte som du skrev igår:

"Svaret du gav mig om döskallar, var just att man minsan får betala för sig, tänk på stygnsättarna mm."

Det har jag inte sagt, jag vet väldigt lite om just stygnsättning, och det var därför som jag inte alls kände igen det.

Då har vi rett ut det, tack för det! Det är för övrigt bra att du inte tänker gå ur forumet, det är alltid synd när folk försvinner även om jag kan förstå det också, vid olika konflikter.

Tillägg:
Jag hade säkert kunnat förklara för dig lite om Copyright regler som jag nämnde då, men tyckte inte att det var nödvändigt eftersom du redigerade ditt inlägg direkt efter mitt svar. Jag tog det som att du redan hade förstått det.

Senast redigerad av xyzavslutat den 2007-04-04 klockan 18:23.
xyzavslutat är inte uppkopplad  
Gammal 2007-04-04, 19:20   #45
cola cola är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2
jösses att ni orkar..............
cola är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons