Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2004-12-18, 17:52   #1
Melladh Melladh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 110
Magnetband?

Jag söker magnetband att sy in i småpåsar och använda som förslutning. Magnetknappar duger inte! Varken panduro eller kreatima har det enligt respektive webkatalog. Har någon nån aning om var man kan få tag i det? Jag vill inte köpa över internet - jag har redan sett att t.ex. Apidae har det - utan vill få reda på om det finns någon affär i Stockholm, helst centrala och norrut.
Melladh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-18, 18:27   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Undrar om du inte ska titta på andra ställen än sy- och hobbyaffärer. T.ex. http://www.alerma.se/.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-18, 18:37   #3
Melladh Melladh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 110
Tack för tipset
Melladh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-18, 18:39   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Det var så lite. Tala gärna om hur det går, jag blir ju alltid lite (läs mycket) nyfiken när någon tänker använda lite udda material.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-18, 19:26   #5
Melladh Melladh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 110
Det ska jag göra En fråga bara - hur får man tag på magnetband från dem? De verkar helst grossa, och via beställning... har de butik eller så? Jag såg magnetband hos clas ohlssons också, men det var hemskt dyrt
Melladh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-18, 20:22   #6
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag har inte handlat från just dem, men oftast så brukar det inte vara några problem. Jag har besökt liknande ställen när jag pluggade och det gick bra i 95% av fallen. De gånger de inte gjorde det så var det aldrig någon otrevlig stämmning utan de sa bara vänligt att det inte gick av något förklarligt skäl.
Jag skulle dessutom tro att de har en slags butik på sin adress men det är kanske bäst att ringa först.

Här är en firma till http://www.hyab.se/ som säljer liknande produkter.


Lycka till
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-18, 23:26   #7
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
Nyfiken...

... på hur dina småpåsar ska utformas, och hur magnetbandet kommer att användas. Kommer det att sys i en "linning" i överkanten?
Vad kommer användningsområdet för påsarna att vara, och varför är magnetband ditt alternativ till förslutning?

Ursäkta min frågvishet, men det är alltid kul med lite inspiration och idéer till nya saker, och det här verkade lite spännande!

MVH Annika
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-19, 01:27   #8
Melladh Melladh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 110
Jag tänkte göra små fyrkantinga påsar med linning där magnetbanden ligger, ja. Kanske med en ögla eller dylikt på vardera sidan om påsen för att kunna öppna enkelt. På craftster.org är det väldigt många med bilder på tampong-påsar/askar som de har gjort, och jag tänkte att det kan vara praktiskt att ha en liten söt, diskret påse att ha i nessecären alt. handväskan för de som använder sånt, för tamponger/kondomer/p-piller/vad-som-helst-som-kan-behöva-det.
Magnetbandet är mest en idé för att det gör att den blir väldigt smidig - med magneter så försluts ju påsen nästan av sig själv.
Melladh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-19, 19:01   #9
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Jag har köpt magnetband med klisterbaksida på panduro. Jag har använt dem för att sätta upp barnens teckningar på kylskåpet
Men det var kanske inte sånt band du menade?
Tror att en rulle kostade 19 kr.
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-19, 20:14   #10
Melladh Melladh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 110
Såna skulle också vara alldeles utmärkt, men jag såg inget sånt i deras sortiment - bara vanliga magneter. Jag får nog undersöka noggrannare om det andra inte funkar.
Melladh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-20, 23:11   #11
Melladh Melladh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 110
Jag besökte idag alerma och fick köpa lite magnetband. Dock hade de bara kontor där, och inte lager, så de hade inte så mycket varnade det. Men mer än nog! De var väldigt bemötande och trevliga, men verkade inte på så jättegott humör.

Dock verkar magnetbandet hemskt vekt har jag upptäckt. Det gör knappt nåt alls. Men jag ska testa mer då jag klippt lite i det. Köpte även en magnetplatta från panduro, och ska testa vilket som funkar bättre. Magnetplattan verkade starkare i butiken, men det kan ju också bero på dess storlek - i mindre stycken kanske den också försvagas.

Jag ska återkomma med rapport när jag sytt nåt!
Melladh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-21, 07:51   #12
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Hoppas det funkar (håller mina tummar), jag väntar nyfiket på någon typ av resultat.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons